וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפריט שהחל כפיתרון ללחץ דם ולסוכרת הפך לדיאטה מוצלחת

זירת היועצים בשיתוף הדיאטנית שירה שפי

16.6.2015 / 0:28

החוקרים בארה"ב התבקשו לבנות תפריט שיקל על בעיות לחץ דם וסוכרת, וגילו במהלך המחקר שהוא יעיל להתמודדות גם עם בעיות השמנה ועודף משקל. כך, לגמרי במקרה, התגלתה דיאטת דש, שמוכרת היום כדיאטה הטובה בעולם

דיאטה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

התפריט דיאטת דש (DASH?) פותח בארצות הברית על ידי כשבעים רופאים וטובי המומחים והתזונאים, במטרה להילחם במחלות כמו הסוכרת ולחץ דם גבוה. המחקר, שנעשה במימון ממשלת ארצות הברית ומשרד הבריאות האמריקאי, כלל אלפי נבדקים, ובסופו של דבר, לאחר שבע שנות עבודה, נבנה התפריט שהוכיח את עצמו כיעיל לטיפול בבעיות לחץ דם וסוכרת, מבלי לערב את התרופות המוכרות והממכרות.

כשהדיאטה הזו הגיעה לישראל, אימצו אותה בחום בבית החולים הדסה ובאיגוד רופאי המשפחה ושניהם ממליצים עליה כדיאטה הטובה ביותר להתמודדות עם בעיות של סוכרת ולחץ דם. בנוסף הציב משרד הבריאות בישראל כמטרה להוריד את הורדת צריכת הנתרן של אזרחי המדינה לרמות המומלצות בדיאטת דש, וקבע שאת המטרה הזו יש להשיג עד שנת 2020.
לפרטים נוספים לחץ כאן

אבל יחד עם הגילויים המעודדים של המחקר בנושא לחץ דם וסוכרת, התגלתה לחוקרים האמריקאים, תוך כדי התקדמות הניסוי, שהתפריט המיוחד שהם בונים, הוא יעיל במיוחד להורדה במשקל. קבוצת המשתתפים בניסוי שקיבלה את התפריט המיוחד, הצליחה להוריד ממשקל הגוף פי 2.5 יותר מאשר המשתתפים בקבוצת הביקורת. המשקל גם ירד במהירות גדולה הרבה יותר. עוד התגלה, שקבוצת הניסוי איבדה 80 אחוז יותר שומנים מאשר קבוצת הביקורת. בהמשך המחקר שמחו החוקרים לגלות שחברי קבוצת הניסוי גם הצליחו לשמור הרבה יותר טוב על המשקל החדש אליו הגיעו, ועשו זאת הרבה יותר טוב מאשר המשתתפים בקבוצת הביקורת. תופעה נוספת, והיא שהדליקה את הנורה המהבהבת מעל לראשם של החוקרים, היתה שחברי קבוצת הניסוי הצליחו להוריד את היקפי גופם בעיקר באזורים כמו הירכיים, הבטן והישבן. כאן כבר הבינו החוקרים שהם עלו על נוסחת תפריט לדיאטה המושלמת, בה יוכלו להשתמש גם אלה שלא סובלים מסוכרת או מלחץ דם גבוה ומעוניינים רק להוריד משקל, ולהתמקד דווקא באזורים כמו הבטן, הישבן והירכיים.
הדיאטה החדשה זכתה לשם דש ובארבע השנים האחרונות היא נחשבת לדיאטה הטובה בעולם, על פי מגזין המחקר ההשוואתי היוקרתי באמריקה "us news and world report". המדדים על פיהם מדורגות הדיאטות במצעד השנתי של המגזין הם: מהירות ההרזיה גם בטווח קצר לאורך זמן, עד כמה היא קלה לשימוש ומה השפעתה על בריאות הלב. היום זו נחשבת לדיאטה המומלצת ביותר בארה"ב על ידי הממשל האמריקאי. תפריט הוא מאוד מגוון והוא מתיר לאכול את כל סוגי המזון. הוא מתאים לצמחונים וגם לטבעונים, ואפילו למי שנמנעים מאכילת גלוטן.

את הדיאטה הזו הביאה לישראל קבוצת ניוטרמד (חדשנות ובריאות בע"מ), שגם פיתחה תפריט וערכה מיוחדים המתאימים לישראלים, והדיאטה החלה להיות משווקת לציבור וגם למי שאינו חולה סוכרת או סובל מלחץ דם גבוה. מצטרפים חדשים לדיאטה יזכו לתמיכה אישית ולהדרכה מצוות של החברה, הכולל מאמן אישי, דיאטנית קלינית ונטורופאתית מוסמכת. במהלך השבועיים הראשונים של הדיאטה התכנית מתמקדת בהורדת החשק לפחמימות ולסוכרים, והתוצאה היא ירידה מהירה במשקל. לאחר מכן עוברים לתפריט המכניס את הגוף לאיזון, ואז צורכים המשתתפים דיילי-פורמולה ובהמשך גם תוסף תזונה, המכיל צמחים ומינרלים שכבר נוסו במחקרים. בשלב זה המערכת מייצבת את רמות הסוכר בגוף ונרגעת, ובמקביל מתגברת האנרגיה הגופנית, ובגוף מתרחשת שריפת קלוריות ברמה גבוהה. המשתמשים מקבלים את תוסף התזונה - נוביסוג'ן, שבו צמחים המוכרים לנטורופתיה, והם מטהרים את הגוף ומחדשים אותו ותומכים במערכות ניקוי הרעלים וחילוף החומרים.

לפרטים נוספים

  • עוד באותו נושא:
  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully