וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי עסקים, את רומניה כבר ניסיתם?

19.7.2015 / 13:49

במרחק שעתיים מכאן נמצאת אחת המדינות הכי מתפתחות באיחוד האירופי שמפתה אנשי עסקים בתחומים כמו נדל"ן ושירותים, היי טק, חקלאות, דשנים, כימיקלים, תעשיית העץ והטקסטיל

בניגוד לכמה מדינות שהיו שמחות לעזוב את הגוש האירופי, הצטרפותה של רומניה לאיחוד האירופי עשתה לה רק טוב. מבחינה כלכלית היא משכה משקיעים מכל העולם שחפצים לכבוש את המדינה הבלקנית שחלקים ממנה עדיין נמצאים תחת העוני והחסר שאפיינו את המשטר הקומוניסטי ששלט במדינה עד שנות התשעים.

ממדינה שנשענה כמעט בלעדית על חקלאות ותעשיות עץ, הצטרפה רומניה לרשימת המדינות המתועשות באירופה, עם תעשיות מפותחות של פלדה, נפט וכימיה עם גידול ניכר במקורות הייצוא. גם הישראלים, כמובן, גילו אותה וזיהו את הפוטנציאל הגלום בה בתחומי ההיי טק, גידול הבקר והדשנים.

כוח העבודה הזול לעומת שאר מדינות אירופה, המחסור בידע זמין ותנאי ההשקעה הנוחים, הופכים את המדינה לקרקע פורייה למיזמים עסקיים שרק הולכים וצומחים.

לפרטים נוספים לחץ כאן

אחת התעשיות המתפתחות שם כעת היא תעשיית הבקר. מוקמות חוות עגלים המתחרות בשוק העולמי, שנשלט עד כה בידי מדינות דרום אמריקה. חוות הבקר הרומניות מגדלות את העגלים בשטחי המרעה הרחבים שבמדינה, העגלים אינם מפוטמים בהורמונים, כמקובל במקומות אחרים בעולם, והבשר הרומני נחשב איכותי ובריא יותר, ומבוקש בשווקים רבים.

גבר קורא עיתון. ShutterStock
כולם מחפשים הזדמנויות השקעה/ShutterStock

תעשיית הטכנולוגיה והמחשוב הרומניות, שאומת ההיי-טק הישראלית, רואה בה יעד מתאים לבניית מפעלים, אף מתחילה להוות אלטרנטיבה למדינות ייצור מובילות כמו הודו, גם בשל העובדה שמדובר בשעתיים טיסה מישראל.

תעשיית הדשנים והכימיקלים, שגם כך יש לה היסטוריה מוצלחת ברומניה, מתפתחת מאוד בשנים אלה, ומשמשת יעד אטרקטיבי למשקיעים ויזמים בתחום. בנוסף פורחות תעשיות השיש, החרסינה והקרמיקה, הודות למחצבים המקומיים, שמייתרים את הצורך ביבוא ומאפשרים יצור זול והזדמנות למחירי תחרות, וכך גם תעשיות העץ והפרקט.

אחת האטרקציות הכלכליות היותר בולטות כעת היא ההשקעה בבתי אבות. תחום שלא היה מפותח ברומניה כלל וכלל. כעת מוקמים ברומניה בתי אבות יוקרתיים, הפזורים בתוך נופי המדינה ומהווים מוקד משיכה למבוגרים ממקומות רבים בעולם, המבקשים לעצמם איכות חיים בגיל הזהב ומוכנים גם לשלם בהתאם. בהשקעה לא גדולה ניתן להקים מקומות כאלה, ולהפוך אותם במהירות יחסית לרווחיים.

"כניסת אנשי עסקים ישראלים לרומניה היא כעת נוחה ומשתלמת", מספרת עו"ד מירב תותי - אשבל, המייצגת אנשי עסקים בשוק הרומני. "מכיוון שמדובר במדינה זרה, כדאי לבצע בדיקות נאותות כלכלית לפני כל עסקה על מנת לקבל תמונה מלאה ולגשת לעסקה עם מירב האינפורמציה".

לפרטים נוספים לחץ כאן

זירת היועצים בשיתוף עו"ד מירב תותי אשבל
  • עוד באותו נושא:
  • רומניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully