וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפוש עבודה: למה פרילנסרים צריכים להיות גמישים?

זירת היועצים בשיתוף אתר xplace

23.6.2015 / 23:10

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

כפרילנסרים, השאיפה שלנו היא למצוא את ההזדמנויות הטובות ביותר, הזדמנויות לעבודה מהבית שיקדמו את הקריירה שלנו בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. אבל לפעמים, בשביל להגשים את השאיפה הזאת, אנחנו פשוט צריכים לפתוח את העיניים ולראות את כל ההזדמנויות סביבנו.

כשאתה מתחיל בחיפושים אחרי עבודה חדשה, זה יכול להיות מאוד מפתה ליצור תמונה מדויקת ביותר של התפקיד הבא שלך ומה הוא בעצם אמור להיות, או לערוך רשימה של כל הדברים שאתה מצפה לקבל ממנו. אבל ברוב המקרים, מבחן המציאות מוכיח לנו שוב שוב - שרצונות לחוד, ומציאות לחוד. בכדי להיות פרילנסר ולהצליח שנים רבות, יש צורך לגלות לא מעט גמישות - בעיקר בשנים הראשונות שלך בתור עצמאי.

מה הכוונה בלהיות גמיש? כדאי לך לחשוב מחוץ לקופסה ולשקול דרכים שיעזרו לך - לעזור למעסיק פוטנציאלי להבין שהוא רוצה אותך.

תקופת ניסיון - אם שמת לב שהממעסיק מעוניין בך, אבל הוא לא לגמרי בטוח, אתה יכול להציע לו לעבוד תקופה מסויימת בחינם, במיוחד אם אתה בתחילת הדרך. לכל הפחות, תוכל לצבור קצת ניסיון... במקרה הטוב יותר, תהיה לך גם עבודה.

עבודת פרילנס - חלק מהמעסיקים נוטים יותר להעסיק פרילנסרים מעובדים במשרה מלאה. גם אם אף פעם לא ראית את עצמך כפרילנסר ואתה לא חושב שזה מתאים לך, זכור שעבודה זמנית או בהיקף מצומצם, יכולה להוביל לעבודה במשרה מלאה. מלבד זאת, במהלך על עבודה אנו צוברים נסיון וותק, אשר הופכים אותנו לפרילנסרים יותר טובים, ובעלי מקצוע יותר טובים באופן כללי. פרילנסר צריך לא רק להיות טוב במה שהוא עושה, אלא גם לדעת איך להתנהל עם לקוחות, ספקים, הנהלת חשבונות ועו דהמון דברים שמסביב שלא בהכרח קשורים ישירות לעבודה.

התמחות - זוהי דרך נהדרת לקבל הזדמנות בארגון שאתה מאוד מעריך. אולי לא יצא לך מזה כסף, אבל הניסיון שתרוויח ישתלם לך מאוד בעתיד.

להתחיל מלמטה - גם אם עבדת בעבר בתפקידים ניהוליים, אל תשלול על הסף עבודות בהם תאלץ להתחיל מלמטה, משם הרי תמיד אפשר לעלות.

חיפוש העבודה שלך צריך להיות גמיש ופתוח לאפשרויות שונות, אין סיבה שתוותר על הזדמנות מבטיחה רק בגלל שבעבר אולי לא היית מסכים לקבל אותה. יש המון הזדמנויות שמחכות לך שם בחוץ, גם אם הם לא נראות בדיוק כמו שחשבת.

טיפים נוספים שיעזרו למעסיקים פוטנציאליים למצוא אותך:
בתור פרילנסר, אתה לעולם לא יכול לדעת מאיפה תגיע העבודה הבאה. במקום לרדוף אחר הזדמנויות ולהיות רק פרו-אקטיבי בעניין חיפוש הפרוייקט הבא, ישנם מספר פעולות שאתה יכול לעשות בזמנך החופשי, על מנת להגביר את הסיכויים שמעסיקים ולקוחות פוטנציאליים יגיעו אליך מיוזמתם:

• כתיבת בלוג - כתיבת בלוג מקצועי בתחום ההתמחות שלך היא דרך נהדרת להפגין את הידע והבקיאות שלך בתחום מסוימם. יש הסבורים שיש פה עניין של קרמה - תן טיפים וידע רב לאנשים בחינם, ותקבל בחזרה. כל בלוגר מקצועי יגיד לך שזה נכון. גם אם כתיבה היא לא "כוס התה שלך", יש דרכים אחרות להעביר ידע וערך - צילום סרטונים, עיצוב מצגות / אינפוגרפיקות, כתיבת פוסטים קצרים בפייסבוק ועוד.

• טפח את הפרופילים שלך ברשתות חברתיות - בדגש על לינקדאין ופייסבוק - שם מרבית המעסיקים יחפשו אותך. השתדל להימנע מפרסומים מביכים או שנויים במחלוקת, ואם אתה ממש מוכרח - מומלץ להגדיר אותם לצפייה עבור חברים בלבד ולא כ"ציבוריים".

• ספר לחברים - כמעט כולם מסכימים שאחת הדרכים הטובות ביותר למצוא עבודה היא מפה לאוזן, או בשיטת - "חבר מביא חבר". דאג שכל החברים והמשפחה שלך יודעים מה אתה עושה ומי קהל היעד שלך - והסיכויים שלך לקבל פרוייקט יעלו משמעותית.

  • עוד באותו נושא:
  • עבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully