וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שחשוב לדעת על רישום נכס בטאבו

זירת היועצים בשיתוף lawguide

28.7.2015 / 15:20

נסח טאבו מהווה תעודת הזהות של הנכס והוא כולל מידע אודות בעלי הנכס, קיומן של הערת אזהרה ומשכנתא, עיקולים, הפקעות ועוד מידע מהותי נוסף. כל עסקת נדל"ן מסתיימת רק לאחר הגשת בקשה לרישום זכויות בטאבו ואישורה. על רישום נכס בטאבו בכתבה הבאה

עובדים ועובדות בחדר ישיבות. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

כאשר עומדים לפני עסקת רכישת או מכירת נדל"ן, חשוב להוציא נסח טאבו כבר בתחילת המשא ומתן, כדי לברר את הזכויות והמצב הרישומי של הנכס ולוודא שאין בעיות מיוחדות המונעות לבצע את העסקה. חשוב לדעת כי עסקת מקרקעין אינה מסתיימת, אלא לאחר שהתבצע רישום בטאבו.

רישום נסח הטאבו מאפשר לרוכש לדעת האם באמת האדם שמציג עצמו כבעל הנכס הוא אכן בעליו, האם הגודל בפועל מתאים לנתונים שמסר המוכר, והאם קיימים שעבודים או חריגות בנייה. ערכן של דירות רשומות בטאבו, גבוה יותר מדירות שאינן רשומות. לכן נסח הטאבו חשוב גם למוכר הדירה ומאפשר לו לדרוש תמורה מלאה על פי ערכה בשוק.

יש לך שאלה?
למענה משפטי בפורום רישום בטאבו לחץ/י כאן

הרישום בפנקסי המקרקעין פתוח לעיון כלל הציבור ואת המידע להוצאת הנסח ניתן לקבל און ליין דרך האינטרנט, או באמצעות רשות הדואר או לשכת רישום מקרקעין של משרד המשפטים. כתובת הנכס אינה מופיעה על גבי הנסח ובראשו מצוין מספר הגוש והחלקה. לכן לשם הזמנת הנסח יש להצטייד בפרטי גוש וחלקה, וגם בתת חלקה במקרה של בית משותף.

את הפרטים ניתן למצוא בהסכם המכר, או בחשבונות הארנונה לפי הכתובת של הנכס, אולם בחשבונות הם לא תמיד מדויקים. אם פרטים אלו אינם ידועים לכם, תוכלו לפנות אל עורך דין המתמחה בנדל"ן, כדי שיסייע באיתור גוש החלקה וגם יעזור למנוע טעויות נפוצות.

בנסח מופיעים היתרי בניה, צווי הריסה, תכניות קיימות או עתידיות המחייבות תשלום היטל השבחה, תכניות עתידיות לגבי סביבת הבית, הפקעות, משכון, הערות אזהרה, ועוד. משמעות רישום משכנתא בנסח היא כי ישנן זכויות שיעבוד, לכן לא ניתן להעביר זכויות בנכס בלי אישורו של המשעבד.
הערת אזהרה מתריעה שקיים שינוי במעמדו של הנכס והיא מעידה על התחייבות לעשות בנכס עסקה או להימנע מעשיית עסקה, כאשר מטרתה העיקרית של הערת אזהרה היא למנוע מהבעלים לעשות עסקה נוספת עם קונה אחר. בעת רכישת דירה חדשה מקבלן, על הקבלן יש לבצע את תהליך הרישום ולסיימו תוך תקופת זמן מוגדרת, על פי חוזה הרכישה.

המידע על בעלי הנכס מרוכז בנסח טאבו. רישום הבעלות מעיד על כך שבעל הנכס הרשום הוא הבעלים היחידים של הבית והוא רשאי לערוך בו שינויים בכפוף להיתרי בנייה ואישורים נדרשים נוספים והוא יכול למכור אותו. משמעות הרישום של שכירות מעידה על הזכות להחזיק ולהשתמש בנכס לתקופה מסוימת ולא לצמיתות. חכירה היא שכירות שהתקופה שלה עולה על חמש שנים וחכירה לדורות היא שכירות לתקופה שמעל 25 שנים.

כאשר נכס רשום בטאבו כל התהליכים הקשורים בו החל מקבלת משכנתא וכל תהליך משפטי אחר, יהיה מהיר וקל יותר. בעת עסקת מקרקעין רצוי להוציא נסח רישום עדכני במספר נקודות זמן, כדי לבדוק שלא חלו בו שינויים. לאחר השלמת הרישום על שם הרוכשים באמצעות עורך דין או פקיד מוסמך מלשכת רישום מקרקעין, חשוב לוודא כי הזכויות אכן נרשמו כהלכה כדי לבצע העברת בעלות ולסיים את העסקה.

לאיתור עורך דין בתחום לחץ/י כאן הכתבה באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • נכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully