וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור הבא של אימוני הכושר

זירת היועצים בשיתוף EMS club

11.6.2015 / 0:29

טכנולוגיה חדישה, שפותחה בנאס"א על מנת לשמור על הכושר הגופני של האסטרונאוטים בעת שהותם בחלל, מאפשרת אימון כושר שבועי בן 20 דקות, בעזרת גירוי חשמלי של השרירים, ללא צורך בהרמת משקולות, מבלי להסתכן בפציעות ספורט ואפילו בלי המקלחת שאחרי

כולנו מכירים את הדרך המסורתית לגוף חטוב, לשמירה על כושר גופני, להשלת קילוגרמים מיותרים ולאיבוד קלוריות - היא עוברת במכון הכושר, ומצריכה כשני אימונים בשבוע, בני שעה וחצי או שעתיים כל אחד, לא כולל נסיעה, חיפוש חניה, מקלחת וגם הצ'יט צ'ט הבלתי נמנע עם החברים מהמכשירים הסמוכים. עכשיו תארו לעצמכם את האידיליה הבאה: 20 דקות שבועיות, מבלי להזיע, מבלי להתקלח, מבלי להסתכן בפציעות ספורט, עם תוצאות השוות לארבעה אימונים בחדר הכושר, ועם אפקט על השרירים השווה לפי 18 מהמאמץ המושקע בתשעים דקות מפרכות של דחיסה והרמה של משקולות.

לפרטים נוספים לחץ כאן

את הטכניקה החדשנית הזו הגו מדעני סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א, כשהתבקשו לספק פיתרון לבעיית שמירת הכושר הגופני של האסטרונאוטים בעת שהותם בחלל. האתגר היה כמובן איך לגרום לשרירים לעבוד במקום בו אין כוח כבידה ולפיכך להנפת משקולות אין שום משמעות. הפיתרון הגיע בצורת חליפה ובה אלקטרודות המוצמדות לגופם של האסטרונאוטים, ומשחררות פולסים חשמליים המגרים את השרירים, וגורמים להם לפעול כאילו היו תחת מאמץ.

הפולסים הללו מדמים את פעולת מערכת העצבים בשעה שהגוף מבצע אימון כושר רגיל, והשריר, שאינו יודע להבחין בין פולס המגיע מהמוח לבין זה שמגיע מהאלקטרודות, פועל על פי הפקודה שהתקבלה ומתאמץ בהתאם. מכיוון שמדובר בגירוי חשמלי ולא בהרמה אמיתית של משקולות, ניתן לגרות בו זמנית מספר רב של שרירים בגוף, וכך לדמות פעילות מלאה בחדר כושר, בה מופעלים כל השרירים. לפיכך, את מה שהיה לוקח כשעה וחצי של אימון, אפשר לכווץ ל-20 דקות בלבד.

הטכנולוגיה החדישה הזו, EMS קוראים לה ( ELECTRIC MUSCLE STIMULATION ), היא יעילה, כך התברר, גם על פני כדור הארץ והיא הפכה לזמינה גם למי שלא יטוס לעולם לחלל. בגרמניה היא כבר פועלת מזה זמן, שם היא זוכה להצלחה ופופולאריות. חנויות הסטודיו של EMS CLUB נמצאות ברחובות הערים, מאחורי חלונות ראווה, כחנות לכל דבר, והעיצוב המינימאלי של הסטודיו מכיל שני מכשירים בלבד, מה שמאפשר אימון אינטימי, תחת השגחה של מדריך צמוד.

את השיטה הזו הביא לאחרונה ארצה רני רוביו, שהקים את רשת מכוני הסטודיו EMS CLUB, והיא כבר מפעילה שמונה סניפים( רמת החייל והרצליה- נגישים לנכים!), חלקם בזכיינות, כאשר האחרון שבהם נפתח בחודש שעבר באזור התעשיה בראשון-לציון. "מדובר בפיתרון אידיאלי לכל אלה שלא תמיד מוצאים לעצמם זמן לשני ביקורים שבועיים במכון כושר", אומר רוביו, "במקום זאת אנחנו מאפשרים להם אימון של פעם בשבוע, באורך של 20 דקות, שיהיה שווה ערך לפי 18 מההשקעה המקבילה הנדרשת בחדר כושר. הם יכולים לעשות זאת בדרך הביתה, ואפילו במהלך הפסקה לא ארוכה מהעבודה במהלך היום".

הטכנולוגיה החדשה מתאימה לא רק למי שזמנם יקר, אלא גם למי שלא יכולים לבקר במכון כושר מכל מיני סיבות. היא אידיאלית לשמי שעוברים שיקום לאחר פציעות, ושאין באפשרותם לבצע מאמץ הכרוך בהרמת משקולות. הגירוי החשמלי של השריר יעשה עבורם את העבודה. העבודה במכוני EMS CLUB מתבצעת בעזרת מדריך צמוד והיא מתאימה גם למוגבלים, או נכים, שמבקשים להימנע מניוון שרירים, וגם למבוגרים מאוד, שמתקשים לבצע את הפעולות הנדרשות בחדר כושר, אך עדיין מעוניינים להפעיל את השרירים על מנת לשמור על כושר.

לפרטים נוספים

  • עוד באותו נושא:
  • כושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully