וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לניתוחי שאיבת השומן: שיטה חדשה להמסת שומן בקור

זירת היועצים בשיתוף ד"ר רם סילפן

3.8.2015 / 0:13

פריצת דרך מדעית שהתגלתה במקרה העלתה שניתן להמיס תאים שומניים בעזרת חשיפה לקור. מכשיר מיוחד מקרר במשך כשעה את האזור הרצוי - ירכיים, מותניים, זרועות - והשומן שנמס מסולק מהגוף במחזור הדם. ד"ר רם סילפן, פלסטיקאי בכיר, מסביר

מותניים. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

המסת שומן בקור נשמע מופרך לגמרי אבל מדובר באמת מדעית, שהתגלתה לגמרי במקרה ונחשבת כעת לטכנולוגיה החדשנית ביותר במלחמה של החברה המערבית בהיקפי הגוף ובמצבורי שומן עקשניים. תאי השומן בגוף, כך מתברר, רגישים מאוד לקור, הרבה יותר מתאים אחרים כמו שרירים או עור והם נמסים ונהרסים בחשיפה ממושכת לקור. מכאן ועד לניצול התגלית הזו כדי לייצר טכנולוגיה שתילחם בשומנים, הדרך לא הייתה ארוכה.

"מקורה של התגלית בזוג רופאי ילדים ששמו לב לכך שילדים הנוהגים ללקק שלגוני קרח, מאבדים מאסה שומנית מסביב לפה ובלחיים", מספר ד"ר רם סילפן, פלסטיקאי בכיר, "הם שיערו שהקור הוא הפוגע בתאים השומניים והמחקר יצא לדרך. כאשר התברר שאכן מדובר בתגלית מדעית, שעשויה לשרת את תעשיית ההרזייה, נעשו ניסיונות לבנות מכשירים מתאימים, אך אלה לא קצרו בתחילת הדרך הצלחה גדולה".
לפני כחמש שנים התגייסו שני מדענים מאוניברסיטת האווארד ו-MIT בארצות הברית, והצליחו לבנות מכשיר מתוחכם שממיס תאים שומניים בקור של עד מינוס 15 מעלות ויכול לפרק בצורה הזו רקמות שומניות בגוף. המכשיר הוא בעל זרוע שנצמדת לאזורים בהם מבקשים להמיס את רקמת השומן, כמו בטן, ירכיים או מותניים. הוא "שואב" את האזור ונצמד אליו ואז מקרר אותו עד לטמפרטורה הרצויה. הטיפול נמשך כשעה והתוצאות משתנות בהתאם לגילו של האדם, מינו וסוג השומן.

לפרטים נוספים לחץ כאן

"מדובר בטיפול לא פולשני", מסביר ד"ר סילפן, שמבצע בעצמו טיפולים כאלה, "הוא מתבצע כפרוצדורה ללא הרדמה, כאשר המטופל יושב על כיסא ויכול בינתיים לצפות בטלוויזיה, כך שדעתו מוסחת".

- זה לא כואב, מינוס 15 מעלות? אין סכנה לכוויות קור?

"בהתחלה יכולה להיות צריבה קלה, כשהמכשיר נצמד לגוף, אבל כשמופעל הקירור אין כאב. לאחר הטיפול אפשר שתהיה תחושת כאב בימים הראשונים, וניתן להתגבר עליו כמו על כל כאב, גם בעזרת משככים. המכשיר גם מצוייד בחיישנים המנטרים את טמפרטורת העור וברגע שעובר זמן מסויים ויש חשש לנזק, המכשיר מפסיק את פעולתו. בתום הטיפול ניתן לחזור לשיגרה. האזור ירגיש קצת כמו ג'לי, בגלל השומן שנמס, ותוך כשלושה שבועות הוא ייספג במחזור הדם והלימפה ויסולק מהגוף כפסולת. ניתן לחזור על הטיפול באותו מקום, אם יש צורך בהצרת היקפים נוספת, עד כשלושה טיפולים לכל אזור".

- למי מתאים הטיפול הזה?

"בראש ובראשונה למי שלא יכול לעבור את התהליך הרגיל של שאיבת שומן בהרדמה כללית, מכל מיני סיבות. בכל מקרה, הפרוצדורה לא נועדה להוות תחליף לירידה במשקל. היא בעיקר עוזרת להיפטר ממצבורי שומן באזורים שנשארים עקשניים גם לאחר כל הדיאטות ופעילות הספורט שעשינו ומתאימה יותר לחיטוב. מקובל להשתמש בה לירכיים, ישבן, מותניים ואצל גברים גם בחזה. אחד היתרונות של השיטה הוא שאין צורך להשתמש במחוך או כל חבישת לחץ אחרת אחרי הטיפול".

- כמה עולה טיפול כזה?

"כל מחזור טיפול באזור מסויים, שנמשך כשעה, עולה כ-2,500 שקל, כך שעבודה על מותן ימין ומותן שמאל, למשל, תעלה 5,000 שקלים. וכך גם אם יהיו טיפולים חוזרים או עבודה על אזורים חדשים"

לפרטים נוספים

  • עוד באותו נושא:
  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully