וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכויות יוצרים: כך תגן על התוכן באתר שלך

16.7.2015 / 13:01

יש לך אתר אינטרנט? סביר להניח שהשקעת לא מעט מאמצים ומשאבים כדי להטמיע בו תוכן איכותי שיעשיר את הגולשים אליהם אתה מתכנן לפנות. עכשיו כדאי שתחשוב כיצד להגן על התוכנים שלך ולשמור על זכויות היוצרים שלך. מדריך

בתור בעל אתר אינטרנט האינטרס צריך להיות ברור: להגן על התוכן המקורי שלך ולשמור על זכויות היוצרים בכל מחיר. זה אומר לגלות כל תוכן מועתק, אפילו עד רמת המשפט, ולהתנהל מול הגורמים שעשו זאת.

ההשלכות של תוכן מועתק
מבחינה מעשית, העתקה של תוכן באינטרנט היא תהליך שאורך שניות מספר. בפעולת "העתק – הדבק" פשוטה כבר מגולמת חוסר ההגינות שבתהליך: התוכן המועתק יכול להיות כזה שהושקעו מאמצים רבים בכתיבתו, או אפילו כספים (באם פונים לבעל מקצוע שיעשה זאת). באמצעות פעולת ההעתקה מייחס לעצמו המעתיק תוכן לא לו, פשוטו כמשמעו. לא תאמינו עד כמה הדבר נפוץ כיום.

יש להדגיש כי ברוב המקרים הגורם שיעתיק את אותו תוכן נמנה על אותו תחום מקצועי דוגמת זה של האתר ה"מקורי", ובהחלט עלול להיות מתחרה שלו. מכאן, שהתוכן המועתק יכול להעניק למעתיק עדיפות בגוגל, או לחלופין למתג אותו בצורה חיובית (כאשר התוכן מקצועי ואיכותי).

היבט מרכזי אחר הוא שגם מיקומו של האתר ממנה העתיקו במנוע החיפוש עלול להיפגע בצורה משמעותית לאחר ההעתקה, מה שמקטין לרוב את מספר הכניסות אליו.

להרשמה וניסיון לחצו כאן

אילוסטרציה. ShutterStock
פגיעה משמעותית באתר/ShutterStock

איך תאתרו העתקת תוכן מהאתר שלכם?
אם יש לכם אתר או בלוג קטן, תוכלו להעתיק משפטים, להדביק אותם בגוגל ולראות האם יש אתרים אשר העתיקו את התוכן. מומלץ לבצע את הבדיקה הזאת מידי תקופה כדי לאתר העתקות חדשות או העתקות שלא נמצאו בבדיקות הקודמות.
אם יש לכם אתר גדול, אשר מתעדכן בצורה תדירה, חיפוש ידני אינו אפשרי מאחר והוא דורש תשומות זמן גדולות. לשם כך ניתן להיעזר בתוכנות ייעודיות אשר מאפשרות לבצע בדיקות תדירות של כל כמות תוכן.

יש מי שעושה את העבודה השחורה עבורך. השוק מציע כיום כמה תוכנות שמאפשרות לסרוק תוכן קיים באתר (במקרה הזה – התוכן שרוצים לבדוק האם הוא הועתק) ולוודא אם פסקאות, משפטים או אפילו מחרוזות של מספר מילים ממנו מופיעות באתר אינטרנט אחרים. ההליך מתבצע תוך פרק זמן מהיר ומניב תוצאות מדויקות.

התוכנות מאתרות באופן אוטומטי את כל התכנים הרלוונטיים באתר שלכם ומבצעת ניטור שוטף ברשת האינטרנט. בנוסף ניתן לבצע בדיקה און ליין, לבצע סינונים מורכבים, למצוא טעויות כתיב באתר, לאתר תוכן פנימי משוכפל בתוך האתר שלכם, לדעת האם האתר המעתיק נתן לכם קרדיט ועוד.

בנוסף, הן מאפשרות להכניס עמודים אשר נמצאו בבדיקת ההעתקה למעקב – כך תוכלו לדעת האם האתר המעתיק הסיר את התוכן או לא.

להרשמה ולניסיון לחצו כאן

זירת היועצים בשיתוף Copylo
  • עוד באותו נושא:
  • אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully