וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם והבת ירדו בגדול תוך חודשים ספורים

זירת היועצים בשיתוף הדיאטנית שירה שפי

31.5.2015 / 15:29

איריס רצתה להוריד קילוגרמים ספורים כדי לחזור לבגדים שהיא אוהבת. היא אימצה דיאטה מסויימת והתוצאות היו מיידיות. עד כאן סיפור רגיל. אלא שאז, הבת שלה דנה, ששקלה כ-130 ק"ג, גילתה גם היא את הדיאטה, הצטרפה לתכנית והצליחה להוריד 22 ק"ג בחודשיים. זהו סיפורן

אמא ובת. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

איריס אביגיל היא לא אישה שמנה. בטח לא עכשיו, כשהיא שוקלת 60 ק"ג, אבל גם כשמשקלה עלה וטיפס כמעט ל-70 ק"ג, היא עדיין נראתה טוב. היא פשוט לא אהבה את העובדה שהמכנסיים כבר לא עולים עליה. עד אז היא לא עשתה שום דיאטה, כך שלא היו לה ניסיונות קודמים ולא אכזבות ותסכולים מדיאטות שונות. היא פשוט רצתה להסיר את הקילוגרמים המיותרים, לפני שהם יתחילו להצטבר.

"יום אחד, כשאני מאזינה לתכנית רדיו", מספרת איריס, "שמעתי חבר אישי שמספר על דיאטה שנקראת דש. הוא סיפר שזו הדיאטה שהוכתרה לטובה בעולם, שאפשר לאכול בה הכל, והם גם יצאו באיזה מבצע של תוספי מזון. הבחור נשמע מאוד משכנע, האמנתי לו והחלטתי ללכת על זה. אני חייבת לציין שמעולם לא הייתי שמנה. בטח לא נראיתי כמו אחת שצריכה דיאטה, אבל הפסקתי לעשן ועליתי איזה 10-8 קילוגרם במהלך שלוש ארבע השנים שלפני כן, וכל מה שרציתי היה לחזור למשקל שלי. תוך שלושה חודשים יכולתי כבר לחזור לבגדים שאני אוהבת".

לפרטים נוספים

- ואיך את היום?

"היום כבר סיגלתי לעצמי אורח חיים אחר, ואני שומרת על המשקל שהגעתי אליו. היתרון הגדול בדיאטה הזו הוא שאפשר לאכול מה שרוצים, רק צריך ללמוד לווסת כמויות, ובלי הגבלה על סוגי המזון. כשנרשמתי לתכנית של דש ונפגשתי עם המדריכה האישית שלי, הבהרתי לה שאני לא מתחילה עכשיו לאכול כל מיני סלטי בורגול וקינואה. זה לא בשבילי. סיפרתי לה מה אני אוהבת וביחד בנינו תפריט שמתאים לי. הסוד הוא לשמור על כמויות סבירות ולאכול כל מה שאני אוהבת".

- ואיך היו התגובות מהסביבה?

"מכיוון שאני לא ממש שמנה אז כל התהליך שעברתי היה מאוד אישי ולא עורר תגובות יוצאות דופן, אבל קרה משהו הרבה יותר טוב - הבת שלי, דנה, ראתה מקרוב את התוצאות ואת התהליך שעברתי והחליטה שגם היא רוצה. דנה היא בת 23, בגובה 1.78, והיא שקלה באותו זמן קרוב ל-130 קילוגרם. היא הגיעה למשקל הזה במהלך השירות הצבאי, והיא באמת היתה זקוקה לדיאטה יעילה ואפקטיבית. כל השנים ניסיתי לשכנע אותה, היא ניסתה כל מיני דיאטות, ירדה ועלתה ולא מצאה את הנוסחה המתאימה. בחודשיים הראשונים היא הורידה כמעט 22 ק"ג, וגם איתה זה היה תהליך דומה, כשהתאימו לה את המאכלים שהיא אוהבת, רק עם הגבלה בכמויות. אני רוצה לציין שלא מדובר באיזו נוסחת קסמים של הוקוס פוקוס. יש הוראות והנחיות ותוספי מזון, ואם שומרים על ההנחיות יש תוצאות. לא לאכול כשאתה מורעב, לא לוותר על חטיף כל שלוש שעות ולהקפיד על התוספים".

הדיאטה התגלתה בארה"ב במקרה, תוך כדי מחקר על תפריט מומלץ לסובלים מלחץ דם גבוה וסוכרת. התברר שהדיאטה מאפשרת הורדת משקל בצורה מאוד יעילה, ומאפשרת לשמור על המשקל החדש לאורך זמן. קבוצת המחקר שהתנסתה בדיאטת דש הורידה פי 2.5 יותר משקל מהאחרות, הצליחה להצר היקפי הגוף פי 3.2 יותר ואיבדה 80 אחוזי שומן יותר. השומנים הוסרו בעיקר ממקומות כמו ישבן, ירכיים, בטן ומותניים. בהמשך שמחו החוקרים לגלות שהדיאטה מתאימה גם לאנשים בריאים.

היום, כבר ארבע שנים ברציפות מאז שהתגלתה, מדורגת דיאטת דש כטובה בעולם. היא מתאימה כמובן לשמנים שמחפשים להוריד משקל רב, לחולי סוכרת, לבעלי לחץ דם גבוה, וגם לבני נוער. בישראל היא נבחרה על ידי בית החולים הדסה ואיגוד רופאי המשפחה לדיאטה המומלצת ביותר לסובלים מלחץ דם ומסוכרת. היא מתאימה לצמחונים, טבעונים וגם למי שנמנעים מגלוטן.

בישראל היא משווקת על ידי קבוצת ניוטרמד, עם ערכה שנבנתה לישראלים. המצטרפים זוכים לתמיכה אישית ולהדרכה מצוות, שבו נאטורופאטית מוסמכת, דיאטנית קלינית וקואצ'ר. בשבועיים הראשונים התכניות כוללת הורדת חשק לסוכרים ולפחמימות, ירידה מהירה במשקל ואיזון הגוף. בשלב הבא צורכים דיילי-פורמולה. בהמשך מגיע תוסף תזונה שבו צמחים ומינרלים שכבר נוסו במחקרים, ייצוב רמות הסוכר, הרגעת המערכת, הגברת האנרגיה הגופנית ושריפת קלוריות ברמה גבוהה מהרגיל. בשלב זה יצרכו המשתמשים גם את תוסף התזונה נוביסוג'ן, המכיל צמחים המוכרים בנטורופטיה מודרנית, והוא מטהר, מרענן ומחדש את הגוף, ותומך בכבד ובמערכות ניקוי הרעלים.

לפרטים נוספים לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully