וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוד הכוח העסקי של פייסבוק

זירת היועצים בשיתוף אסף הנעמן הלל

31.5.2015 / 16:01

לפייסבוק יש כוח אדיר ואינסוף אינפורמציה. הוא יכול לחבר אותי במדוייק לקהל היעד שרוצה רק את המוצר שלי. לשם כך צריך להכיר את השפה, להבין שזו רשת חברתית ולא חנות בקניון, וליצור עם קהל היעד קשרי חברות. אסף הנעמן-הלל מגלה את סוד הכוח העסקי של הרשת

פייסבוק. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

עד כמה חזק ומשמעותי הוא כוחה של הרשת החברתית פייסבוק? ובכן, ספק אם מישהו מאיתנו כבר יודע להגדיר זאת במדוייק. הרשתות החברתיות, ופייסבוק במיוחד, זכו לקרדיט לא קטן במהפכות ששטפו את המזרח התיכון בשנים האחרונות. בסין, בטורקיה וגם ברוסיה, המשטר מגביל את השימוש בפייסבוק, מחשש להתארגנויות שיאיימו עליו.

פסיכולוגים מספרים גם על כוחו ההרסני של פייסבוק, במיוחד בקרב צעירים, שם הם חושפים זה את זה ומשתמשים ברשת על מנת לנדות חברים ולבייש אותם. מחאת הקוטג' בישראל החלה בפייסבוק, ובימים אלה אנו עדים ליכולתו של הפייסבוק לחרוץ גורלות גם לחיים ולמוות.

במילים אחרות, יש כאן כוח עצום, שניתן למנף אותו ולרתום אותו כנראה לכל מטרה. השאלה היא איך אפשר לנצל אותו מבחינה עסקית. למה הדבר דומה? לרוח המנשבת על פני הים. אם אני יושב בסירת משוטים, הרוח לא תעזור לי, ואולי אפילו הגלים יטביעו אותי. אבל אם ארים מפרש, אין מה שיעצור אותי. בעלי עסקים מזהים את הכוח של פייסבוק, נכנסים לרשת, מפרסמים את עצמם אבל לא רואים תוצאות. זה לא שהמדיום אינו טוב, כל מה שעליהם לעשות הוא להפסיק לחתור ולהרים מפרש.

אסף הנעמן-הלל, הבעלים של "נסיקה עסקית", מאמין שהצליח לפצח את סוד השימוש ברשת בכלל ובפייסבוק בפרט. לפני כשלוש שנים הוא החל לייעץ ללקוחותיו כיצד להגדיל את נפח המכירות בעזרת הרשת, והקים עם איתמר בן חור את המודל של "נסיקה עסקית".

"עד לפני חמש שנים רק לכעשרים אחוז מהישראלים היה חשבון פייסבוק", אומר אסף, "היום יש קרוב ל-4.5 מיליון ישראלים חשבון, והם משתמשים בו בממוצע חצי שעה ביום. זה אומר שהלקוחות שלי נמצאים בפייסבוק. אני רק צריך לדעת לאתר אותם ולפנות אליהם. אז אנשים פתחו דפים עסקיים, ביקשו מחברים לעשות לייקים ושיתופים, פרסמו מדי פעם מבצע כזה או אחר וכלום לא קרה".

- אתה מתאר מצב שמוכר להרבה בעלי עסקים. אז מה עושים?

"קודם כל צריך להבין שפייסבוק היא רשת חברתית. אנשים מבלים שם. מסקרן אותם מה עושים החברים שלהם, מה הם מספרים ומה הם משתפים. הם רוצים בידור, לא שופינג. מי שרוצה לקנות נכנס לגוגל. כדי להשתמש בפייסבוק לקידום עסקים, צריך קודם כל להיות חבר של הלקוחות שלי. זה יהיה בסיס הקשר. אם מישהו מבקש ממני חברות ורגע אחרי רוצה שאעשה לו לייק לעמוד עסקי, אני נרתע. אבל הרבה מעבר לכך. פייסבוק כבר הבינו שהפלטפורמה שלהם משמשת לעסקים, והם רוצים כסף תמורת השימוש העסקי. כך שגם אם פתחתם עמוד עסקי ויש בו 300 חברים, אם תפרסמו שם פוסט, שלושה אחוז בלבד מהחברים יראו אותו. למה? ככה פייסבוק רוצה. אבל אם ברצונכם לעשות עסקים - פייסבוק יפרשו לכם שטיח אדום ויעמידו לרשותך את כל האינפורמציה והכלים כדי להצליח"
.
- איך הם עושים את זה?

"אני אתן דוגמאות פשוטות. נניח יש לך חנות מתנות, לא בעיה לפייסבוק לעדכן אותך יום יום למי יש יומולדת. נניח שתרצה לשווק מוצר חדש. תוכל לבקש מפייסבוק שיפרסמו את הפוסט שלך לכל מי שעשה לייק לעמוד של המתחרים. רוצה לפרסם תיאטרון? ניתן לך רשימה של אנשים שעשו לייק להצגות או שקנו כרטיסים והנה לך קהל יעד מפולח ומזוקק. ואין לדברים סוף".

- יודעים עלינו הכל ומוכרים אותנו למפרסמים?

"זה כבר מזמן ככה. עכשיו צריך רק לדעת להשתמש בזה. כי בסופו של דבר חובב התיאטרון ישמח שסיפרתי לו על הצגה חדשה. ספק אם הוא היה מוצא אותי בצורה אחרת. זה טוב לשנינו. אני יכול לבקש מפייסבוק לפרסם רק למי שגר בעיר שלי. רק מגיל מסויים. רק לבעלי תחביב כזה או אחר. הם פשוט מאפשרים זאת".

- מה הנוסחה המנצחת של פרסום אפקטיבי בפייסבוק?

"למדובר בנוסחה פשוטה עם שלושה שלבים:

1. "פרסום בפייסבוק צריך להיות מנוהל ומסודר. לא כדרך אגב, ולא בעזרת חברים שמשתפים או עושים לייק. מי שמפרסם מקבל מפייסבוק את כל התנאים להצליח.

2. "מרגע שיצרתי קשר עם משתמש, אני רוצה להוביל אותו לדף נחיתה ולא לאתר סטנדרטי. כל מה שאני צריך כעת זה לגרום לו לבצע איזושהי פעולה - לייק, למשל. מבלי לבקש ממנו לקנות, או למלא פרטים על כל המשפחה. בתמורה אני יכול להציע משהו, אפילו אם זה רק אינפורמציה ועידכונים על התחום שמעניין אותו. עכשיו כבר יש בינינו יחסים.

3. "רק כעת, ואחרי פרק זמן מסויים, אני יכול להציע לו לקנות מוצר כלשהו. מוצר מבוא נקרא לזה. לא לשכוח שאנחנו ביחסי חברות וזה בסך הכל הדייט השני או השלישי שלנו. מכאן המכירות כבר מתחילות לגדול ואיתן גם ההכנסות".

לפרטים נוספים: http://nesika.co.il/facebook-cd

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully