וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילון פירושי החלומות המלא: חלק א'

זירת היועצים בשיתוף אילנית בן טל שושן

16.6.2015 / 18:58

למה אנו חולמים על מה שאנו חולמים? מדוע יש כאלה שחולמים על מים? מה מביא אותנו לחלום על נושאים מסוימים ומה הוא הפירוש? אילנית בן טל שושן מציגה את הפתרונות

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

כתבה ראשונה בסדרה

ארצות: חלום על ארצות אחרות מסמל מצב חדש ולא מוכר, משהו זה עתה השתנה, כגון- עבודה חדשה. אם ההרגשה בחלום היא של בלבול או חרדה, אז ייתכן שהשינוי בחיים לא מתאים כרגע. אם ההרגשה בחלום היא התלהבות והתרגשות - זהו סימן לשינוי טוב בחיים. יש להתייחס גם לפרשנות שלך לאותה מדינה ומה אתה מרגיש אליה (מקום רומנטי/מקום הנמצא במלחמה וכו'). אם חלמת על מקום שכבר היית בו ייתכן שהדבר מתייחס לחוויות ולרגשות שעלו באותו הטיול.

•אוכל: לאחר חלום על אוכל, יש להתייחס לכמה גורמים כגון: מי הכין את האוכל? האם הופיעה כמות גדולה/קטנה של אוכל? כמות גדולה של אוכל יכולה לסמל שפע ועושר. מהו סוג האוכל שחלמת עליו?

לגבי האדם שהכין את האוכל - יש להתייחס להשפעה שלו עליך ולנתח את הדברים אשר למדת/אתה לומד ממנו בהווה.
סוג האוכל- ירקות: חלום על ירקות כלליים (ולא ספציפיים) יכול להוות איתות של הגוף לתזונה לקוייה. חלום על ירקות מסריחים כמו בצל או שום מסמל ריב. חלום על ירקות שגדלים יכול לסמל דאגה מתהליך כלשהו שמתרחש. חלום על שעועית, אפונה וגזר מסמל הכנסה עתידית.

פירות: חלום על פירות קשור ליצירתיות, תשוקה, צרכים מיניים ועונג ויכול לסמל גם הצלחה ומזל. קערת פירות מסמלת עונג מתהליך שעמלנו עליו בעבר. פירות מתוקים מסמלים הצלחה בקשר רומנטי. פירות אקזוטיים לא ידועים מסמלים את הציפייה למשהו חדש ומרגש בחיים.

בשר: חלום על בשר נא יכול לסמל תקיעות בנושא מסויים. קניית בשר מסמלת הצלחה בעתיד הקרוב. בשר רקוב מסמל את רצונו של הגוף למעבר לתזונה בריאה.

•אסונות: חלומות על אסון טבע (הוריקן, הצפות, צונאמי, רעידות אדמה וכו) וחלומות על אסונות אנושיים (פצצת אטום, מתקפה כימית/ביולוגית) עשויים לסמל משהו מהחיים האמיתיים שנראה לנו נורא, משהו שאנחנו מאוימים ממנו ומפחדים שלא נתגבר עליו. עוד אפשרות היא חוסר רצון לקבל שינויים, פחד מאיבוד שליטה והרגשה קורבנית.

לפרטים נוספים לחץ כאן

בשר אדום. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

•באר (מים): חלום על באר מסמל כניסה לאיזורים הכי עמוקים של הנפש. זוהי קריאה של התת מודע להתמודד עם החלקים העמוקים ביותר של הנפש ולהגיע להרמוניה פנימית.

•ביצים: חלום על ביצים מסמל את הפוטנציאל הטמון בחולם ואת הרצון שלו להיות מושלם. אם החולם רואה/אוכל ביצים בחלום פירוש הדבר שמשהו חדש עומד לקרות לו ויגרום לו לממש את הפוטנציאל שלו. ביצים שבורות/סדוקות מסמלות מצב רגיש ופגיע אצל החולם וייתכן שהוא "הולך על ביצים" בתחום מסוים בחייו. על כן מסמל הדבר קריאה לנינוחות והשלמה עצמית. ביצים רקובות מסמלות אובדן שיצר החולם על ידי חוסר השקעה וחוסר תשומת לב.

•גג: גג מסמל צורך בשמירה והגנה ופעמים רבות משול לראש של החולם ולסדר/אי סדר בו הוא שרוי. עמידה על גג מרמזת על כך שהחולם מרגיש חזק ולא זקוק להגנה. נפילה מהגג ללא פגיעה מסמלת בריחה מסכנה כלשהי ונפילה מהגג הגורמת לפגיעה יכולה לרמז על סכנה מתקרבת.

•גזר דין: חלום על גזר דין יכול לרמז על ביקורתיות של החולם ולרוב הכוונה לביקורתיות עצמית ושפיטה עצמית מוגזמת. מאידך, גזר דין יכול לסמל רצון פנימי של החולם להתמודד פנים אל מול פנים עם מעשים רעים שעשה ועם ההשלכות שלהם.

•גילוח: חלום על גילוח יכול לסמל החלטה גורלית שעומדת בפתח ותגרום לשינוי בשגרת החיים. בנוסף יכול לסמל הלקאה עצמית. אם החולם צופה באדם אחר מתגלח זה מרמז על דימוי עצמי נמוך שלו ועל תדמית חיצונית אשר שונה מהאמת הפנימית. חלום על גילוח הראש מרמז על צורך של החולם לחשוף יותר מעצמו ואם הוא לא מגלח את כל השיער משמע שהוא עדיין לא מוכן לחשוף את עצמו לחלוטין.

•גניבה: חלום על גניבה יכול לרמז על כך שהחולם מרגיש עשוק או מרומה. המקום בו ביצע את הגניבה מרמז על המקום איתו יש לחולם קושי (הבית/העבודה וכו'). בנוסף זה יכול לרמז על מטרות לא ממומשות או מטרות גבוהות מדי. חלום על כך שגנבו ממך, יכול לרמז על משבר זהות או על אובדן.

•גפן: הגפן מסמל את השאיפות, הרצונות והתקוות של האדם. הופעתו לרוב מבשרת טובות ומורה על הצלחה ואושר קרבים, אמנם יכולה גם להתייחס לכך שהחולם מרגיש לכוד ומנסה להשתחרר לחופשי מרגשות כבדים.

•דגים: דגים שוחים בחלום מסמלים תובנות והארות אשר עולות מהתת מודע ולכן חלום על תפיסת דג מרמז על תובנה אשר עלתה כעת אל המודע. נשים רבות חולמות על דגים שוחים כאשר הן נכנסות להריון. חלום על בישול דג מתקשר לאמונות הרוחניות ומסמל שילוב של האמונות הללו בחיים. חלום על דג מת מרמז על תחושת אכזבה ותחושה של אובדן שליטה וכוח. חלום על עצמות של דג מרמז על תובנות מן העבר שעובדו ועזרו לחולם.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

•דיבור: אם החולם הוא זה שמדבר ייתכן והדבר מסמל את הצורך שלו לבטא את עצמו בצורה נהירה. אם אחרים צועקים עליו ייתכן והוא מרגיש כי מאשימים אותו בכך שמפריע ליחסים בין אנשים אחרים. אם החולם לא מצליח לדבר בחלום- משמעות הדבר שהוא חש שלא מקשיבים לו ולא נותנים לו לבטא את עצמו.

•דיג: חלום על דיג מרמז על התמודדות עם רגשות מודחקים אשר מבקשים לעלות על פני השטח. בנוסף יכול לרמז על צורך בהכרה ובתשומת לב.

•דלעת: חלום על דלעת מסמל מצב בו יש לחולם רעיון שאמור להביא לו הצלחה אך הוא מפחד שמא לא יצליח לממש אותו לבד או שהסביבה תדחה אותו. חלום על אכילת דלעת מסמל עושר ושפע עתידיים. חלום על דלעת שצומחת וגדלה מסמל הצלחה שעתידה להגיע מהר מאוד.

•דם: דם מסמל תשוקה, אהבה וחיים. כמו כן הוא מסמל אכזבה. אם החולם מדמם בחלום משמע שהוא מרגיש מותש ומרוקן רגשית. ייתכן והדבר מסמל דברים מן העבר שלפתע רודפים אותו. חלום על שיעול עם דם מסמל הרגשה של מחסור באנרגיה. חלום על אדם אחר שמדמם יכול לסמל תחושה של החולם שאותו אדם ניצח אותו.

•החרבה: חלום על החרבה והרס מרמז על כאוס כלשהו בחיים או על הרס עצמי. חלום על הרס בד"כ מעורר רגשות כבדים אצל החולם ולפעמים חלום כזה מהווה מפלט לרגשות כבדים מהחיים האמיתיים. על החולם לבדוק את ההחלטות שלקח או מתכנן לקחת ולבחון האם קיים בו פחד שיובילו אותו לאבדון.

•הליכה: חלום על הליכה איטית יכול לרמז על תהליך יציב אך בטוח שמוביל את החולם אל עבר הגשמה עצמית. חלום על חוסר יכולת ללכת מסמל מצב בו משהו מפריע לחולם להתקדם ומפריע לו לצעוד אל עבר המטרות שלו. הליכה ארוכה אל עבר יעד רחוק מסמלת התקדמות עיוורת וייתכן שלא נכונה של החולם, זו אשר מתמקדת ביעד במקום בדרך.

•זהב: חלום על זהב מייצג עושר והצלחה כלכלית, לפעמים גם ללא עבודה קשה. זהב גם מסמל אושר ואהבה כך שאם אדם מוצא זהב ייתכן שזה מרמז לו על אהבה קרובה. חלום על מטבעות זהב- מרמז על הצלחה קרבה.

לפרטים נוספים לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • חלום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully