וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלים למצוינות : איך להפוך את העסק שלך להצלחה

14.7.2015 / 15:05

הצלחה עסקית לא דורשת רק כשרון ויצירתיות אלא גם יכולות ניהוליות, ארגוניות ושיווקיות שלא כולנו מבינים בהן או יודעים כיצד להתמודד עמן. אז מה בכל זאת עושים?

זה לא סוד שכדי להיות טוב במה שאתה עושה, עליך בראש ובראשונה לאהוב את מה שאתה עושה, להיות מוכשר, מיומן ומקצועי. אולם חלק מן האנשים אשר פותחים עסק חדש נוטים לשכוח, או אולי לא להבין, כי על מנת לגרום לעסק להפוך לעסק מוצלח, מוטלת עליהם האחריות להתעסק ולדאוג ללא מעט דברים שהם לא בדיוק תחום ההתמחות עליו חלמו, ויומם נסוב סביב טיפול ודאגות אינסופיות לעובדים, לניהול, לשיווק ועוד.

לא כולם טובים בהכל, אבל כולם יכולים לקבל כלים
טליה שפירא מאמנת אישית בעלת ניסיון רב באימון ובליווי עסקים וחברות במגוון ענפים ומגזרים, מסבירה: "נכון שלא כולם יודעים לעשות את הכל הכי טוב והם גם לא אמורים לדעת. אני מאמינה שכל אחד צריך להתעסק במה שהוא הכי טוב בו, ובמה שפחות, מומלץ לו שייעזר באנשי מקצוע.

"כשבעל עסק מבין כי יש גם לו את הזכות ואת ההזדמנות לצמוח, להרוויח ולשגשג לאורך זמן ושבכוחו להוביל את החברה שלו להגשמת החזון, אם רק יקבל את הכלים והליווי הנכון, הדברים הופכים פשוטים וישימים הרבה יותר".

מהו אימון עסקי למומחים?
כמובן שלכל מאמן ומלווה עסקי יש השיטות והדרכים שלו, אני באופן אישי עובדת עם בעלי מקצועות חופשיים (בעיקר - עורכי דין, רופאים, אדריכלים) ונקודת המוצא שלי היא שככל שמנהל העסק משקיע יותר בלימודים ובהתמקצעות בתחום שלו, כך, באופן טבעי, היכולות האחרות הנחוצות לו להתנהלות עסקית מפותחות פחות.

אנשי עסקים לוחצים יד. ShutterStock
כולם יכולים לקבל כלים/ShutterStock

לדוגמא: רופא, עורך דין או אדריכל, לומד מספר שנים, ממשיך להתמחות במשך עוד כמה שנים ואחריהן הוא סוף סוף מגשים את החלום שלו ומקים חברה. אבל אז הוא מגלה את הקשיים בניהול עסק: בעידן שלנו, כדי להצליח, לא מספיק להיות מקצוען אלא יש לדעת גם לנהל עסק: שיווק, מכירות, ניהול תהליכים, ניהול עובדים, ניהול פיננסי, בנית תוכנית עסקית, קביעת יעדים ומדדים ועוד.

אותו מקצוען מומחה לא למד את זה מעולם ולכן העסק שלו לא מתקדם. כאן אני נכנסת לתמונה, המומחיות שלי היא ניהול עסקים. אני מלווה את בעל העסק ובזכות הידע והניסיון העשיר שלי אני נותנת לו כלים ניהוליים להצלחה עסקית שמאפשרים לו להגשים את החלום שלו ולהגיע לצמיחה עסקית ארוכת טווח.

מהו בעצם תפקידו של מאמן עסקי?
"תפקידו של מאמן ומלווה עיסקי הוא לכוון ולעזור להגיע לתוצאות טובות, לעבוד יד ביד כדי לסייע לבעל עסק להתמודד עם האתגרים איתם עליו מתמודד מידי יום ויחד לפתח שיטות ניהול מוצלחות בכל תחום. שיטות אשר יאפשרו למקסם את האפקטיביות של בעל העסק כמנהל וכמו כן יאפשרו להשיג את הצמיחה וההתפתחות העסקית הנחוצה להצלחה.

איך מתנהל האימון העסקי?
תהליך העבודה שלנו מורכב ממספר שלבים והוא ארוך טווח וממוקד: ראשית, אני מאבחנת ומזהה את צרכי הלקוח, מתעדפת ומטפלת בבעיות אקוטיות. לאחר מכן אנו בונים תוכנית עבודה ארוכת טווח הכוללת יעדים ומדדים ופונים כמובן לשלב היישום, הליווי והסיוע בעמידה ביעדים שהצבנו. לבסוף, מתבצעת הערכת מצב ובכללה שיפורים והדרכות.

מהם הדברים שחשוב לשים אליהם לב בבואנו לבחור מאמן לעסק?
כמובן שישנם הדברים הרגילים: לחקור ולברר מה עשה בחייו, איפה למד ומהו הניסיון אותו צבר המאמן, כמו כן חשוב מאד שתהיה לו יכולת הקשבה והנעה, שיהיה זמין ומעורב בכל צעד ובעל מחוייבות גבוהה המתבטאה בראש ובראשונה מולכם ואליכם. מאמן עסקי טוב מביא עימו לתהליך האימון מקצועיות, השכלה רחבה, ניסיון עשיר ומגוון בשילוב מיקוד בעשייה."
אבל מנסיוני", מדגישה שפירא "הדבר החשוב ביותר הוא שתרגישו נוח עם המאמן שבחרתם, שתהיה כימיה טובה ותקשורת מצוינות, שלא תהססו להתייעץ בכל עת ולהעלות תהיות ומחשבות.

וחשוב לא פחות, האמינו בדרך אליהם אתם יוצאים, היו פתוחים ונכונים לקבל את הכלים, הליווי והידע על מנת שגם אתם תצליחו להפוך את העסק שלכם, לעסק המתנהל ופועל באופן מצוין.

לפרטים נוספים לחץ כאן

זירת היועצים בשיתוף טליה שפירא
  • עוד באותו נושא:
  • עסק פרטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully