וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשר תשובות בענייני ים, יאכטות וכרישים

זירת היועצים בשיתוף יאכטה סאם

18.6.2015 / 22:16

יאכטה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

ימי הקיץ החמים מזמינים לבחור בפעילות בחיק הטבע ובסביבת המים. בלב המרכז, בלי נסיעות מיותרות ובלי לטלטל את עצמנו למרחקים. ישנם מקומות אידיאלים לפעילות שכזאת קרוב ונגיש לכל.

הפלגות הצ'רטר מאפשרות לקהל הרחב להנות משיט יחודי ומהנה. מדובר בשיט למרחקים קצרים (שיט חופי) וגם לשיט מיוחד, לקפריסין טורקיה ויוון.

1.למי ולאיזו מטרה מתאימות היאכטות המפרשיות? במקור היאכטה המפרשיות משרתת את חובבי הספורט הימי, הן נועדו לשיט התחרותי. במקביל התפתח תחום של שיט העינוגים. חובבי הים והשיט מצאו בהן את הקלי המושלם לנופש ימי. ספינה המשמשת כלי תחבורה ימי יעיל, נגיש וקל יחסית לתפעול, שמצויידת באמצעים הדרושים בכדי להאכיל ולהלין את נוסעים בה באשר הם יפליגו.

2. מהי הפלגת צ'רטר? המונח צ'רטר בלועזית מתייחס להשכרת יאכטה או כל כלי שיט או טיס אחר. במרינה בהרצליה ישנם מספר יאכטות מפרשיות לצ'רטרים, לרוב בבעלות פרטית, המציעות מגוון אפשרויות יחודיות בתחום השיט. ספינות אלו מגישות שרות בוטיק איכותי לקהל הרחב. השכרת יאכטה עם משיט, הפלגות זוגיות, מסיבות ואירועים: ימי הולדת, ימי נישואין, הצעות נישואין

3.מה זה סקיפר ומדוע צריך סקיפר? סקיפר או משיט בעברית הוא אדם המוסמך על ידי משרד התחבורה לנהוג או להשיט את כלי השיט. בהפעלת כלי השייט השונים תנאים ותקנות מוגדרות בחוק. להשטת סירה מפרשית מעל ל-7 מטר אורך דרוש רישיון משיט. השטת סירה דורשת מיומנות וידע. לא כל שכן כשמדובר בכלי מסחרי, המשיט נוסעים בשכר. הסקיפר הוא הסמכות על כלי השייט בתוקף החוק והנוסעים חייבים לציית לו. ומעבר לכל, ההיגיון הפשוט אומר שבים כדי מאוד להישמע להוראותיו למען בטיחות ההפלגה, כי הים הוא יפה ומענה, אבל טמן בחובו לא מעט סכנות.

4.יש כרישים כאן? זאת השאלה הנפוצה ביותר ששואלים המפליגים המזדמנים. שתשובה היא כן, יש כאן כרישים. אבל דורות שלמים גדלו והופחדו על ידי הסרט מלתעות של שפילברג. להרגעת החוששים, מאז ימי המנדט הבריטי לא תועדה שום תקיפה של כריש על בני אדם בחופי ישראל הים תיכונים ובכלל.

5.אפשר לרדת לים? אפשר בהחלט לרדת לים, זה כיף גדול. במידה ונעשה בתיאום מראש אפשר גם לשלב גרירת אבוב ואפילו יש המציעים גם השכרת סאפ בתשלום נוסף. חייבים לסייג זאת בכך שתנאי הסביבה יאפשרו רחצה בטוחה. כפי שכבר ציינו, הסמכות והאחריות המוחלטת בנושאי בטיחות הנוסעים ניתנת בידי המשיט. הוא זה שקובע האם התנאים מספיקים. יחד עם זאת מהרגע בו עזבתם את הסיפון מרצונכם, אין לכם כיסוי ביטוחי. במקרה של נזק, אין לכם שום ערובה, בדיוק כמו ברחצה רגילה בחוף הים.

6.אפשר להפליג לחו"ל? כמובן שכן.רוב המרינות בארץ והרצליה ביניהן, הם נמלי כניסה ויציאה מהארץ. כמובן שהדבר כרוך בביקורת דרכונים ובתשלום אגרה, בדיוק כמו בנמל התעופה בן גוריון.
לוקח ליאכטה מפרשית בממוצע כ 25-30 שעות הפלגה להגיע לקפריסין ויומיים עד שלושה להגיע לנמלי טורקיה או יוון הקרובים.

7.אפשר לאכול על היאכטה? גם כן כאן התשובה היא חיובית. כחלק או כתוספת להפלגה עצמה, בצ'רטרים רבים נהוג להציע גם כיבוד. בהפלגות קצרות עדיף לאכול לפני או אחרי הטיול, כי הים פשוט זז, היאכטה מתנדנדת והמצרכים והכלים יכולים ליפול מהשולחן. כמו בנושאים אחרים כדאי תמיד להתייעץ עם הסקיפר. יש המבקשים אקסטרים ויש המבקשים רוגע, על כן עדיף להגדיר מראש מה היא מטרת השיט ולתאם ציפיות בעקבותיו. מי שהזמין שיט מראש, יצלצל יומיים שלושה לפני המועד על מנת לודא שתנאי מזג האוויר והים מתאימים.

8.מי איזה גיל מותר לשוט? כעיקרון השיט מתאים לכולם, ללא הבדלים בגיל.

9.מה בנוגע למחלת ים? מחלת ים או מחלת תנועה, היא למעשה לא מחלה. זאת תופעה של רגישות לתנועה שיכולה להופיע גם באוטובוס או במטוס. בין 10 ל20 אחוז מהמפליגים המזדמנים יכולים לחוש סחרחורת, אי נוחות בבטן ועד להקאות במהלך הפלגה, במיוחד בים גלי. מי שיודע שהוא רגיש לזה יכול להיעזר במספר דברים:
לא לרדת לבטן הספינה משך השיט, לשהות במקום פתוח ומאוורר. למקד מבט לאופק, להשתמש בצמידים נגד מחלת תנועה שקונים בבתי מרקחת או לקחת כדורים במקרים חריפים, במיוחד לפני הפלגות ארוכות. וגם כאן שווה לשאול את המשיט לפני מועד ההפלגה.

10.מה הוא הזמן המתאים ביותר להפלגה? שיט מתאים לכל שעות היום ולכל עונות השנה. אמנם, תנאי השיט צריכים להיות תואמים למטרת השיט לגיל ולנתוני המפליגים.

הכתבה באדיבות יאכטה סאם

  • עוד באותו נושא:
  • יאכטה
  • ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully