וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד לתכנן פרגולות עץ ופרגולות בכלל

זירת היועצים בשיתוף דק פרגולה

16.6.2015 / 19:27

מה לעשות עם חומרי הגלם, איך מעצבים בצורה יפה, מהם בדיוק השימושים הנכונים ומהו התקציב שיש לקחת בחשבון. כל הטיפים

פרגולת עץ. Jacek Jasinski, ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock, Jacek Jasinski

בשנים האחרונות ניתן למצוא פרגולות עץ בישראל כמעט בכל פינה, החל מחצרות של בתים פרטיים, מרפסות של בניינים משותפים, גנים ציבוריים, פארקים ועוד. בכל אחד מהמקומות הללו יש פרגולות עץ אשר שונות זו מזו, הן במראה שלהן, הן בשימושים שלהן וכמובן בעלות הקמתן.

לפני שפונים לבעל מקצוע לצורך בניית פרגולה בבית, חשוב לדעת מהם הצרכים שלנו ומהן התכונות שחשובות לנו בפרגולה. במאמר זה ננסה להסביר בקצרה על מה צריך לחשוב לפני שפונים לבעל מקצוע לתכנון ובניית פרגולה.

חומרי גלם

העץ הסטנדרטי ביותר לבניית פרגולות הינו עץ אורן. לרוב פרגולות קטנות נבנות מעץ כזה הן בשל הפשטות להשיג את החומר והן בגלל עלותו הזולה.

מנגד, כאשר רוצים לבנות פרגולות גדולות, ניתן להשתמש במספר סוגי עצים לרבות עץ אלון, עץ גושני, עץ דאגלס, עץ רב-שכבתי ועוד. לכל אחד מהעצים יש צבעים אחרים, תכונות הנדסיות שונות וכמובן עלות שונה. כיום ניתן לבנות פרגולות גם מחומרים שאינם עץ כגון ברזל, אלומיניום, בטון ואף חומרים סינטטיים.

עיצוב

כפי שנאמר, כיום ניתן לבנות פרגולות מחומרים שונים אשר לכל אחד מהם יש מראה עיצובי שונה אשר יש להתאים לסביבה של הפרגולה. כמו כן, בחירה בקורות עץ מאסיבות או לחילופין קורות עץ דקות תשפיע על "הנוכחות" של הפרגולה בחצר שלנו. כמובן שבתחום הפרגולות ישנם אמצעים עיצוביים רבים כגון תושבות ברזל, לוחות עץ בצבעים שונים, במבוקים וקורות עם חיתוכים מעוצבים אשר מאפשרים חופש פעולה מבחינת העיצוב.

כך לדוגמא, ניתן לבנות פרגולה עם מראה עתיק באמצעות שימוש בקורות עץ סדוקות ובצביעה בסגנון עתיק, או לחילופין לבנות פרגולה עם מראה מודרני באמצעות קורות רב שכבתיות ישרות בשילוב של צבע אטום אשר יתאים לבצע הבית.
כמו כן, בחירת התאורה של הפרגולה תשפיע גם היא על העיצוב של הפרגולה, במיוחד בשעות החשכה.

ייעוד ושימושים

לרוב פרגולות משמשות לצורך סיכוך מפני אור השמש או לצורך הגנה מפני הגשם. כאשר בוחנים בניית פרגולה, חשוב שבחירת החומרים ועיצוב הפרגולה יתאימו קודם כל לייעוד הפרגולה. כך לדוגמא, פרגולה עם קירוי של סרגלי עץ או במבוק לא תתאים להגנה מפני הגשם ופרגולה עם רעפים עלולה ליצור צל חשוך במרפסת שמש.

לכן, חשוב מאוד שנבין מהם השימושים שנעשה תחת הפרגולה בבית שלנו לפני שנבחר את הקירוי.

תקציב

כמובן שלפני שמחליטים על בניית פרגולה חשוב להתאים את הפרגולה למסגרת התקציב שלנו. מחירי פרגולה הם גמישים מאוד ויכולים לנוע בין 1500-200 ש"ח למטר. השוני במחירים נובע מאיכות חומרי הגלם, גודלה של הפרגולה, סוג העץ ממנה בונים את הפרגולה, סוג הקירוי אשר נמצא על גג הפרגולה וכמובן בעל המקצוע.

לסיכום

אנו ממליצים להתייעץ עם בעלי מקצוע מנוסים או עם מחסני עצים גדולים במהלך תהליך תכנון פרגולות. הניסיון הרב של בעלי המקצוע יכול לסייע הן בתכנון הפרגולה והן בהוזלת עלויות תוך מקסום התועלת שנפיק מהפרגולה.

הכתבה באדיבות דק פרגולה

  • עוד באותו נושא:
  • פרגולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully