וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ניתוח פלסטי עושה אנשים מאושרים יותר?

זירת היועצים בשיתוף ד"ר אברהם בר

7.7.2015 / 0:21

על פי התשובה שמסתמנת ממחקרים שונים וגם מעדויות של מטופלים מרוצים ניתן להסיק שכן. כל ההסברים בכתבה הבאה

ניתוח פלסטי. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

מחקר רחב היקף שבדק מעל 500 מטופלים שעברו ניתוח פלסטי, מצא באופן מובהק כי אנשים שעברו ניתוח פלסטי דיווחו על יותר הנאה מהחיים, שביעות רצון גדולה יותר והערכה עצמית גבוהה לאחר השינוי במראה הפיזי שנבע מהניתוח.

המחקר, שבוצע על ידי פרופ' יורגן מרגרף ופרופ' אלכסנדר וון-המבולדט, מומחים לפסיכולוגיה קלינית ופיסכותרפיה מאוניברסיטת רואר אשר בבוכום גרמניה בדק אנשים שעברו ניתוח פלסטי לעומת כאלה שלא והתייחס לכלי המשמש מדד להערכות פסיכולוגיות בשם "סולם השגת מטרות" הבוחן את תחושותיו של הנשאל ביחס להשלמת מטרות שהציב לעצמו וכן מידת ההערכה העצמית והערכת האושר של הנשאל את חייו.

הנחקרים שעברו ניתוח פלסטי תושאלו לפני הניתוח וכן שלושה חודשים, שישה חודשים ושנה לאחריו. בממוצע ובהשוואה לאוכלוסייה שלא עברה ניתוח פלסטי, הם דיווחו כי הרגישו שהגשימו את המטרות שלהם וכי חשו מרוצים מהתוצאות בטווח הארוך. בנוסף דיווחו הנשאלים שעברו ניתוח פלסטי כי הם חשו שמצב בריאותם השתפר, חוו פחות חרדה, עלייה בתחושת הערך העצמי וכן כי מצאו לא רק את החלק אותו ניתחו אלא את כל גופם מושך יותר.

מחקר חדש יותר שבדק את השפעתו של ניתוח פלסטי בפנים, מצא כי לתוצאות השפעה על הדרך בה המנותחים נתפסים על ידי הסביבה. נשים שעברו ניתוחי פנים חשו אהודות יותר על ידי הסביבה ודיווחו על שיפור בקישורים החברתיים שלהן כמו כן על תפיסה שלהם כמושכות ונשיות יותר.

לניתוח פלסטי השפעות פסיכולוגיות רבות הרבה מעבר לשיפור/תיקון המראה הפיזי. הסיבה הנפוצה שמניעה את רובם המוחלט של המטופלים למרפאות הפלסטיקה הינה תפיסת ערך עצמי נמוכה עקב תחושת נחיתות הנובעת ממה שנתפס על ידי אדם כפגם פיזי, גם אם סביבתו אינה רואה זאת באופן זהה. לכן, כאשר אנו מתקנים חלק בגופנו שגורם לנו לתחושות רעות כלפי עצמנו, ותופסים את התיקון כמוצלח, ניתן לראות כי גם תחושת הערך העצמי עולה ואיתה בהתאמה תגובות הסביבה כלפינו שהופכות חיוביות יותר.

כשאנשים ניגשים לניתוח פלסטי מתוך רצון אמיתי שלהם לשנות משהו בעצמם ולא עקב לחץ להיראות כמו מישהו אחר (מפורסם או לא) או מתוך מטרה לרצות מישהו אחר (בן זוג למשל), וכאשר נעשה תיאום ציפיות נכון ויסודי עם הרופא טרם הניתוח – יש ביכולתו של ניתוח פלסטי לתרום רבות לרמת הבטחון העצמי, וכתוצאה מכך האושר.

לכן, כפי שמסבירים הכירורגים המומחים של רשת מרפאות פרופורציה לרפואה פלסטית, חשוב מאוד לוודא בפגישת ייעוץ מקדימה מהן הסיבות שהביאו את המטופל/ת לרצות לעבור ניתוח פלסטי. לברר מהן תחושותיו כלפי האיבר אותו מעוניין לנתח ומהן הציפיות לאחר הניתוח. כך ניתן לוודא כי אפשר לא רק להשיג תוצאה טובה ואסתטית אלא כזו שתתן מענה לגורם שבבסיס תחושת חוסר הביטחון ועל ידי כך לתקן אותה ולהעניק למטופל/ת לא רק אף/חזה חדש אלא גם במובן מסוים חיים חדשים ואיכותיים יותר.

לפרטים נוספים לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • ניתוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully