וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוצרי קירור לקיץ – לא רק מזגנים

זירת היועצים בשיתוף colder מזגנים

4.8.2015 / 0:08

הקיץ הישראלי מביא עימו ביקוש ניכר לכל האמצעים שמסייעים להוריד את הטמפרטורה. בניגוד לסברה הרווחת, ישנם הרבה מאוד מכשירים ומוצרי קירור שונים. הנה כמה דוגמאות

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

הקיץ הישראלי מביא עימו ביקוש ניכר לכל האמצעים שמסייעים להוריד את הטמפרטורה. בניגוד לסברה הרווחת, ישנם הרבה מאוד מכשירים ומוצרי קירור שונים, חלקם באים במקביל למזגן המוכר (ומשפרים בכך את יעילותו) וחלקם יכולים להחליף בהצלחה את המזגן, במקומות שבהם הוא לא יוכל לפעול בהצלחה.

כגון: מקומות פתוחים,מקומות חצי פתוחים,אזורי עבודה, מפעלים, בתי מלאכה והאנגרים שבהם המצננים יותר אפקטיביים ממזגן מבחינת עוצמה ועלויות צריכת חשמל.
לדוגמא: מפעל בגודל של 1000 מטר עד 7 מטר גובה, עלויות פרוייקט מיזוג של מזגנים בסך של 500,000 שקלים לעומת פיזור מצנני קירור בעשרה אזורי עבודה בעלות של 35,000 שקל.

בשורות הבאות נסקור שורה של מוצרי קירור לקיץ, מצננים למשל אך גם מוצרים נוספים, שיכולים להתאים למתחם ציבורי, למפעל, לבתי קפה ומסעדות וכן הלאה.

וונטות ומצננים

מוצרי הקירור הראשונים שבהם נעסוק הם וונטות ומצננים. רבים כבר מכירים את הוונטות הקטנות יחסית, שנהוג להתקין בתוך קירות בחדרי שירותים פרטיים או ציבוריים. הוונטות הללו מסייעים להוצאות אוויר והחלפתו וכן לסילוק ריחות רעים אך יש להם גם אפקט מקרר. דבר זה נכון עוד יותר כאשר מדובר בדגמים גדולים במיוחד, שמיועדים לשטחים נרחבים. קיימים דגמים בגדלים של עד חמישים אינץ, כאשר זהו למעשה מאוור ענק ורב עוצמה שיכול להתאים מאוד למחסנים ומרכזים לוגיסטיים, מפעלים וכדומה. לוונטות צריכת חשמל נמוכה יחסית והיא מספקת פתרון מצוין במקביל למזגן או כאשר התקנתו היא בלתי אפשרית או בלתי משתלמת.

גם המצנן הוא מתקן קירור מצוין, אך שלא כמו הוונטה הוא פועל על בסיס מים. המים, המוזרמים לתוך המכשיר מספקים תחושה מידית של קירור וזאת – בלי שצריך להשתמש בגז מזגנים. בנוסף המצנן מושך את האוויר החם מהמקום ומקרר אותו. בנוסף, חשוב לדעת שזהו אמצעי זול מאוד, הרבה יותר חסכוני ממזגן. מצננים יכולים להתאים לאזורים גדולים או קטנים, הם לא מצריכים התקנה של תשתית ויש גם דגמים ניידים, שניתן להעביר בקלות ממקום למקום.

מסכי אוויר ומערפלים

שני מוצרי קירור נוספים וחשובים שכדאי להכיר הם מסכי אויר ומערפלים. מסך האוויר הוא מתקן מצוין שלא מחליף את מזגן האוויר אלא בא להשלים אותו ולסייע לפעולתו. זהו מתקן שמותקן בפתח של חנויות, בכניסה לאולמות ייצור ובמקומות אחרים שבהם לא ניתן לסגור את הדלת או הפתח. באמצעות הזרמה של אוויר, בצורה של מסך או ווילון, נמנעת הבריחה של אוויר ממוזג החוצה. זה חוסך עלויות, מונע בלאי של המזגן ושומר על טמפרטורה קבועה בתוך החלל הפנימי.

רשימת מוצרי קירור לקיץ לא תהיה שלימה בלי להזכיר את המכשיר שנקרא מערפל. מכשירים אלה, אידאליים למקומות חמים בחלל הפתוח, למסעדות ובתי קפה, אולמות אירועים, מפעלים ומקומות נוספים, מפזרים דוק של ערפל עדין. מדובר בטיפות מים זעירות מאוד, שמקנות אווירה נעימה וקרירה, באופן ממוקד, יעיל ואפקטיבי.

הכתבה באדיבות Colder מצננים

  • עוד באותו נושא:
  • מזגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully