וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רוצה להיות פולני? המדריך להוצאת דרכון אירופאי

זירת היועצים בשיתוף lawguide

24.5.2015 / 22:36

כל אדם שנולד בפולין או צאצא למשפחה פולנית, זכאי לקבל אזרחות פולנית המקנה הטבות וזכויות רבות בעקבות הצטרפות פולין לאיחוד האירופאי. על השלבים לקבלת דרכון פולני בכתבה שלפניכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות הצטרפותה של פולין לאיחוד האירופאי במהלך חודש מאי 2004, קבלת אזרחות פולנית הפכה לנכספת וגרמה לישראלים רבים בעלי שורשים פולניים להתעניין בהליך קבלת הדרכון והאזרחות הפולנית לשם זכייה במעמד יוקרתי של אזרח האיחוד האירופי.

יש לך שאלה?
למענה משפטי בפורום דרכון פולני לחץ/י כאן

בעל אזרחות פולנית נחשב לאזרח האיחוד האירופאי וזכאי להטבות בתחומים רבים ומגוונים, כמו הזכות ללמוד ולקבל מלגות ותנאים מועדפים במוסדות אקדמיים במדינות החברות באיחוד, לקבל רישיון עבודה בכל מדינות האיחוד האירופאי, ליהנות משירותי בריאות ציבוריים בחינם, לרכוש נדל"ן בפולין, לעבור בחופשיות בין מדינות האיחוד ועוד. ואף בשל אמנה הקיימת בין פולין לארצות הברית, דרכון אירופאי מאפשר לקבל ויזת עבודה מיוחדת גם בארצות הברית.

מי זכאי לקבל אזרחות פולנית?

כל אדם שמוכיח כי נולד בפולין, או בשטחים שהיו תחת השלטון הפולני ערב מלחמת העולם השנייה, זכאי לקבל אזרחות. גם אדם בעל שורשים פולניים, מצד הורים, סבים או קרובי משפחה רחוקים, גם אם הם אינם בין החיים, זכאי לקבל אזרחות ללא הגבלת דורות, כך שאפילו הצאצאים של הצאצאים יכולים ליהנות ממנה.

לשם כך לא נדרש להכיר את התרבות הפולנית או לשלוט בשפה, אין כל צורך לגור בפולין למשך תקופה קצרה או ארוכה ולא צריך לוותר על אזרחות ישראלית. כדי להוכיח את הקשר למדינה יש להציג בפני שגרירות פולין בישראל מסמכים מקוריים של קרוב המשפחה אשר נולד בפולין, כמו תעודת לידה, דרכון ישן, תעודת נישואין, או מסמכים המעידים על הקשר באופן עקיף, כמו כתובת מגורים, תעודות מבית הספר וכדומה.

אם אין ברשותכם מסמכים פולניים מקוריים, תוכלו לחפש אותם בארכיונים בפולין, או בארכיונים של הסוכנות היהודית בישראל, ביד ושם, בארכיון הציוני בירושלים או במשרד הפנים, וגם בארכיון הצלב האדום בגרמניה שבו מצוי מידע רב ונרחב מתקופת מלחמת העולם השנייה. בנוסף למסמכים הפולניים יש צורך בתעודת אזרחות ישראלית, תמצית רישום ממרשם האוכלוסין ותעודת לידה.

באילו מקרים נשללת אזרחות פולנית?

למרות כל היתרונות הרשויות בפולין מנסות להערים קשיים בתנאים ובבירוקרטיה, ואף במקרים מסוימים האזרחות הפולנית נשללת. כמו במקרה של גבר אשר שירת בצבא זר עד שנת 1951, או אשה אשר קיבלה אזרחות זרה אחרת בהיותה מעל גיל 18 לפני שנת 1951. תנאי נוסף לבחינת הזכאות הוא שנת העזיבה. עם זאת אזרחים שהיגרו מפולין לאחר חודש ינואר 1951 יהיו זכאים ביתר קלות לקבלת אזרחות וכך גם הצאצאים לדורותיהם.

זמן ההמתנה הממוצע לאישור האזרחות נע בין תקופה של מספר חודשים עד שנה בהתאם למידת המורכבות בתיק. לאחר קבלת האזרחות ניתן לפנות שוב לשגרירות פולין ולהגיש בקשה לקבלת דרכון. הדרכון מונפק בשגרירות והוא תקף לעשר שנים עבור אדם בוגר ולחמש שנים עבור קטין. אם הבקשה לקבלת אזרחות נדחית, ניתן לפנות לבתי המשפט בפולין ולהגיש ערעור על ההחלטה. בכל מקרה מומלץ להיוועץ בעורך דין המתמחה בתחום כדי שיבדוק את זכאותכם לאזרחות פולנית וימליץ על הדרך המתאימה והטובה ביותר להגשת הבקשה.

לאיתור עורך דין בתחום לחץ/י כאן באדיבות אתר עורכי דין lawguide.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • דרכון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully