וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי שוכר בעייתי: איך להתמודד מול שוכר שאינו משלם?

5.8.2015 / 10:58

לעיתים קרובות מוצאים עצמם בעלי דירות במצב שבו השוכר אינו משלם דמי השכירות, או לא עומד בהתחייבויות אחרות על פי החוזה, ואף בסיום תקופת השכירות מסרב לעזוב את הנכס המושכר. על פינוי שוכר בעייתי בכתבה הבאה

לאחר שנחתם הסכם שכירות, החזקה בנכס עוברת לידי השוכר ואינה עוד של הבעלים, מתוקף החוזה, המשכיר שהוא בעל הנכס, אינו רשאי להיכנס לדירתו, אלא לשם בדיקה ותיקונים או אם הוסכם אחרת.

למרות החוזה והאמון שאמור להתקיים בין הצדדים, ישנם שוכרים אשר מפרים את ההסכם באופן בוטה, ואינם עומדים בתשלום דמי השכירות, עושים שימוש בנכס למטרה שונה משהוסכם, או לא מפנים אותו במועד שנקבע.

לאחר שניסיונות המשכיר לדרוש מהשוכר למלא התחייבויותיו לא הועילו, לא נותרה לו ברירה אחרת אלא לפעול לפינוי השוכר הסורר מהנכס באמצעות הגשת תביעה בבית משפט ולהשיב את המושכר לחזקתו.

יש לך שאלה?
למענה משפטי בפורום פינוי שוכר לחץ/י כאן

פינוי שוכר אינו יכול להתבצע ללא צו של בית משפט לפינוי נגד השוכר. אולם כדי למזער את הנזק, בחודש דצמבר 2008 חוקק תיקון לתקנות סדר הדין האזרחי, ונקבעו תקנות חדשות אשר מטרתן למנוע את הסחבת בפינוי דירות ולצמצם את עגמת הנפש עקב שוכרים בעייתיים והנזקים הכספיים שהם גורמים.

על פי התיקון בחוק, המשכיר רשאי לפנות לבית משפט ולהגיש תביעה לפינוי מושכר. כאשר החידוש העיקרי בחקיקה, הוא שעל בית המשפט לקבוע מועד לדיון לא יאוחר משלושים ימים מהמועד האחרון להגשת כתב הגנה.

במטרה להביא לפינוי השוכר הסורר באופן מיידי ככל הניתן, מנותב ההליך המשפטי אך ורק לנושא פינוי המושכר והתביעה אינה מכילה סעדים כספיים פרט לסעד הפינוי. במקביל להגשת תביעה לפינוי המושכר, המשכיר רשאי לפתוח בהליך משפטי נוסף, ולהגיש תביעה לפיצוי כספי בגין הנזקים שגרם לו השוכר, ללא צורך בקבלת אישור מבית המשפט.

ארגזים, מטליות וכלי ניקוי לקראת מעבר דירה. ShutterStock
לפעול לפינוי השוכר במיידי/ShutterStock

כדי להחיש את ניהול ההליך המשפטי, יש לצרף לכתב התביעה, לא יאוחר מתוך 30 ימים מהמועד שהומצא, את טיעוני המשכיר ותצהירי עדות ראשית, אסמכתאות משפטיות ומסמכים הנוגעים לתביעת הפינוי ובמידת הצורך גם חוות דעת מומחה. לכתב ההגנה השוכר נדרש לצרף לא יאוחר מתוך 30 ימים, את כל המסמכים הנוגעים להליך מטעמו.

במסגרת התיקון נשללה הזכות מהשוכר להגיש תביעה שכנגד או הודעה לצד שלישי, זאת כדי להביא להחשת ההליך המשפטי. לאחר הגשת כתב התביעה, בית המשפט יקבע מועד לדיון לא יאוחר מ 30 ימים, ובאופן זה, תוך 60 ימים, המשכיר עשוי להביא לפינוי מהיר ויעיל של השוכר, ולהחזיר לידיו את החזקה בנכס.

אם התביעה התקבלה וניתן פסק דין לפינוי המושכר, המשכיר נדרש להגיש את פסק הדין לביצוע במסגרת הליכי ההוצאה לפועל ולהמציא את האזהרה לשוכר. במקרה שהשוכר לא פעל בהתאם להודעה, יינתן לו צו פינוי.

בפועל הפינוי דורש התערבות של גורמים חיצוניים כמו המשטרה ושירותי הרווחה. ואף על המשכיר לשאת בהוצאות ההובלה ואחסון חפציו של השוכר.

בכל מקרה מומלץ למשכיר לבחון היטב את השוכר הפוטנציאלי טרם נחתם ההסכם, ולערוך חוזה שכירות מתאים הכולל ערובות וביטחונות מרביים, אשר יגרמו לשוכר לחשוב פעמיים לפני שיפר את החוזה.

לאיתור עורך דין בתחום לחץ/י כאן הכתבה באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

זירת היועצים בשיתוף אתר LawGuide
  • עוד באותו נושא:
  • שכירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully