וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירת רופא שיניים: כך עושים זאת נכון

זירת היועצים בשיתוף מרפאת שיניים שנטיב

28.5.2015 / 17:50

ביקור אצל רופא שיניים הוא בגדר חובה, אך כדי שהטיפול יתבצע בצורה המקצועית ביותר, חשוב להשקיע מאמצים ראויים. אז איך עושים את הבחירה הנכונה?

אילוסטרציה. Gorilla, ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock, Gorilla

ביקור אצל רופא שיניים הוא בגדר חובה, עבור כל אדם ובכל שלב בחיים. הנקודה החשובה היא שכדי שהטיפול יתבצע בצורה המקצועית ביותר, ויהיה הבטוח ביותר, חשוב להשקיע מאמצים ראויים בבחירת רופא השיניים שייקח על עצמו את המלאכה. זאת, בייחוד על רקע הסטטיסטיקות שמראות שמספר הרופאים בישראל ל-1,000 נפש גבוה ביחס למדינות ה-OECD האחרות. אז איך עושים את הבחירה הנכונה מבין שלל רופאי השיניים המציעים את שירותיהם בישראל?

נקודת המוצא: רפואת שיניים הוא תחום רחב. מאד
הסוגיה המשמעותית הראשונה שחשוב להתייחס אליה, אשר בעיני רבים היא גם החשובה ביותר, היא ההתמחות של רופא השיניים. המשמעות כאן היא ברורה, שעה שהדגש שלכם - אלה הזקוקים לטיפול השיניים - צריך להיות מציאת רופא המתמחה בביצוע פעולה הספציפית לה אתם זקוקים: רופא שיניים המומחה בפיודונטיה, למשל, צריך להיות זה שיטפל במחלות חניכיים מורכבות. רופא שיניים המבצע טיפולים אסתטיים, אם לוקחים דוגמא נוספת, הוא האפשרות המועדפת כאשר מעוניינים לבצע הלבנת שיניים. וכמובן שניתן למצוא דוגמאות רבות נוספות להמחשת הנקודה.

תעודות, רבותיי, תעודות

על מנת להתרשם מרמתו של רופא השיניים, ואפילו כדי ללמוד על השירותים שהוא מציע, חשוב לבדוק את ההכשרה המעשית שלו. כל רופא שיניים אמור להיות מסוגל להראות למטופלים שלו את תעודות ההסמכה בהן הוא מחזיק, כמו גם לפרט על הניסיון שלו בתחום. סוגיה זו חשובה במיוחד כאשר רופא שיניים מכריז על עצמו כמומחה לתחום מסוים, למרות שהדבר לא בהכרח נכון: על פי נתוני מרכז המחקר של הכנסת, בישראל רק אחד מבין תריסר רופאי שיניים הוא אכן מומחה, כאשר ברפואה הכללית, לשם השוואה, מחצית מהרופאים הם מומחים.

הגעה לקליניקה

עם כל הכבוד ליכולת של האינטרנט "לקצר תהליכים", חלק משמעותי בהחלטה לגבי רופא השיניים הוא המקום בו הוא פועל. מומלץ מאד לבקר בקליניקה באופן ישיר, להתרשם מהאווירה שבה (חשוב בעיקר במקרה של טיפולים לילדים או לאלה החרדים מטיפולי השיניים), וכמובן – גם מרמת ההיגיינה. פרטים קטנים, דוגמת כלי עבודה שאינם מחוטאים או היעדר כפפות, עלולים לעשות הבדל גדול.

הכתבה באדיבות מרפאת שיניים שנטיב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully