וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצות חשובות לבחירת והתקנת בריקים

זירת היועצים בשתוף בריק ועץ

3.7.2015 / 6:46

אחת המגמות הבולטות כיום בענפי עיצוב הפנים והבנייה הינה תוספת של חיפוי בריקים בקירות פנימיים וחיצוניים בבית או בעסק. יחד עם זאת, לפני שאתם רצים לקנות ולהתקין בריקים גם אצלכם, חשוב שתכירו את החיפוי היוקרתי על תכונותיו ודרישותיו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהם בריקים ולמה הם משמשים?

רבים מכם בוודאי כבר נחשפו לחיפויי בריקים בבתי מכרים, בבית קפה אופנתי, או בחדר המתנה מהודר של אדריכל. ההתלהבות מובנת, אך לפני שמתחילים בצעדים רציניים של בחירת בריקים חשוב להבין במה בעצם מדובר. למעשה, הפירוש של בריקים (Bricks) הוא לבנים, אך המינוח המקצועי מתייחס ללבנים קטנות ועמידות שעשויות לרוב מחמר. הן משמשות לחיפוי קירות פנימיים וחיצוניים ולצרכי אסטטיקה ובידוד, אך לא לבניית הקירות עצמם. עוד חשוב להדגיש כי הביקוש לבריקים גבר בישראל רק בשנים האחרונות, אך במדינות אירופאיות ובארה"ב מדובר בשיטת חיפוי ותיקה ופופולארית כבר הרבה מאוד שנים.

סוגי הבריקים בשוק

הבריקים אינם עשויים מקשה אחת, ולמעשה קיים מגוון רחב של סוגי לבנים הנבדלים זה מזה באופן הייצור, תכונות, סגנון וגוונים, וגם במחיר. להלן מספר דוגמאות נפוצות:
• בריקים רטרו - מיוצרים מאבנים טבעיות ומגיעים גם הם בשלל גוונים וטקסטורות, אשר מעניקים למבנה חזות כפרית קלאסית ומרשימה.
• בריקים לפירוק - מדובר בפריטים אותנטיים ויוקרתיים המוצעים בשלל גווני אדמה, אשר פורקו, נוקו ויובאו מאתרים שונים ברחבי העולם לרבות בתים, אחוזות וטירות עתיקות מרחבי אירופה.

היכן ניתן להתקין בריקים

כיום ניתן להתקין בריקים כחיפוי פנימי של קיר אחד או של כל הקירות, בין מדובר בבית בכללו, קיר יחיד בפאב או במסעדה, וכן בסלון, בחדר השינה, במטבח או במבואת הכניסה. בנוסף, בריקים מהווים אלמנט עיצובי נפלא כחיפוי חיצוני, המעניק לבית גם שכבת בידוד איכותית. נעבר לכך, השימוש בבריקים אפשרי גם למטרות ריצוף, בעיקר כריצוף חיצוני בגינות וחצרות ואפילו סביב בריכות. עוד חשוב לדעת כי מיקומו של הקיר משפיע רבות על סוג הבריק הנבחר, למשל מבחינת עמידותו בפני רטיבות, לחות או כתמים.

דגשים להתקנת החיפוי

לפני התקנת הבריקים יש לבחון את החומר שממנו עשוי הקיר הנבחר מבחינת התאמה לחיפוי, וכן על פי חוזקו והיותו מסוגל לשאת את המשקל. בנוסף, חשוב לדעת כי התקנת הבריקים מבוצעת בעזרת חומרי הדבקה מיוחדים וייעודיים למטרה זו, תוך תשומת לב קפדנית לריווח נכון. לכן, על מנת לזכות בחיפוי מדויק, מבודד ואחיד, מומלץ לבצע את ההתקנה רק עם אנשי מקצוע מנוסים המספקים אחריות מלאה על עבודתם.

עלויות רכישה והתקנה

כאמור, ההבדלים בין סוגי הבריקים ניכרים גם בעלויות, כשההפרשים יכולים להגיע אפילו למאות שקלים למ"ר. המחירים משתנים בהתאם לסוג הבריק המבוקש, איכותו ויוקרתו, אך גם בהתאם לתמחיר החברה המסוימת שאליה תפנו. כמו כן, קחו בחשבון שלצד המחיר על הבריקים עצמם קיימות עלויות הובלה והתקנה שעשויות להסתכם באלפי שקלים נוספים. זאת, בהתאם למרחק ההובלה ולכמות הבריקים המיועדת להתקנה בביתכם.

הכתבה באדיבות בריק ועץ

  • עוד באותו נושא:
  • עץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully