וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה פירוש לחיות בעוצמה?

זירת היועצים בשיתוף ד"ר רות אלדר

8.7.2015 / 16:18

כולנו רוצים לחיות את המקסימום שלנו בכל רגע נתון. הצרה היא שלא בכל רגע, שעה או יום אנו מסוגלים לזה. מהו התהליך שיביא את הנפש והגוף לתפקד במלוא הפוטנציאל? ד"ר רות אנגל מנסה להסביר

ד"ר רות אנגל -אלדר השקיעה שני עשורים מחייה כדי להבין את המושג "חיים בעוצמה". היא חקרה, בדקה ולמדה את הדרכים היעילות ביותר שלפיהן הגוף והנשמה מחלצים מעצמם את מלוא הפוטנציאל בכל רגע נתון. רות החלה מטפלת באנשים שחשו החמצה בחייהם. כאלה שהזוגיות לא מסתדרת להם, שהם חשים תקועים בחייהם, לא מצליחים למצוא עבודה קבועה ומספקת.

ד"ר אנגל - אלדר ביצעה עשרות מחקרים כדי להבין מה מונע מאיתנו לשקוע בבינוניות, אפרוריות החיים. דרך המחקרים והתוצאות שעלו, החלה רות לבנות שיטה המלמדת אנשים מכל הגילאים את הדרך אל חיים בריאים, מוגשמים. היא לימדה אלפי ישראלים כיצד ליצור בחייהם עוצמה ומשמעות. ד"ר אלדר מספרת: "לעיתים אנשים נזכרים לטפל בבעיה כשמתגלה מחלה או כשל גופני. הכלי המחקרי מבוסס שיטה שמחוללת שינוי בדרך המחשבה ומשפיעה בכך על הנפש והגוף".

רות אנגל-אלדר נחשבה מאז שנות ה-80 למצליחנית לפי כל קנה מידה חברתי: וילה בשכונת דניה שעל הכרמל בחיפה, נישואים לאיש עסקים מצליח ואוהב, דוקטורט בפסיכולוגיה, דוקטורט בחינוך מיוחד, תואר בפסיכותרפיה, ספרי מחקר משלה שהתפרסמו בארץ ובעולם, הוראה בטכניון וקליניקה פרטית משגשגת לאבחון ולטיפול בילדים עם לקויות למידה וקשיים אחרים.

"השינוי אצלי התרחש ממש בן יום. החלטתי לרתום את כל הכלים שרכשתי בלימודיי ופרקטיקה המעשית למען מטרה חשובה: לסייע לאנשים להגשים את המטרות שלהם. להבין איפה ומה עוצר אותם ולהפוך את המכשול להזדמנות של פריצת גבולות. הבנתי שהגיע זמני להתנער מכל ההתניות החברתיות שגורמות לנו להשתעבד, ועוד לפני שעזבתי את הקליניקה הממוסדת שלי בחיפה עברתי לפרדס חנה והתחלתי לעזור לאנשים בסיוע כלים שמעבר. המחקרים שביצעתי תוך כדי ההתנהלות, היו כלי מדעי שכיוון אותי להנחייה מדוייקת".
לפני שלושה חדשים יצא לאור ספרה "כוחה של הרוח – פסיכולוגיה ופסיכותרפיה רוחנית" – ספר שנמכר ב-1,000 עותקים. הספר עוסק כולו במרחב החיבור המתבקש בין הפסיכולוגיה לרוחניות. יש בספר סיפורים, דוגמאות, נוסחאות טיפוליות ואבחנות שמשמשות היום את הפסיכולוגיה המודרנית. הספר מסייע לחבר את ענייני הנפש והגוף.

לפרטים נוספים לחץ כאן

"הניסיון המקצועי האורתודוקסי שלי חשוב, אבל הבנתי שאי אפשר לנהוג רק לפי תורות יבשות. ההסתכלות פנימה, אל נפשו ורוחו של האדם מאפשרות לי לבנות סט כלים המתאים לתכניות, לאופי, למטרות ולמבנה נפש האדם שממול. זו שיטה שבאופן יחסי קל ללמד וללמוד. התחלתי להכשיר מאות ישראלים לטפל לפי הממצאים המחקריים ואני עוסקת בלימוד השיטה שעות רבות בשבוע. אני מכבדת מאד קואצ'רים, אך חרדה מהעובדה שחסרים להם כלים שהפסיכולוגיה פיתחה לזיהוי חרדה, דיכאון, התקף פסיכוטי אפשרי וכיוצא באלה. אני מאמינה שאסור למטפל לגעת בנפש אם אין לו רקע מקצועי, כי הוא עלול להזיק. אבל אם למטפל יש ידע מקצועי, כזה שכל אדם יכול לרכוש, גם זה אינו מספיק. אל הידע הזה חייבות לחבור גם היכולות שמעבר וגם יכולת האהבה והקבלה האינסופית של הזולת".

"הנפש והמיינד חזקים מאוד", היא מוסיפה. "יכולת איתור הבעיה והכלים המדעיים שפיתחתי משתלבים כדי ליצור הכרה בבעיה, נכונות לקבל את המצב ויציאה לפתרון. יש בידי מאות הוכחות לכך שכאשר הגוף והנפש חותרים קדימה בתיאום כדי ליצור פתרון, יש שיפור משמעותי תוך תקופה קצרה".
"ספרי 'כוחה של הרוח'", אומרת רות, "קורא תיגר על הפסיכולוגיה הקלאסית, שעיוותה את תפיסת מהות האדם וייעודו כבסיס לשלמות נפשית".

הספר פותח בחלק הראשון בהסבר והוכחות מחקריות לעובדה שהפסיכולוגיה הגבילה את קיומנו ל'גוף ונפש', והכחידה בנו את הממד של 'רוח האדם'. החלק השני הוא מעשי, וכולל צעדים מפורטים בדרך לכינונה מחדש של הרוח וכוחות-העל שלה, כחלק מהווייתנו".

לפרטים נוספים

  • עוד באותו נושא:
  • עצמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully