וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הולכות על ביטוח

16.7.2015 / 15:27

שוש כהן, סגנית נשיא לשכת סוכני הביטוח היתה רוצה הרבה יותר נשים בתחום והיא גם יודעת למה. רמז: כרגיל, זה קשור בתקשורת בין אישית מפותחת

בשנים האחרונות אנו עדים לכמות הולכת וגדלה של נשים אשר הצליחו לטפס לצמרת ההיררכיה במשק ובכלכלה הישראלית.

מנכ"ליות וסמנכ"ליות בכירות רבות מהוות השראה לכל אישה. כל מינוי חדש של אישה לתפקיד בכיר מוכיח לנו שזה כן אפשרי, ששאיפתנו להצליח מקצועית לא עומדת בסתירה לאהבתנו הנצחית למשפחה ושהישגים מקצועיים אכן יכולים להתממש לצד גידול ילדים וניהול משק בית.

ענף הבנקאות הוא דוגמה ומופת להצלחתן של נשים לא רק להשתלב במשק, אלא גם לעשות בו חיל. כך למשל הנגידה הראשונה בישראל, קרנית פלוג ותחתיה נשים רבות, שמאיישות תפקידי ניהול בכירים.

עם זאת דווקא בענף הביטוח והפיננסים נשים נתקעות בתחתית הפירמידה, ועובדות תחת תקרת זכוכית עבה. ענף הביטוח אומנם גדוש בנשים מוכשרות ונמרצות, ועל פי הערכות כ-80 אחוז מהמשרות בחברות הביטוח בישראל מאוישות בידי נשים, אך ההנהלה הבכירה ממשיכה להתנהל תחת הגמוניה גברית.

שוש כהן סגנית נשיא סוכני הביטוח.
שוש כהן. העצמה נשית

נשים מהוות קומץ זעום
העובדה שסוכן ביטוח הנו עצמאי, מאפשרת לתמרן בין חיי העבודה וחיי המשפחה בחופשיות יחסית, ולתזמן את סדר היום כפי שנוח לסוכנת ולא ללוח הזמנים של הבוס.
מי מאתנו האימהות לא התמודדה עם הדילמה בין הרצון לגדל את הילדים ולקבל אותם בחזרה מבתי הספר, לבין השאיפה לנהל קריירה מצליחה ולהתפרנס בכבוד. סוכן ביטוח מנהל לעצמו את זמני הפגישות ואת סדר יומו וכך יכול להחליט מתי יעבוד מהבית ומתי מהמשרד.

אך לא רק תנאי המשרה על הכף, אלא גם המהות. סוכנת ביטוח הוא מקצוע סוציאלי בהווייתו שמותאם לאופי הנשי, שמאופיין לרוב באמפתיה, ורגישות בין אישית. נשים עושות חיל בתחום הזה, הן מלוות ומטפלות בלקוחותיהן מקרוב כאילו האירוע המטופל נוגע להן באופן אישי. המקצוע הזה מצריך יכולות לתקשורת בינאישית מפותחות, תכונה אשר מתאימה מאוד לרבות מהנשים.

למרות זאת, נשים מהוות קומץ זעום מציבור סוכני הביטוח, אני מאמינה כי הסיבה לכך היא הפחד מעצמאות. הפחד משתק את רובנו ומונע מאיתנו מלהתקדם. כדי להיות עצמאית את צריכה להרים את עצמך כל יום לבד. כדי להצליח כסוכנת ביטוח עצמאית יש להשקיע בהתחלה תקציבים שלא תמיד יש בנמצא – רק המחשבה על כך מפחידה כשאת יודעת שהמשכורת החודשית אינה עובדה מוגמרת.

בחודש מרץ האחרון עשינו את הצעד הראשון לשינוי הגזרה בענף הביטוח. התכנסנו כ-300 נשים, בכירות ברגולציה, מנהלות בכירות בחברות הביטוח, סוכנות ביטוח ופקידות. חברנו יחדיו בכנס הארצי הראשון לנשים בענף הביטוח, להעצמה נשית, ולהתחזקות הדדית.

תחת הסברה שהשלם חזק מסך חלקיו, אנחנו פועלות על מנת לחזק האחת את השנייה ולהביא את השינוי בעצמנו. אנו מקימות פורומים משותפים למתן ייעוץ מקצועי ותמיכה מורלית, מושבים והרצאות שיחזקו את התמקצעותנו ויחשפו אותנו לתחומים חדשים בענף, אנו מציפות בעיות אשר נוגעות לנו כנשים בענף הביטוח ובמסגרת דיונים משותפים מעלות פתרונות אפשריים.

ענף הביטוח יכול להיות חממה נהדרת להצלחתן של נשים במשק, ובחודשים האחרונים יצאה לדרכה הסנונית הראשונה לשרשרת ארוכה של צעדים להשגת המטרה.

הכותבת היא סגנית נשיא לשכת סוכני הביטוח

זירת היועצים בשיתוף לשכת סוכני הביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully