וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעדים הנדרשים לאחר זכייה בהגרלת גרין קארד למימוש הגירה לארה"ב

זירת היועצים בשיתוף עו"ד אלכס ברוש

26.5.2015 / 23:51

בתקופה זו של השנה מקבלים ישראלים רבים הודעות כי זכו בהגרלת גרין קארד לארה"ב, ואולי אחרי שנים רבות של ציפייה, הם מבקשים לפתוח דף חדש בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

רוב הזוכים בהגרלת גרין קארד, אינם מודעים לעובדה שעצם זכייתם בהגרלה, אינה מבססת באופן אוטומטי את הזכות לבצע הליך ההגירה לארה"ב. הזכייה בהגרלת גרין קארד מהווה רק את השלב הראשון בקבלת ויזת הגירה לארה"ב.
הזכייה בהגרלת הגרין קארד אינה מבטיחה את קבלתה של הוויזה לארה"ב, עקב העובדה הפשוטה שמספר הנבחרים בכל סבב הוא גדול יותר ממספר הוויזות שיונפקו בפועל באותה השנה. מספר הויזות לארה"ב המוקצות בכל שנה הוא קבוע, אך נבחרים יותר משתתפים בידיעה מראש שלא כולם יימצאו כשרים להשלים את הליך ההגירה לארה"ב.

יש לך שאלה?
למענה משפטי בפורום ויזה לארצות הברית

כמו כן, זוכה בהגרלת גרין קארד לארה"ב, אף בהנחה שהוא עומד בכל התנאים לקבלת הוויזה, עלול להיפסל עקב העובדה שכל הויזות באותה השנה כבר הונפקו לפני שהתיק שלו בכלל הגיע לביקורת.

צעדים נחוצים לאחר זכייה בהגרלת גרין קארד

אחרי הזכייה בהגרלה, על הזוכה להגיש את הבקשה להנפקת הוויזה (טופסDS-260 ) תוך זמן מוגדר מראש. מי שלא יגיש את הבקשה בזמן – ייפסל, פשוטו כמשמעו. כך, למשל, מי שזכה בהגרלת הגרין קארד 2016, חייב להגיש את בקשתו לקבלת הוויזה בתוך התקופה החל מ-01/10/2015 ועד 30/09/2016.

המלצתנו היא להגיש את הבקשה מוקדם ככל האפשר. ללא יוצא מן הכלל, כל המועמדים שנבחרו, חייבים להגיש את הבקשה לקבלת הוויזה (או את הבקשה להסדיר את מעמדם) עד תום התקופה הנזכרת לעיל. כנ"ל גם לגבי כל בני המשפחה של הזוכים שזכאותם נגזרת מהזכייה של הזוכה העיקרי.
כל זוכה בהגרלת הגרין קארד מקבל הוראות לגבי צעדיו הבאים שהוא חייב לנקוט. אי מילוי ההוראות באופן מדויק, עלול לגרום לסיבוכים מיותרים עד כדי פסילת הבקשה, על כל המשתמע מכך. יצוין, כי ההליך כרוך בתשלום אגרות למיניהן, ותשלום האגרות במועדן, מהווה תנאי לזכאות המבקשים להמשיך בהליך. חשוב מאד לשמור את החשבוניות המעידות על ביצוע תשלום האגרות.

לאחר הגשת הבקשה לקבלת הוויזה, על הזוכה להמתין לכך שהתיק שלו יגיע לביקורת. ייתכנו מקרים בהם הזוכה יתבקש להמציא מידע נוסף ולהשלים פרטים. על פי החוק, על מי שפונה בבקשה לקבלת הגרין קארד, חייב להראות שהוא אינו מנוע-כניסה לארה"ב, בגלל עבר פלילי או שהיית יתר בארה"ב, למשל, וכן בגלל סיבות אחרות.

חובה להוכיח יכולת כלכלית על מנת לקבל ויזת הגירה לארה"ב

בהקשר זה, אחד מהמכשולים הרציניים ביותר העומד בפני הזוכים בהגרלה בטרם הנפקת הוויזה, מהווה גם הדרישה להמציא הוכחה לכך שהם לא ייפלו לנטל לחברה בהיותם בארה"ב (Public Charge).

בהתאם לדיני ההגירה לארה"ב, מבקש אינו זכאי לקבלת אשרה באם קיים חשש סביר שהוא יתבע מהמדינה סיוע כלכלי. הזוכה שיעלה את החשש שהוא צפוי להפוך למי שיכביד על החברה האמריקאנית, בקשתו תיפסל, על אף הזכייה בהגרלת הגרין קארד. לפי הסטטיסטיקה הקיימת, כמחצית מכלל הזוכים בהגרלה, נפסלים בגלל שאינם מסוגלים להביא ראיות חזקות מספיק כדי להפיג את חשש רשויות ההגירה כאמור.

זוכה בהגרלת הגרין קארד יוכל להתגבר על המכשול הזה, באם יביא מספיק ראיות לאמידות כלכלית. באם אין בידי הזוכה מספיק אמצעים כלכליים, יצטרך הוא למצוא חבר או קרוב משפחה שהינו אזרח ארה"ב או תושב קבע אשר יהיה מוכן לחתום עבורו על תצהיר תמיכה (Affidavit of Support), בהנחה כמובן שמצבו הכלכלי של מגיש תצהיר התמיכה מאפשר לו לבצע זאת (שכן, על התומך לעמוד במספר קריטריונים מוגדרים היטב בחוק). אפשרות אחרת לצורך ביסוס הטענה שהזוכה יוכל לדאוג לעצמו בהגעתו לארה"ב, יכולה להיות הצעת עבודה ממעביד בארה"ב.

מועד לראיון ייקבע רק לאחר שהתיק של הזוכה מגיע לבדיקה, בהנחה שהוא יגיע כלל. לקראת הראיון יש להכין את כל המסמכים הנדרשים התומכים בבקשה לקבלת הוויזה, וגם יש להצטייד בתמונות פספורט בפורמט הנדרש. לצורך זה מאוד כדאי להכיר את הדרישות הספציפיות של השגרירות/הקונסוליה בה נקבע הראיון.

הגירה לארה"ב לאחר זכייה בהגרלה

עבור מי שזוכה בהגרלת הגרין קארד, יש לך ולמשפחתך הזדמנות ייחודית להגר לארה"ב ולחיות את החלום האמריקאי. כאמור, הזכייה בהגרלת הגרין קארד מהווה צעד ראשון חשוב בהליך ההגירה לארה"ב. יחד עם זאת, בהמשך ההליך קיימים שלבים נוספים לא פחות חשובים. על מנת להגדיל את הסיכויים להגר לארה"ב, יש להקפיד למלא בזהירות אחר כל הדרישות המוטלות על המועמד לקבלת הגרינקארד. אנחנו במשרד עו"ד כהן פקס ברוש, בעלי ניסיון רב בתחום ההגירה לארה"ב, נשמח לעזור לכם לעבור בהצלחה את כל ההליך עד לקבלת הוויזה המיוחלת.

הכתבה מאת משרד עורכי דין כהן, פקס, ברוש בשיתוף ובאדיבות אתר עורכי דין lawguide.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully