וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולמים להנחות? הכירו את שיטת מיכא"ל

10.8.2015 / 15:53

הכירו את קורס להכשרת המנחים שמערכת החינוך בפינלנד מגלה בו עניין

קורס המנחים של שיטת מיכא"ל (מיצוי כישורים אישיים למצוינות) נחשב לאחד הקורסים היוקרתיים בארץ אליו מתקבלים רק מעטים מקרב הפונים הרבים ובין המועמדים לעבור אותו ישנם בעלי מקצועות חופשיים כמו רואי חשבון, אמנים, בוגרי מערכות הביטחון של צה"ל וכן סטודנטים ואקדמאים.

הקורס נמשך כשלושה שבועות והמנחים הנבחרים ידריכו בהתאם לשיטה שכבר הוכיחה את עצמה כיעילה בשיפור יכולות הלימוד ובהעלאת אחוזי הזכאות לבגרות.

שיטת מיכא"ל, המיושמת בהצלחה מזה מספר שנים בישראל, נחשבת לפריצת דרך עולמית בתחומה, והיא מיושמת בבתי-הספר ברחבי הארץ, במגזר היהודי והערבי כאחד. עד כה למדו בעזרת השיטה למעלה מרבע מיליון תלמידים. השיטה הוכיחה את עצמה כמי שמשפרת באופן משמעותי ובטווח זמן קצר יחסית את היכולות של המשתתפים בה להשתפר בתחומי למידה רבים. תלמידים רבים הצליחו בעזרתה להעלות את אחוזי הזכאות לתעודת בגרות.

כמו כן, הצליחה השיטה להביא לעליה בציונים של בחינות הבגרות באנגלית, במתמטיקה ובמיוחד במדעים. השיטה מתאימה לא רק לתלמידים צעירים והיא יושמה בהצלחה גם במסגרות שונות של צה"ל, באגף השיקום של הביטוח הלאומי ובחברות פרטיות וציבוריות.

לימודים בבית מלון

שיטת מיכא"ל זכתה פעמיים בפרסי הקרן הבינלאומית לחינוך ואחד ממייסדי השיטה, מני ברזילאי, זכה להימנות עם מדליקי המשואות בהר הרצל ביום העצמאות, לאות הוקרה והערכה על תרומתה של מיכא"ל למערכות החינוך ולקידום תלמידים ובוגרים בחברה בישראל.

לאחרונה פורסמו בעיתונות המובילה בפינלנד כתבות על שיטת מיכא"ל, והוסבר על הפוטנציאל העצום הטמון בה ועל הדימיון הרב בינה לבין שיטות הלימוד המקובלות במדינה. מערכת החינוך של פינלנד נחשבת לאחת המובילות בעולם והכותבים הכירו בפוטנציאל יוצא הדופן של השיטה אם תיושם בפינלנד וכן בעוד מדינות בסקנדינביה ובאירופה בכלל. עוד מדינה הנחשבת מצמרת המובילות בתחום החינוך, דרום קוריאה, הביעה גם היא התעניינות בשיטת מיכא"ל ובאפשרויות לאמץ אותה במערכת החינוך שלה.

קורס המנחים של שיטת מיכא"ל נמשך כשלושה שבועות ומתקיים בבית מלון. רק בוגרים שיימצאו מתאימים יזכו לקבל תפקיד של מנחה. הקורס עצמו הוא חוויה אישית ועוצמתית יחודית ומשתתפים רבים תיארו אותו כאחת החוויות המשמעותיות ביותר שעברו בחייהם.

"כדי להיות מנחה במיכא"ל על המועמד לעבור בעצמו את התהליך על פי השיטה", מספר חיים, מאנשי הצוות של מיכא"ל, וזאת על מנת לחוש ולהיווכח בעוצמתו של התהליך וכך להבין עד כמה הוא תורם למימוש הפוטנציאל האישי של כל אחד".

לפרטים נוספים לחץ כאן

זירת היועצים בשיתוף מיכא"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully