וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולסים חשמליים יטפלו בכאב גם בבית

זירת היועצים בשיתוף אקטי פאץ'

28.5.2015 / 18:09

טכניקה חדשה, שהביאה לשיפור דלקות וכאבי שרירים במכונים, זמינה כעת גם לשימוש ביתי. המכשיר הזעיר מוצמד למקום הכואב ומזרים אליו פולס חשמלי, שמגביר את זרימת הדם, תומך בהחלמת הרקמה ומפחית כאבים אקוטיים וכרוניים

גבר סובל מכאב ראש. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

אחת מתובנות הרפואה המודרנית היא שאין חובה על חולה לסבול כאבים. אמנם כאבים הם חלק לא מבוטל מהחוויה הגופנית, ולפעמים הם בלתי נמנעים ממש, אבל אין זה אומר שעלינו לקבל אותם כסוף פסוק. מגוון הרחב של החומרים המשככים, נועדו כולם להקל על כאבים, בין אם אקוטיים או כרוניים. אלא שלא תמיד מומלץ לצרוך משככים, שנזקם לגוף עולה לפעמים על תועלתם והאלטרנטיבה לא אמורה להיות השלמה עם הכאב. היא בהחלט יכולה להביא לחיפוש אחר פתרונות שאינם מכילים כימיקלים, ובכל זאת תורמים להקלה משמעותית בתחושת הכאב, ושאפילו תומכים בריפוי המקום הפגועה.

כזה הוא האקטי פאטץ' ( ACTIPATCH ), מכשיר רפואי זעיר, שהגיע לאחרונה לישראל, ומבוסס על טכנולוגיה ותיקה וידועה.אקטי פאטץ' מוצמד למקור הכאב ומזרים אליו פולסים חשמליים באמצעות גלי רדיו קצרים. קצת אנטומיה ופיזיולוגיה של הגוף, כדי שכל הכואבים שבינינו יבינו איך עובדת המערכת ולמה כואב לנו: "במצב תקין, מערכת העצבים שבגוף שלנו מעבירה מסרים ושדרים שונים בצורה של אותות חשמליים מעמוד השדרה והמוח אל כלל התאים והאברים, ולהיפך.

כל פולס חשמלי כזה מביא לפעולה או לתגובה על פעולה. גם זרימת הדם שבגופינו מוסדרת בתהליך זה. במקרה של פגיעה, מתפתחת במקום דלקת, שמטרתה למנוע את ההתפשטות הזיהומית. הדלקת הזו משבשת את הפעילות החשמלית ואת הקשר בין התאים, והיא מעכבת את שיקום הרקמה ואת תהליך הריפוי", מסביר ד"ר אמיר אורון, מומחה לאורטופדיה וכירורגיה של היד.

אקטי פאטץ', המכשיר הרפואי הזעיר, מעביר לרקמה הדלקתית אותות חשמליים באמצעות טכנולוגיית ה "Pulsed Shortwave Energy (RF)" , וזו מאשפרת את חידוש הקשר בין התאים ומגבירה את זרימת הדם אליהם. תהליך זה תומך בהפחתת הדלקת והכאב ומזרז את תהליך הריפוי.
מנגנון זה מוכר לרופאים ופיזיותרפיסטים כבר עשור שנים ונעשה בו שימוש רחב.

התקדמות הטכנולוגיה ומספר פטנטים בתחום הצליחה למזער שיטת טיפול זו ממכשיר ענק למכשיר קטן לטיפול ביתי, ובאופן עצמאי. יעיל, חסכוני ונוח. ובכך הפכה את השיטה הזו לזמינה גם ברמה הביתית, מבלי להידרש לטיפולים במרפאות. המכשיר קל להפעלה, פעילותו אינה גוררת תחושות לא נעימות, הוא אינו רוטט ואינו מחמם, וניתן להתנהל איתו במהלך היום והלילה מבלי להיות מוגבלים בפעילות. והחשוב מכל - השימוש לא כרוך בתופעות לוואי, שהן חלק בלתי נפרד מתפריט משככי הכאב התרופתיים.

מי שייבאה את הטכנולוגיה הזו מארצות הברית היא חברת ILBIOMED, אחרי שהמכשיר קיבל את אישור משרד הבריאות האמריקאי.

אין הגבלה על מספר השעות שניתן להצמיד אותו לגוף. במקרים של כאבים אקוטיים אפשר להשאיר את המכשיר גם ליומיים או שלושה, אפילו יותר. במקרה של כאבים כרוניים יספיקו 8 שעות בכל יום, על מנת לייצר הקלה.

המכשיר מטפל בדלקות וכאבים של שרירים, מפרקים וגידים כמו למשל, כאבי גב, כאבי ברכיים, כאבי שרירים, דלקות וכאבים מקרינים. ד"ר אורון מסביר כי הטיפול בטוח לשימוש ללא הגבלה, אם כי הוא לא מומלץ לבעלי קוצב לב, נשים הרות ולמושתלי פלטינות.

בין המכשירים קיימות ארבע ערכות לטיפול בכאבים שונים:
ערכה לכאבי גב, ערכה לכאבים בברך, ערכה כללית לטיפול בכאבים בשאר חלקי הגוף, כמו צוואר, כתפיים ועוד וערכה לטיפול בבעיות בעקב הכוללת גם מדרס ג'ל.

המכשיר ניתן להדלקה וכיבוי ע"י כפתור הפעלה ייחודי ומבטיח פעולה של 720 שעות. והתענוג כולו, אם אפשר להגיד ככה על מי שכואב להם, עולה 249 שקלים, ואילו ערכת המדרס החכם לכף הרגל עולה 289 שקלים.

לפרטים נוספים לחץ כאן - http://actipatch.co.il/sellpoint

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • כאב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully