וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיות אזרח אירופאי: איך זה קורה?

זירת היועצים בשיתוף עו"ד מירב תותי אשבל

14.7.2015 / 22:07

מי מאתנו לא חולם להיות אזרח אירופאי? יש במעמד זה הרבה יותר מסתם כבוד. מלגת מחייה, לימודים בחינם, מעבר חופשי בין מדינות אירופה, הזכות להשקיע ולרכוש נכסים ולהתפרנס בכל מדינה באירופה. אז איך משיגים כזו זכות בקלות ובמהירות?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כולנו חולמים על דרכון אירופאי. דרכון שכזה יפתח עבורנו את היכולת לטייל ולהשקיע בין מדינות אירופה בקלות, לקבל מלגת חיים, לימודים בחינם. דרכון אירופאי הוא מתכון לחיים טובים. למשל, דרכון רומני – אירופאי יאפשר את כל אלה. זה יאפשר לנו לקבל מלגת מחייה והמון פינוקים אחרים עליהם רק חלמנו עד כה. כל אלה מתווספים לעניין השבת הרכוש בכל הנוגע למי שמשפחתו חייתה ברומניה.

למה דווקא דרכון רומני? ובכן, רומניה שהצטרפה לאיחוד האירופאי, הפכה לאימפריה כלכלית. הכלכלה המתפתחת שם והתעצמות המדינה בזירה האירופאית, פתחה ביקוש גדול לאזרחות רומנית. איך זה קשור אליכם? אם אתם, הוריכם, הסבא או הסבתא נולדו ברומניה, אתם זכאים לאזרחות רומנית. אזרחות שכזו תביא דרכון של האיחוד האירופאי. עו"ד מירב אשבל מתמחה בקיצור וייעול ההליך שבסופו תהיו זכאים למלגת לימודים בחינם, תוכלו לקנות ולשכור נדל"ן, ולנוע בחופשיות בין מדינות האיחוד.

עו"ד מירב אשבל: "רומניה היא בשורה הראשונה של המדינות המתועשות באירופה, כאשר תעשיות הנפט, הפלדה והכימיה מובילות אותה קדימה. היא היצואנית השביעית בגודלה לשוק האמריקאי והתל"ג הלאומי שלה עולה מדי שנה. ההצטרפות לאיחוד האירופי ב-2007 שידרגה עוד יותר את המשק הרומני, פתחה את שערי אירופה לאזרחי רומניה והפכה את האזרחות הרומנית לאחת האטרקטיביות ביבשת" רומניה הפכה לשם הכי חם באירופה, אזרחות רומנית ודרכון רומני, נחשבים לאטרקטיביים במיוחד.

לפרטים נוספים

רבים מאתנו כלל אינם מודעים לתהליך הקצר והמהיר שיהפוך את חייהם לטובים יותר באמצעות השגת דרכון רומני. עו"ד מירב אשבל, בעלת משרדים ברומניה ובישראל, מקצרת ומוזילה את ההליך. המשרדים פועלים בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות ברומניה, ושוחים היטב בביורוקרטיה המקומית. עו"ד מירב אשבל: ""כל מי שנולד ברומניה מעביר את האופציה לאזרחות רומנית - אירופאית לילדיו ונכדיו וזאת גם אם היליד הרומני נפטר וכפועל יוצא גם לדרכון. למשל - אם הסבתא נולדה ברומניה, והיא כבר אינה בין החיים, הנכד זכאי לדרכון גם אם לא הכיר אותה כלל וכלל. זה נכון גם למי שהיו בעבר בעלי אזרחות רומנית, עליה ויתרו שלא מרצון.

היום ניתן לפעול להשבת האזרחות. צריך לברר מי מבני המשפחה נולד ברומניה? מה תאריך הלידה של אותו אדם ובאיזו שנה עלה לישראל? היכן הוא נולד ברומניה (שם העיר או הישוב)? מה שמותיהם המלאים של אביו ואמו? היכן הוא נישא? ואם נפטר: מתי זה קרה והיכן? אנחנו נסייע למצוא את ההוכחות ואת המסמכים הרלוונטיים הדרושים לקבלת האזרחות, כשלעיתים ניתן לעשות זאת גם ללא כל המסמכים. מבקש הדרכון יצטרך לעדכן אותנו בנוגע לכל השינויים שעבר מאז לידתו, ולאחר השגת האזרחות ניתן יהיה לקבל דרכון רומני אירופאי שיהפוך את איכות חייכם לפשוטים יותר".

מה בקשר לרכוש הרב שהותירו משפחות רבות ברומניה?

"השבת הרכוש רלוונטית עבור מי שהיה אזרח רומני, חי ברומניה ורכושו הולאם בידי השלטון הקומוניסטי לאחר מלחמת העולם השנייה: מדובר בבתים, קרקעות, חנויות, מפעלים ושאר נכסים. אם ניתן להוכיח בעלות על הרכוש, יוחזר הנכס לבעליו, או יינתן פיצוי כספי. הצטרפותה של רומניה לאיחוד האירופי מעצימה את הסיכוי להחזרת הרכוש לבעלים, או ליורשיו, גם אם לא הספיקו להגיש תביעה. הדרכון והאזרחות ייקלו על ישראלים רבים ליהנות מהשגשוג הכלכלי ברומניה ולהשקיע שם בעסקים שונים ומגוונים. לפני כן כדאי לבצע בדיקת נאותות, אותה יכולים לערוך המשרדים שלנו במדינה. יש להשיג את כל הפרטים הדרושים, על מנת לגשת לעסקה בביטחון ולהימנע מהפתעות. השקנו מטה מסחרי ישראלי/רומני, שיעביר את היזמים הישראלים תהליך בדיקה והכנה מוקפד".

לפרטים נוספים לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • דרכון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully