וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי מגיעים לכם פיצויים שלא ידעתם עליהם

זירת היועצים בשיתוף lawguide

23.6.2015 / 23:01

תאונת דרכים היא אירוע לא צפוי שעלול לתפוס אותנו בלא התראה מוקדמת, כדי לקבל את מלוא הפיצויים חשוב להיות מוכנים מראש, ולהבין שכל פעולה עשויה להיות בעלת השלכות ארוכות טווח על התביעה לקבלת פיצויים

תאונת דרכים. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

כאשר נקלעים לתאונת דרכים, יש לדווח על כך במשטרה ולדאוג לקבל טיפול רפואי גם אם המעורבים בתאונה סוברים שהם חשים בטוב. פעמים רבות מסתבר בדיעבד שנגרם נזק, אליו הפצוע לא היה מודע ברגעים הראשונים, וחשוב שיהיה תיעוד לעצם קרות האירוע. במקרה שהנפגע אינו מרגיש בצורך להתפנות למיון, מומלץ לפחות להגיע לקופת חולים ולהתלונן על האירוע כדי שיהיה רישום.

בנוסף חשוב להשיג את פרטי הנהגים האחרים שהיו מעורבים בתאונה, כולל שמם של הנהגים, מספרי תעודת הזהות שלהם, מספרי הרכב המעורבים, וחברות הביטוח המבטחות אותם. כדאי לצלם את מקום התאונה, את המקום שבו האדם נפגע ואת הנזק שנגרם לכלי הרכב. אם היו עדים מומלץ לבקש גם מהם פרטים מזהים.

יש לך שאלה?
למענה משפטי בפורום פיצויים לנפגעי תאונות דרכים לחץ/י כאן

דיווח על נסיבות הפציעה סמוך לאירוע

בזמן השהייה בבית החולים או במרפאה, יש לחזור בפני כל גורם מטפל על כך שהפציעה קרתה בתאונת דרכים, ויש לפרט במדויק כל מגבלה או מכאוב שחשים. נפגע שלא ציין את האיבר הפגוע בפני הגורמים הרפואיים בסמוך למאורע, יתקשה להוכיח בהמשך שמקור המגבלה בתאונה.

חשוב לשים לב שכל התלונות נרשמות במלואן בגיליון הרפואי. כאשר הדיווח הכתוב לוקה בחסר, יש לדרוש להוסיף את החסר, גם אם לדעת הרופא או האחות מדובר בכאב שאינו מהותי.

אסור לספר אודות התאונה לכל אדם זר, כיוון שפעמים רבות חברות הביטוח שולחות אנשים מטעמן כדי לברר פרטים על האירוע. כל מידע מיותר שיגיע לאוזניו של נציג חברת הביטוח עשוי להוות בהמשך מכשול בדרך להשגת הפיצוי הכספי הנאות.

חשוב להיות מודעים לכך שחתימה על כתב שחרור ויתור של חברת הביטוח בתמורה לקבלת פיצוי, מהווה בעצם ויתור של הנפגע על האפשרות לתבוע בעתיד, גם עבור נזקים שלא היו ידועים לנפגע ביום החתימה.

הגשת התביעה

לאורך כל הדרך, יש לשמור את כל המסמכים הרפואיים כולל אישורי מחלה, מרשמים לתרופות ועוד תיעודים המהווים את הבסיס לקביעת הנכות על ידי הרופא המומחה שימונה מטעם בית המשפט ועל פי חוות דעתו יקבע הפיצוי הסופי. בנוסף כדאי לתעד את כל ההוצאות הרפואיות כגון עזרים רפואיים ותרופות נגד כאבים וכן את והוצאות הנסיעה.

את המסמכים רצוי להגיש לביטוח החובה לאחר המתנה של מספר חודשים, עד שהמצב הרפואי יתייצב ויתברר היקף הנזק. במקרה שהנפגע או עורך דינו מחליטים שהפיצוי שמציעה חברת הביטוח הוא נמוך מדי ולא משקף את ממדי הפגיעה, תוגש תביעה נזיקית. התביעה תוגש לבית משפט השלום או לבית המשפט המחוזי, כתלות בגובה הסכום המבוקש.

הפיצוי יפסק בהתאם לגילו של הנפגע, לאחוזי הנכות שנקבעו וכן לגובה שכרו של הנפגע. במקרים שבהם מדובר בנפגע קטין, גובה השכר לפיו מחשבים את הפיצוי יקבע לפי השכר הממוצע במשק.

תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה

בעת ההגעה למיון או לקופת החולים יהיה על הנפגע לציין האם התאונה קרתה בזמן עבודה או בדרך לעבודה או חזרה ממנה. כאשר תאונת הדרכים נחשבת לתאונת עבודה, ניתן לתבוע גם את ביטוח החובה וגם את הביטוח הלאומי.
לאחר שמגישים טפסים לביטוח לאומי ומתקבלת הכרה בכך שאכן מדובר בתאונת עבודה, יופנה הפצוע לוועדה רפואית שתקבע את גובה הנכות. קביעה זו תחייב בעתיד הן את חברת הביטוח והן את בית המשפט אם מחליטים לפנות להליך משפטי.

בכל מקרה שבו נגרמו נזקי גוף בתאונת דרכים, כדאי מאוד להיעזר בעורך דין מתאים שיסייע בהגשת התביעה, בהכנת המסמכים הרלוונטיים ויחתור להשגת פיצויים בשיעור מרבי. במידת הצורך יוכל עורך הדין לסייע גם בקבלת "פיצוי תכוף", שהוא פיצוי הניתן כמקדמה עוד טרם מתן פסק הדין.

לאיתור עורך דין בתחום לחץ/י כאן באדיבות אתר עורכי דין LawGuide

  • עוד באותו נושא:
  • תאונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully