וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לבחור מתנות לעובדים או לקוחות?

זירת היועצים בשיתוף מירב שיווק

18.6.2015 / 0:40

כל אדם אוהב לקבל מתנות. אלא שלפעמים אתם נמצאים בצד השני, של אלה שחושבים על הענקת המתנה, ולפעמים מדובר במתנה לקבוצה גדולה של אנשים, ואז הרצון שלכם הוא להעניק מתנה הנחשבת למכובדת לכל דבר ועניין. הנה כמה טיפים שימושיים

מתנה לחג. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

התחשבו בקהל היעד

אין צל של ספק שבעת בחירת מתנות בכלל, מוצרי קידום מכירות בפרט, צריך להעמיד לנגד העיניים את אלה שעתידים או עשויים לקבל אותם. המשוואה כאן פשוטה: ככל שהמתנה מתאימה יותר למאפיינים של אלה שמקבלים אותה, או אפילו מדברת לגובה העיניים שלהם, כך גדלים הסיכויים להתאמה מושלמת שלה. זו, מגדילה את שביעות הרצון של המקבלים – שעשויים בהחלט להפוך להיות לקוחות פוטנציאליים – והופכת את הגורם שמעניק את המתנה לזכיר פי כמה.

אז איך בוחרים? ובכן, העצה הטובה ביותר היא להעמיד אתכם בצד השני ולחשוב כיצד הייתם מגיבים למתנה מהסוג הזה. רצוי, בכל מקרה, למצוא את ההלימה בין המתנה לבין המוצר הספציפי שרוצים לקדם. באם המוצר משתייך לקטגוריית האיפור, לדוגמא, מתנת קידום מכירות יעילה עבורו יכולה להיות מראה או תיק איפור.

התקציב כן קובע

עם כל הכבוד לחשיבותן של מתנות, ברור שאף גורם לא רוצה לשקוע בבור כלכלי. במילים אחרות: צריך להגדיר מראש תקציב, אך גם להתחשב במספר האנשים שעתידים לקבל את המתנה. לא צריך להיות גאון מתמטי כדי להסיק שככל שמספר האנשים רב יותר – וזה יכול להגיע גם למאות או לאלפי אנשים – כך עלול להיות צורך להוזיל את מחיר המתנה הספציפית, וזאת כדי לשמור על תקציב סביר. החדשות הטובות הן שבקרב חברות המספקות את המוצרים האלה ניתן בהחלט לקבל הנחות משמעותיות בהזמנה של כמויות גבוהות באופן יחסי. על כל פנים, רצוי לא להפריז במחיר המתנה בכל מקרה ומקרה.

היתרונות המגוונים של מוצר ממותג

המציאות מראה כי לא מעט מוצרי קידום מכירות, מעצם המהות שלהם, הם ממותגים – כלומר, כוללים על גביהם את לוגו העסק, שמו, פרטים ליצירת קשר וכיוצא בזה. הדבר הוא הכול חוץ ממקרי, שעה שאלה העומדים מאחורי המוצרים יודעים כי עצם חלוקתם לקהל רחב של אנשים מהווה פעולה שיווקית מהשורה ראשונה – בייחוד כאשר מדובר במוצרים שימושיים, שילוו את המקבלים תקופה ארוכה. מבחינה כלכלית, עצם הפיכת מוצר לממותג אינה כרוכה בעלויות משמעותיות, כך שבחלק הארי של המקרים ניתן לעשות זאת בלב שלם.

חשוב להדגיש כי מוצרי ממותגים לא חייבים להינתן אך ורק למטרה של קידום מכירות. כאשר מעניקים אותם בתור מתנה לעובדים, למשל, הם מקבלים תפקיד אחר: הגדלת הזיקה בין העסק לבין העובדים שלו, דבר שעשוי לשפר את התנהלות העסק ביותר ממובן אחד. (והרי ידוע שעובד מרוצה הקשור לעסק שלו הוא גם יעיל יותר).

הכתבה באדיבות מירב שיווק – מוצרי פרסום ומתנות

  • עוד באותו נושא:
  • מתנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully