וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך להשכרת רכב בחו"ל

זירת היועצים בשיתוף carrent

8.7.2015 / 1:04

השכרת רכב בחו"ל מקנה עצמאות ומאפשרת להגיע בנוחות מיעד ליעד, אבל לפני שעולים על המכונית ישנם מספר נושאים בסיסיים שחשוב להבין את משמעותם. מומחי carrent עם כל מה שצריך לדעת

סוכנות השכרת רכב מכירת רכב. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

אין ספק שהשכרת רכב בחו"ל מקנה עצמאות ומאפשרת להגיע בנוחות מיעד ליעד, בין אם מדובר בנסיעת עבודה או בחופשה משפחתית. ואולם, לפני שעולים על המכונית ישנם מספר נושאים בסיסיים שחשוב להכיר ולהבין את משמעותם. זאת, על מנת שתוכלו ליהנות מרכב המתאים לצרכיכם, במחיר משתלם וללא סיבוכים מיותרים.

רישיונות ואמצעי תשלום

אם אינכם רוצים למצוא את עצמכם מוגבלים לתחבורה הציבורית, חשוב מאוד שתבדקו מבעוד מועד אם במדינת היעד הרישיון הישראלי שלכם תופס. יחד עם זאת, גם אם הרישיון תופס ייתכן שיתעוררו בעיות הקשורות לביטוח ולרישומים אחרים, ולכן בכל מקרה כדאי להוציא רישיון בינלאומי בזמן סמוך ככל האפשר ליום הנסיעה. לא פעם, תידרשו להציג את שני הרישיונות על מנת שתוכלו להשכיר, והדבר נכון גם לגבי נהגים נוספים שאמורים לנהוג ברכב. כמו כן, כרטיס אשראי מהווה דרישה בסיסית במרבית חברות ההשכרה מאחר שהוא ישמש לגביית תשלומים או חיובים נוספים שייווצרו לאורך התקופה.

מה בחוזה?

חוזי השכרת הרכב הינם מסמכים מחייבים לכל דבר, וחשוב מאוד לקרוא ולהבין את פרטיהם לפני החתימה. בתוך כך, יש לתת את הדעת באופן מיוחד על שני הנושאים הבאים:

• ביטוחים – מלבד ביטוח החובה, חברות השכרת רכבים במדינות שונות עשויות להציע מגוון סוגי ביטוחים, כגון צד ג', נגד גניבות וביטול השתתפות עצמית. את החבילה הביטוחית יש להתאים לאופי הטיול ולצרכיכם, ולהימנע מרכישת הרחבות מיותרות. בתוך כך, חשוב כמובן לבדוק מהו גובה ההשתתפות העצמית לאחר תאונה, והאם קיימות מגבלות מסוימות על הביטוחים בעת מעבר בין ארצות.

• הטבות – בדקו האם החברה מספקת הטבות שונות כגון כסא לתינוק, GPS או גגון,והאם הטבות אלו ניתנות בחינם, כרוכות בתשלום מינימאלי, או מחייבות אתכם בדמי החזר.

מה ברכב?

בעת קבלת הרכב מהחברה המשכירה יש להתעכב ולבדוק את מצבו הפנימי והחיצוני, כדי למנוע חיובים ותסבוכות לאחר ההחזרה. חשוב לבחון כי לא קיימים נזקים בולטים לעין על הרכב עצמו, שמיכל הדלק מלא, שקיים גלגל חלופי במכונית כמו גם האמצעים להחליפו ומשולש אזהרה, שהרישיונות תקפים למועדי וליעדי הנסיעה, ובכלל – שכל האבזרים פועלים ותקינים. מעבר לכך, כדאי לקבל הסברים מאנשי החברה אודות תפעול בסיסי של הרכב, החל בנעילה ועד למילוי מים או שמן. לבסוף, במידה שקיימים חוסרים או פגמים, אין לעזוב את הסוכנות עד שהדברים נרשמו באופן ברור או שקיבלתם רכב אחר.

השוואת מחירים

חשוב להבין כי אין מחירון אחיד להשכרת רכב בחו"ל, ומצד שני גם ההיצע מגוון מאוד. מאחר שמדובר בעלויות בלתי מבוטלות מומלץ להיעזר באתרי אינטרנט ייעודיים להשוואת מחירים, המספקים מידע חיוני ונחוץ לגבי עלויות, הטבות, דרישות ועוד. מדובר בכלי חיפוש ידידותיים לשימוש המספקים השוואה מיידית בין חברות רלוונטיות בהתאם ליעדי נסיעה, תחנות איסוף או החזרה מבוקשות, גיל הנהג ופרטים אחרים להתאמה אישית. השירות לא רק חוסך לכם כסף אלא גם לחצים ואי נעימויות אחרי טיסה ארוכה ובמדינה זרה, ומלבד זאת כמעט תמיד זול יותר להזמין את הרכב עוד מישראל מאשר בחו"ל.

איזו חברה לבחור?

על השאלה הזאת אין תשובה חד משמעית, שכן הדבר תלוי גם במבצעים והנחות המוצעים מעת לעת. יחד עם זאת, חברות ותיקות וגדולות בדרך כלל מסוגלות לספק שירות מהיר ואמין, לצד מבצעים עדיפים. זאת בין היתר בזכות צי מכוניות נרחב המקנה מגוון אפשרויות בחירה, ובעיקר בשל פריסת סניפים אופטימאלית. כך ניתן לאסוף ולהחזיר את הרכב ביותר אתרים, כולל מעבר בין מדינות, ולקבל שירות מהיר יותר בעת תקלות.

  • עוד באותו נושא:
  • רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully