וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלתם סירוב כניסה לארצות הברית? יש לזה פתרון

זירת היועצים בשיתוף עו"ד אלכס ברוש

1.7.2015 / 0:10

אדם אשר מוגדר כמנוע כניסה לארצות הברית מסיבות שונות, כמו שהייה לא חוקית קודמת או רישום פלילי, רשאי להגיש בקשה במקרים מסוימים לקבלת חנינה בשגרירות האמריקאית בישראל. עו"ד אלכס ברוש מסביר

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

אם הגשתם בקשת ויזה לארה"ב אולם קיבלתם סירוב כניסה לארה"ב, כדאי לדעת כי ישנם מצבים שבהם ניתן להגיש בקשה לביטול סירוב כניסה לארה"ב. באם בקשת ביטול סירוב כניסה לארה"ב תתקבל בחיוב, אזי דרכו לארה"ב תהיה פתוחה בפניו.

לא כל עילה חוקית השוללת מאדם את זכאותו לכניסה לארה"ב, מלווה גם בסייג המעניק לאותו אדם את הזכות לערער כנגד אותה עילה. הזכאות להגיש את ה- waiver, תלויה בסוג המעמד המבוקש, ובסיבה שגרמה לאיסור על הכניסה לארה"ב. כמו כן, בהערכת הסיכויים לקבלת תשובה חיובית, יש לקחת בחשבון את עילת סירוב הכניסה לארה"ב, ואת גורם הזמן, כלומר: כמה זמן עבר מאז התרחשותו של האירוע שגרם לאיסור הכניסה.

יש לך שאלה?
למענה משפטי בפורום ויזה לארצות הברית לחץ/י כאן

סיבות נפוצות לקבלת החלטת סירוב כניסה לארה"ב על ידי רשויות ההגירה האמריקאיות

ישנן סיבות שונות אשר עשויות להביא את פקידי רשויות ההגירה לארה"ב, לקבל החלטת סירוב כניסה לארה"ב. בין הסיבות הנפוצות ביותר שמביאות למניעת כניסה לארה"ב, נמנות הסיבות הבאות; שהייה בלתי חוקית בארה"ב בעבר (ברור כי אדם אשר שהה בעבר בצורה לא חוקית בארה"ב מעורר חשש כי יחזור על המעשה בעתיד) עבר פלילי (ארה"ב ככל מדינה אחרת מהססת להכניס עבריינים אל שטחה אשר עלולים לפגוע בשלום הציבור) מצב בריאותי של אדם חולה אשר עלול לסכן אחרים, הונאת רשויות ההגירה, הצגת מצג שווא ופרטים כוזבים בעת בקשות ויזה לארה"ב וכדומה.

הליך הגשת בקשה לביטול סירוב כניסה לארה"ב

הגשת ה- waiver כרוכה בתשלום אגרה לרשויות ההגירה לארצות הברית. מסמכים אשר מומלץ לצרף בתמיכה לבקשה לחנינה, הם ראיות המוכיחות את הזכאות לקבלת תשובה חיובית בבקשה לבטל את סירוב הכניסה לארה"ב. בכל מקרה, יש לזכור כי ההחלטה לבקשה מתקבלת – כעניין שבשיקול דעת, לאחר שקלול כל הטעמים בעד ונגד.

בהתאם לסוג הבקשה לחנינה המוגשת, המבקש יכול לצרף את המסמכים הבאים (אך לא רק):
- תצהירים מטעם המבקש עצמו ומאנשים אחרים;
- תעודות יושר ממדינות בהן התגורר אי פעם המבקש;
- כתבי בית דין ממדינות שונות אודות עבירות שבוצעו על ידי המבקש;
- לפי העניין, תעודות המעידות על שיקום;
- מסמכים רפואיים;

כל ראיה אחרת העשויה לחזק את תיק המבקש, תוך כדי הדגשת העובדה שקבלת הזכאות לכניסה לארה"ב על ידי המבקש לא תגרום נזק לחברה האמריקאית ו/או לרווחה הלאומית ולא יהיה בכך משום סכנה לשלום הציבור האמריקאי ו/או לביטחון הלאומי.

כיצד אפשר לשפר את הסיכוי לתשובה חיובית בבקשת ביטול סירוב כניסה לארה"ב?

פקידי רשות ההגירה לארה"ב הם המוסמכים להחליט בכל בקשה ספציפית לביטול סירוב כניסה לארה"ב. פקידי ההגירה לארה"ב בעלי ניסיון ושיקול דעת לבחון כל בקשה ולהחליט האם לאשר את הבקשה לביטול סירוב כניסה לארה"ב, או להותיר את המצב על כנו, דהיינו: סירוב הכניסה של אותו אדם לארה"ב יישאר תקף. בהרבה מקרים, בהגשת הבקשה לחנינה, יש צורך להוכיח "מצוקה קיצונית" (Extreme hardship) על מנת לקבל תשובה חיובית בבקשה.

הדבר נכון לגבי מבקש שהינו בן/בת זוג, הורה או ילד של אזרח או תושב ארה"ב, וכן לגבי ארוס/ה של אזרח ארה"ב. במקרה כזה, יש צורך לצרף ל- waiver, הוכחות לקשר המשפחתי (כגון תעודת נישואין, תעודת לידה וכיו"ב), וגם ראיות המצביעות על כך שאי זכאותו של המבקש להיכנס לשטח ארה"ב, עשוי לגרום לתושב או לאזרח האמריקאי פגיעה המגיעה לכדי מצוקה קיצונית.

הכתבה מאת משרד עורכי דין כהן, פקס, ברוש בשיתוף ובאדיבות אתר עורכי דין LawGuide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully