וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך משפרים לילדים את הקואורדינציה והריכוז

22.7.2015 / 16:28

מדוע חשוב לא להתעלם מהיצר המוסיקלי של הילדים כבר בגיל נמוך? ולמה חשוב שהילד יקבל כבר בתחילת דרכו את היסודות הכי טובים

בגיל שלוש כבר התיישב וולפגאנג אמדיאוס מוצרט ליד הפסנתר של אביו והחל להקיש על הקלידים. בגיל חמש הוא כבר חיבר יצירות מוזיקליות לפסנתר ולכינור והופיע בפני קהל. זו הייתה תחילתה של קריירה מוזיקלית מפוארת של אחד מגאוני המוזיקה שידעה האנושות.

לא לכולנו יש בבית מין מוצרט כזה, אבל ילדים רבים מגלים נטיות מוזיקליות כבר בגיל צעיר ולמרבה השמחה את הנטיות הללו אי אפשר להסתיר.

"כבר בגן הילדים עורכים היכרות עם כלי נגינה ונהנים להפיק מהם צלילים", אומר שלומי טוויג, הבעלים של בית הספר לתופים "אוקטבה", "זה קורה גם בבתים בהם יש כלי נגינה והילדים חשופים למוזיקה.

לא קשה לזהות שהם שמחים לשמוע אותה, מגיבים אליה בחיוב ומנסים לנגן בעצמם.

בגילאים שלוש או ארבע כבר ניתן לרשום אותם לחוגים של "טרום כלי", בהם יש להם הזדמנות להכיר מקרוב כלים שונים, והם חשופים לגירויים מסקרנים ולחקר הכלים המוזיקליים. לימודי תופים ממש מומלצים לא לפני גיל שבע, (למרות שלפעמים יש יוצאים מן הכלל) כיוון שרק אז הם מסוגלים להתרכז לשיעור שלם (45 דקות) , להפעיל את הכלי וליהנות מהחוויה מבלי לאבד ריכוז".

בבית הספר ללימוד תופים "אוקטבה" שבמרכז תל אביב מקבלים ללימודים ילדים בגילאי 7 עד 12 במסלול שנקרא "אוקטבה ג'וניור" שם בודקים עד כמה הילד מתחבר למערכת של תופים, ויודעים כיצד לכוון את הכישרון ולטפח אותו, עם גישה נכונה ליסודות, ובעזרת מתודת לימוד מיוחדת, שנבנתה בידי דייוויד ריץ', מאסטר של לימוד תופים ובכיר המורים ב"אוקטבה".

לפרטים נוספים לחץ כאן

"תחילת הלימודים היא בתכנים קלים ולא מאיימים", מספר טוויג, "והשיעורים הם בפורמט של אחד-על-אחד עם עמית כהן, שהוא בעצמו תלמיד של ריץ', וניחן בגישה מיוחדת לילדים. תופים זה כלי מיוחד ויוצא דופן ואת המשיכה של ילד לתופים אי אפשר לפספס.

תופים. אוקטבה,
בגיל 12 כבר מתקדמים/אוקטבה

אלה ילדים עם חוש קצב, שאוהבים את העוצמה שבתיפוף. לימודים כאלה יפתחו אצל הילד קואורדינציה לא פשוטה, שמצריכה שליטה נפרדת בידיים וברגליים, ויגבירו את היכולת שלו להתמודד עם בעיות קשב וריכוז, בצורה שתשפר את איכות החיים שלו גם בתחומים אחרים. השיעורים הם פעם בשבוע ובבית הספר יש גם חדר חזרות בו יכולים התלמידים להתאמן ללא תשלום נוסף. כל מה שאני אומר נכון גם לגבי ילדות ויש לנו גם תלמידות מאוד מוכשרות".

איך בוחרים מורה טוב לתופים?
"מרבית ההורים נוטים לרשום את הילד לחוג שיהיה קרוב לבית, כי זה נוח. מדובר בצעדים הראשונים של הילד בתחום, ולכן חשוב שהוא יקבל יסודות טובים. כדאי להשקיע ולחפש בית ספר טוב עם גישה רצינית, כי תופים יכולים להיות גם תחביב אבל גם קריירה ומקצוע ולכן כדאי להקפיד על התחלה טובה ויסודית ולא להתייחס לשיעורים כמו לעוד חוג של אחר הצהריים".

החל מגילאי 12 כבר עוברים הילדים לשיעורים מתקדמים יותר, גם הם על פי תכנית הלימודים של ריץ', שהקים כבר בשנת 1970 בישראל את בית הספר הראשון שלו לתיפוף "מטרונום".

מאז עברו תחת ריץ' מאות תלמידים, שאת חלקם כולכם מכירים: הם מתופפים במיטב ההרכבים והלהקות בישראל, כמו ניר צדקיהו, שניגן עם יהודה פוליקר ועם אריק איינשטיין בחו"ל, יהב ליפנסקי (המתופף של "היהודים", משה אסרף (הדג נחש), איסר טננבאום (רוקפור), עודד שחר (אביב גפן והתעויוט) והרשימה עוד ארוכה.

ריץ', מאסטר של תופים, הגיע לישראל מארה"ב, הביא איתו את שיטת הלימוד האמריקאית, הוסיף עליה את הידע והנסיון רב השנים שלו, ובנה מתודת לימוד ייחודית, שמוכיחה את עצמה כבר שנים. "עד היום באים אלינו בוגרים של ריץ' על מנת להוסיף וללמוד ולהתפתח", מספר טוויג, "ותלמידים מוכשרים שלנו יוכלו לקבל בעזרת קשריו של ריץ' מלגות לימודים למוסדות מוזיקה אקדמיים בארה"ב, כמו מכללת ברקלי (בוסטון) ובית הספר ללימוד אומנויות הבמה "ג'וליארד" שבניו-יורק.

לפרטים נוספים לחץ כאן

זירת היועצים בשיתוף ביה"ס אוקטבה
  • עוד באותו נושא:
  • תופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully