וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אדע איזו שיטת הרזייה תתאים לי?

זירת היועצים בשיתוף הדיאטנית שירה שפי

8.7.2015 / 0:46

רבות הדרכים להרזייה נכונה. יש המנסים דיאטן אישי, יש מי שמעדיף דיאטת כסאח. כיצד נבחין בין השיטות ונשיג את התוצאה האפקטיבית ביותר?

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

יצאתי לבדוק מה קיים בשוק הדיאטות. מצמידים או עגילי הרזיה, דרך כדורי פלא ועד קבוצות תמיכה ודיאטנים קליניים. הניסיון כמו המחקרים מלמדים שלמרבית הפתרונות תועלת בטווח הקצר, אך רובם נכשלים בטווח הארוך.

הסיבה פשוטה: למרבית פתרונות הפלא מוצמד תפריט מצומצם של 500-1000 קלוריות ביום? הגורם לירידה במשקל ללא קשר לגלולת הפלאים או כל פתרון אחר אותו רכשנו.

הבעיה בכל פתרונות הבזק היא שאחרי הירידה במשקל ישנה עליה מהירה מחדש. זו הסיבה שאנשי מקצוע בכלל בודקים יעילות של דיאטה רק בטווח של שנתיים. לא חודשיים.

שירה שפי, דיאטנית בכירה, אומרת: "הבעיה ברוב תכניות ההרזיה שהלקוח מכיר בעצם שני מצבים, המצב הראשון הוא המצב 'הטבעי' שבו הוא עלה במשקל. והשני הוא דיאטת הפלא שבו הוא אולי יורד במשקל. אך מיד עם הפסקת הדיאטה הוא חזר למצב הטבעי וגרוע מכך: הגוף בונה שומנים למגננה מדיאטת הכאסח הבאה.

"אנו חייבים לבחור בתכנית הרזייה שתייצר עבורנו 'מציאות אכילה ריאלית'. מציאות המשתלבת באורח סינרגטי בחייו של המטופל ונשענת מצד אחד על העדפותיו אך בשילובים שמוכחים מחקרית כבריאים. ב'מציאות אכילה ריאלית' נהנה המטופל מירידה עקבית במשקל תוך אכילה של מגוון מזונות בשילובים ובמינונים נכונים שימנעו מגופו להיכנס למצב 'הרעבה'."

לפרטים נוספים לחץ כאן

ישנם מספר גופים בישראל המשתדלים לייצר לנו מציאות אכילה ריאלית. למשל דיאטנים קליניים פרטיים או של קופות החולים, כמה קבוצות הרזיה מובילות והתכנית מבוססת המחקרים של דיאטת דש להרזיה בטוחה.

יפה אלצ'ק, דיאטנית קלינית מוסמכת מסבירה את המרכיבים הנכונים לתכנית הרזיה:

-תכנית אכילה מזינה ומאוזנת
- מתן מענה לסדר היום המשתנה מאדם לחברו ולהעדפותינו האישיות, ובמלים פשוטות 'המזונות שאנו לא מסוגלים לוותר עליהם'
-תמיכה קבוצתית
- יעוץ תזונה פרטני

אלצ'ק: "לאחד חשובה יותר הפגישה האישית עם איש מקצוע בעוד שלאחר חשובה יותר כוחה של הקבוצה. וכמובן שיש את אלה שמעדיפים את התמיכה הטלפונית המונעת את הצורך להגיע פיזית למקום המפגש. אין נוסחה אחידה לפתרון הבעיה".

מצוידים בתובנה כי פתרונות קסם אין, ערכנו סבב בקבוצות ההרזיה והמטפלים הפרטיים. גילינו שיש מטפלים המספקים שילוב מעולה של ייעוץ תזונתי וליווי ופסיכולוגי, אחרים נעזרים באסכולת הדמיון המודרך ויש כאלה המשלבים צמחי מרפא בטיפול.

קבוצות ההרזיה מספקות ככלל תמיכה וברובן עומדות המדריכות לרשות הלקוחות גם מעבר לשעות פעילות הקבוצה. החיסרון הבולט הוא שרובן אינן נשות מקצוע ושחוזקן העיקרי נובע מהכריזמה שלהן. הצלחת המטופל במסגרת הקבוצה קשורה באופן ישיר למדריכה וככל שהיא מעוררת השראה כך יצליחו המטופלים יותר.

מיכל מילגרום מדריכה בקבוצות הרזיה ייחודיות בשרון המספקות מענה משולב. אישה כריזמטית שבעצמה השילה 20 קילוגרם ממשקלה ואפילו הדריכה קבוצה בבית הנשיא. קל לראות מדוע מטופליה מאמינים בה כל כך.

מיכל מסבירה: "קבוצות ההרזיה DASH-groups לא נולדו מתוך החלטה מסחרית אלא מלחץ שנבע מהשטח ולבקשת הלקוחות. הצוות המקצועי שלנו מתמחה בתחומים רבים כגון תזונה, CBT, הרבולוגיה קלינית, נטורופתיה, דמיון מודרך תזונה לפוריות ועוד ומנהל קרוב ל-4000 שיחות תמיכה טלפוניות בחודש. אך על אף שביעות הרצון בקרב לקוחותינו נתקלנו שוב ושוב בלקוחות שבקשו שנשלב גם קבוצות תמיכה בתכנית".

"לא רצינו להיות סתם עוד קבוצת הרזיה", אומרת מילגרום, "הצוות המקצועי בחברה התעקש על קבוצות עם ערך מוסף. וכך נולדה המתכונת הייחודית של DASH-groups. למיטב ידיעתי אנו היחידים שמספקים פתרון כולל. הקבוצות עצמן מבוססות על תכנית התזונה של דש המדורגת כטובה בעולם כבר 5 שנים ומומלצת על ידי עשרות גורמים מקצועיים ובניהם דיאטנים רופאי משפחה קרדיולוגים ובתי חולים. התכנית מתבטאת בכך שהיא מייצרת מציאות אכילה ריאלית ועל אף שדש אינה מבוססת על ספירת קלוריות היא עדיין מאפשרת ירידה מואצת ובטוחה במשקל יחסית לתכניות אחרות. לעיתים אפילו על יד הגדלת כמויות המזון שאנו צורכים."

מיכל מציינת יתרונות נוספים לקבוצה:

- קבוצות המשלבות תמיכה ומוטיבציה עם ידע מקצועי המוקנה למשתתפים בצורה קלילה ומעניינת.

- הרצאות אורח בתחומים המעניינים את משתתפי הקבוצה כגון תזונה לפוריות, CBT , אכילה רגשית ומגוון רחב של נושאים שונים.

קו פתוח וישיר לאנשי מקצוע - מלבד זמינותה של המנחה, עומדים לרשות לקוחותינו כל אנשי הצוות המקצועי של החברה.

- הרבולוגית קלינית היכולה להתאים ללקוחות המעוניינים בכך תוספי תזונה תומכים שיעזרו להם להתגבר על קשיים הפיזיים בהרזיה.

תזונה מכווננת בריאות – ללקוחות הסובלים מבעיות בריאותיות כגון סוכרת, שומנים בדם, כולסטרול ולחץ דם גבוה.

מגזין מנטה שבחן את תזונת דש כותב "עם דש אפשר לאכול יותר אך לצרוך פחות קלוריות".

לסיכום כמדי קיץ גם השנה רווי השוק בפתרונות פלא. אך המלצתי היא לבחור מתוך מגוון האפשרויות המוכחות. ובעיקר את אותה תכנית שתתאים לאופייכם ותיצור עבורכם את אותה 'מציאות אכילה ריאלית' , שתתאים לאופייכם ותשתלב בסדר היום שלם.

לפרטים נוספים

  • עוד באותו נושא:
  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully