וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיות תושב האיחוד: איך לקבל דרכון אירופי?

זירת היועצים בשיתוף עו"ד מירב אשבל

20.7.2015 / 11:53

מה צריך כדי להשיג דרכון רומני? לא הרבה מסתבר. כך תשיגו אותו בדרך מהירה ותבטיחו לעצמכם זכויות רבות בגוש האירו

דרכון אירופי הוא אחד המסמכים שכל אחד היה רוצה להחזיק בכיסו, כמפתח לאיכות חיים ואפשרויות חדשות. דרכון כזה מקנה לבעליו תנועה חופשית בין מדינות האירו, מאפשר קבלה של מלגת חיים ולימודים גבוהים בחינם, פותח בפני בעל הדרכון את היכולת לקנות ולהשכיר נכסים, ועוד הטבות שעליהן אפשר רק לפנטז מישראל. דרכון רומני, שבישראל יש רבים הזכאים לו ואינם מודעים לכך, מאפשר את כל אלה.

מה הופך את הדרכון הרומני לכל כך אטרקטיבי? מאז שרומניה הצטרפה לאיחוד האירופי, כלכלתה צמחה משמעותית. היא נפתחה לביקושם של מדינות אירופה ומספר המשקיעים בה זינק. אם יש לכם שורשים רומניים, אם אבא ואמא או סבא וסבתא נולדו ברומניה גם אתם זכאים לאזרחות רומנית, שלאחריה הדרך לדרכון אירופי קצרה מאוד. עו"ד מירב אשבל, מכירה מקרוב את מסדרונות הבירוקרטיה הרומנית והיא מתמחה בקיצור וייעול הדרך שבסיומה דרכון רומני.

לפרטים נוספים לחץ כאן
"רומניה היא היום בצמרת המדינות המתועשות ביבשת בזכות החקלאות, התעשייה הכימית המתקדמת שלה וכן תעשיות הפלדה והנפט. רומניה היא במקום השביעי ביצוא לארה"ב והתל"ג הלאומי שלה צומח בכל שנה. הזינוק העיקרי של הכלכלה היה בשנת 2007, אז נפתחו בפניה שערי השוק האירופי ואז גם הפכה האזרחות הרומנית למבוקשת מאוד באירופה", אומרת עו"ד מירב אשבל.

לבצע בדיקת נאותות
אז מה צריך כדי להשיג דרכון רומני? לא הרבה מסתבר. עו"ד מירב אשבל, שמשרדיה נמצאים ברומניה ובישראל, מפרטת את המסמכים והפרטים הדרושים, על מנת לקצר את הדרך להשגת הדרכון: "העובדה שאדם נולד ברומניה די בה כדי להעניק אופציה להשגת אזרחות רומנית לילדיו ואף לנכדיו, גם אם הוא עצמו כבר אינו בין החיים.

הכלל הזה תופס גם עבור אלה שהחזיקו באזרחות רומנית ונאלצו לוותר עליה בניגוד לרצונם, וכעת הם מעוניינים לחדשה. יש לברר מי במשפחה יליד רומניה, מה תאריך הלידה ומתי עלה ארצה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה שם העיר או הישוב בו נולד, שמם המלא של הוריו, מקום נישואיהם, ואם יש צורך גם תאריך ומקום פטירה. עם כל הפרטים הללו אנחנו במשרד נחפש את שאר ההוכחות והמסמכים הדרושים על מנת לקבל את האזרחות. מבקש האזרחות יפרט את השינויים שעברו עליו מאז שנולד ועם השגת האזרחות תהיה הדרך קלה לדרכון אירופי".

בנוסף מספרת עו"ד אשבל כי "הרבה ישראלים מנצלים את הפריחה הכלכלית שעוברת רומניה ומשקיעים בעסקים המתפתחים. לפני שנבצע עסקים או השקעות ברומניה והכוונה לעסקים מכל הסוגים, כדאי לבצע בדיקת נאותות עסקית.

בנוסף, משפחות רבות של יוצאי רומניה בישראל, שמבקשות לדעת מה עלה בגורלו של הרכוש שהשאירו ברומניה, עשויות למצוא תשובות לכך בדרך להשגת האזרחות הרומנית. "כל נושא השבת הרכוש נוגעת למי שהייתה ברשותו בעבר אזרחות רומנית, שחי במדינה וכן שרכושו הולאם אחרי מלחמת העולם ה-2 בידי המשטר הקומוניסטי, אומרת עו"ד מירב אשבל, "על בעל הנכסים יהיה להוכיח את בעלותו על הרכוש - בתים, חנויות, אדמות או עסקים - ואז יתחיל תהליך בסיומו יוחזר הרכוש לבעליו, או לחילופין יוצע לו פיצוי כספי. מה שמחזק את הסיכוי לכך הוא חברותה של רומניה ביורו והדברים נכונים גם לגבי מי שלא הספיקו בעבר להגיש תביעות על הרכוש האבוד".

לפרטים נוספים לחץ כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully