וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מארגנים יום גיבוש וכיף לעובדים?

זירת היועצים בשיתוף שטיין טיולי אופניים

16.6.2015 / 19:21

מחליטים מה המטרה, זוכרים את השילוש הקדוש, מתאימים את הפעילות לאופי הקבוצה. הנה כמה טיפים חיוניים שיסייעו להתמצא בשוק הגדול והמבלבל ויעזרו כדי שכולם כולל כולם יהיו מרוצים

אנשי עסקים במשרד. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

כשניגשים לארגן יום גיבוש לעובדים, בדגש על יום כיף וגיבוש שיתאים לקבוצת עובדים שאינה הטרוגנית מטבעה (צעירים ומבוגרים, נשים וגברים, חובבי אקסטרים מול חובבי שקט ורוגע) ההיצע בשוק הוא כל כך מגוון, ואף מבלבל, שקשה לקלוע לטעם של כל אחת ואחד מהמטיילים.

להלן מעט טיפים ועצות על ארגון יום כיף איכותי, שממנו כל העובדים יחזרו עם חיוך וגם מטרות הארגון יגיעו למימוש. המטרה: יצירת שינוי ותנופה חיובית בגיבוש וטיפוח צוות העובדים.

1. בשלב ראשון לתכנון יום הכיף יש לחשוב ולהחליט מה מטרת היום. האם יום גיבוש? יום כיף? מה החברה/הגוף רוצים להשיג ביציאה מחוץ למשרד? התרעננות מהעבודה ליום אחד או שרוצים לקרב את העובדים ולגבש אותם? לפי ההגדרה שעליה הוחלט מתחילים לתכנן את הרכב הפעילות לאורך היום.

2. בתכנון היום - יש לזכור את ה"שילוש הקדוש": אוכל, אדרנלין ורגוע (או ראשי תיבות אא"ר). המטרה היא להציע בתמהיל הפעילויות חווית אקסטרים אחת לפחות שבה המטיילים אקטיביים (בדגש על חוויה המתאימה לכלל הקבוצה, או לפחות לרוב המשתתפים), לצד חוויה אחת רגועה וכמובן אוכל מעולה בתחילת הפעילות, בין פעילות אחת לשנייה ובסיום.

3. התאמת הפעילות לאופי הקבוצה – בגוף שהעובדים בו צעירים מומלץ יום עם מספר פעילויות אתגריות; חברה שהעובדים יושבים כל היום במשרד מומלץ לקחת ליום כיף בשטח – לנשום אוויר... וכדומה.

4. מומלץ לשלב פעילות Out Door Training (ODT) – פעילות שבדרך חווייתית עובדת על שיתוף פעולה בין אנשי הצוות ובסיומה יוצאת הקבוצה עם ערך מוסף רב. אם מטרת היום היא גיבוש, החלק של הODT יקבל מקום נרחב, ובמידה והמטרה היא יום כיף נבחר פעילות המתאימה למטרה זו.

5. חשוב להגדיר לספק הפעילות מה מטרת היום. נסיונו בבניית תכנים יעזור לכם להגיע אל התוצאה האופטימאלית.

6. אוכל – מסעדה באזור או פריסה בשטח, הקפידו לבחור את הספק הטוב ביותר במסגרת התקציב העומד לרשותכם ובכל מקרה – בחרו מקור אוכל העומד בציפיות של העובדים. יש מקומות עבודה שבהם ללא ארוחה בשרית דשנה או מנגל בשר עשיר יחזרו העובדים עם תחושת החמצה אדירה. מצד שני, יש קבוצות שישמחו לכיבוד טבעוני אורגני. אולם בכל בחירה – שימו דגש על איכות, טעם וכמויות.

7. וודאו שהמדריכים שיפגשו עם הקבוצה מקצועיים ונעימים. מומלץ לבקש טלפונים של מנהלי רווחה ומשאבי אנוש מגופים מקבילים כדי לקבל מהם המלצות או הערות בונות.

8. הגיעו לסיור מקדים בשבת בבוקר במסלול המוצע לטיול (אפשר ומומלץ לצרף ילדים ולהפוך את המטלה לחוויה משפחתית). חשוב שמארגן הטיול יכיר מראש את מסלול הקבוצה.

הכתבה באדיבות שטיין טיולי אופניים

  • עוד באותו נושא:
  • עבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully