וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך הבטוחה לביצוע פרויקט תמ"א 38 בבניין המגורים שלך

21.7.2015 / 19:02

תמ"א 38 היא תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים מפני רעידות אדמה ומטרתה לשפר ולחזק את עמידותם על ידי תוספות בנייה. על הדרך הבטוחה לביצוע פרויקט תמ"א 38 בכתבה הבאה

תכנית תמ"א 38 חלה על מבנים קיימים אשר הוצא היתר לבנייתם לפני האחד בינואר 1980, למעט מבנים העומדים בתקן ישראלי 413, שאושר לראשונה בשנת 1975. התכנית אינה חלה על מבנים שהתקן פטר אותם, לרבות: מבנים עד שתי קומות בשטח של עד 400 מ"ר, מבנים לא מאוישים כמו מחסנים, או מבנים שנקבעו להריסה על פי צו בית משפט.

יש לך שאלה?
למענה משפטי בפורום תמ"א 38 לחץ/י כאן

מבנים שנבנו אחרי שנת 1980 ובניינים נמוכים בני שתי קומות, שבכל זאת מעוניינים לבצע חיזוק, רשאים לפנות אל הוועדה המקומית ולבקש היתר בנייה לצורך חיזוק המבנה, אולם מבנים אלה אינם זכאים לתוספת זכויות הבנייה שמעניקה תמ"א 38, מאחר שרוב המבנים שנבנו לאחר שנת 1980 נבנו על פי התקן והבניינים הנמוכים נמצאים בסיכון מופחת במידה ניכרת.

התכנית מציעה תמריצים רבים לעידוד ביצוע חיזוק המבנה ושיפור עמידותו מפני רעידות אדמה, כגון: תוספות יחידות מגורים, הרחבת דירות קיימות וסגירת קומת עמודים. בנוסף חיזוק המבנה הוא הזדמנות לשדרג את המבנה כולו, כאשר במסגרתו ניתן לעצב מחדש חזיתות מוזנחות, ולהוסיף אלמנטים משפרים, כמו מעלית, מרפסות ומרחבים מוגנים בדירה או בשטח המשותף.

מי שמעריך את מצב הקונסטרוקציה וקובע אם המבנה זקוק לחיזוק, הוא מהנדס בניין, המציע דרכים מומלצות לשיפור, כאשר בשוק ישנן חברות יזמיות פרטיות אשר ניתן לפנות אליהן כדי לקבל הצעות לליווי וניהול ההליך. למהנדס הרשות המקומית ולוועדה המקומית ישנה הסמכות להפעיל את שיקול דעתם, ולהחליט בנוגע למתן היתרי בנייה.

היוזמה לחזק בניין מפני רעידות אדמה והתארגנות הדרושה לשם כך מצויה בידי בעלי הנכס. כדי להתחיל בפרויקט, נדרשת הסכמה מלאה של כל בעלי הדירות בבניין, ולשם כך יש צורך שכל הדיירים יתארגנו בצורה מסודרת ויחתמו על התחייבויות כלפי היזם הנבחר לשיתוף פעולה.

בעת עריכת החוזה חשוב לברר מהן זכויות הבנייה שבעלי הדירות מוכרים ליזם, בין אם מדובר בזכויות בנייה על הגג, או אפשרות לבנות דירה בקומת עמודים. יש לבדוק כמה דירות מתעתד היזם לבנות בבניין, ומה הוא מתעתד לתת בתמורה לדיירים, ואף חשוב לציין כמה אחוזי בנייה היזם יוכל להגדיל לאחר החתימה על ההסכם.

חשוב לדאוג לקבל מהיזם ערבויות, כדי להבטיח שהוא יבצע רישום בית משותף בתום הפרויקט, ובמקרה שהוא לא יסיים את השיפוץ, יוכלו בעלי הדירות להשיב את המצב לקדמותו באמצעות כספי הערבות.

במהלך הפרויקט מומלץ למנות אדריכל או איש מקצוע אחר מטעם ועד הבית, כדי לוודא שהיזם עומד בלוחות הזמנים שנקבעו ומבצע את עבודות הבנייה על פי התקן הישראלי, ומבצע חיזוק יסודות כנדרש, ולא גורם לנזקים.

לאיתור עורך דין בתחום לחץ/י כאן הכתבה באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

זירת היועצים בשיתוף אתר LawGuide.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully