וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרכון אירופאי? גם אתה יכול לקבל

זירת היועצים בשיתוף עו"ד מירב תותי אשבל

11.8.2015 / 14:45

הצטרפותה של רומניה למדינות האיחוד האירופי הביאה עימה משב רוח מרענן ותקווה חדשה לציבור ילידי רומניה, צאצאיהם אזרחי ישראל ולבני משפחתם. אז מה עושים כדי להשלים את התהליך?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד מירב אשבל, המתמחה בכל ההליכים הקשורים לקבלת דרכון רומני ובעל ניסיון רב ביותר בתחום זה, מסבירה כי "הצטרפותה של רומניה לגוש המדינות האירופאיות יצרה מציאות חדשה ולפיה הדרכון הרומני, שעד אז נחשב כדרכון של מדינה מהגוש המזרח אירופי הפך לדרכון אירופי לכל דבר ועניין , הסולל דרכם של האזרחים המאושרים הזוכים להחזיק בו לעצמאות ושגשוג כלכלי עליו בעבר רק ניתן היה לחלום, פותח עבורם אופק חדש באמצעות מגורים במדינות המתקדמות והמפותחות ביותר, ומעניק להם את האפשרות להירשם ללימודים במוסדות אקדמאיים נחשבים ביותר".

לפרטים נוספים לחץ כאן

מי זכאי לקבל דרכון רומני?

עו"ד מירב אשבל : "כל מי שנולד ברומניה, ילדו או נכדו. אלה זכאים לאזרחות ודרכון רומני, גם אם היליד הרומני נפטר. לדוגמא: אם סבתא נולדה ברומניה ונפטרה או שכלל וכלל לא הכרתם אותה, עדיין אתם זכאים לדרכון אירופאי" .

עו"ד מירב אשבל מוסיפה כי הצטרפותה של רומניה לאיחוד האירופי הפכה אזרחים המחזיקים בדרכון רומני, שעד להצטרפותה של רומניה עדיין חשו נחותים אל מול עמיתיהם ממערב אירופה לאזרחים הנהנים מזכויות אקסלוסיביות שוות ערך מהן נהנו עד לאחרונה רק אזרחי המדינות האירופיות המערביות המתקדמות והמתועשות ביותר , כך למשל, את היכולת לנוע, לעבוד, לגור וללמוד באופן חופשי בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי.

ובאשר לרומניה עצמה- אין ספק כי הצטרפותה למדינות האיחוד האירופי , מעבר לתחושת הגאווה והסיפוק הממלאים את ליבם של תושבי המדינה הוותיקה והסימפטית הזו, תרמה רבות למדינה.

כך למשל, כלכלת המדינה נמצאת במגמה מתמדת של עלייה ושיפור ועומדת בשורה הראשונה עם מדינות מערביות מהשורה הראשונה. רומניה יצרה קשרי מסחר שוטפים עם מדינות רבות, מה שגרם לנהירה של אנשי עסקים רבים מרחבי העולם לרומניה במטרה להשקיע ולקדם את עסקיהם במדינה.
עו"ד מירב אשבל מוסיפה "כי היתרונות באחזקת דרכון רומני בעקבות הצטרפותה של רומניה למדינות האיחוד האירופי הינם רבים ומגוונים, ומספקים פתרון לכולם כאחד, החל מסטודנטים צעירים אשר מעוניינים ללמוד במוסדות אקדמאיים מעולים ביותר, המשך באנשי משפחה המעוניינים להעניק לדור העתיד חיים שלווים עם בטחון כלכלי וסוציאלי, המשך באנשי עסקים, המעוניינים להרחיב עסקיהם וכלה באנשים מבוגרים, המעוניינים ליהנות משלווה ועצמאות כלכלית, לצד בטחון סוציאלי, בישורת האחרונה של חייהם".

עו"ד מירב אשבל, שמשרדה ברומניה ובישראל עובד על מתן ליווי צמוד , מקצועי ויסודי בכל השלבים עד לקבלת דרכון רומני מונה בקצרה חלק מהזכויות להם זוכים כיום מחזיקי דרכון רומני.

המחזיק בדרכון רומני רשאי לרכוש ולהשכיר נדל"ן במדינות האיחוד האירופי וכן להתגורר ללא כל הגבלת זמן במדינות אלו. המחזיק בדרכון רומני יכול לעבוד באופן חוקי בכל מדינות האיחוד האירופי. המחזיק בדרכון רומני יכול להקים חברות ולנהל עסקים ברומניה ובמדינות האיחוד האירופי וליהנות לפיכך מהטבות מס רבות ומגוונות.

גם בתחום זה יעמוד משרד עו"ד תותי -אשבל לצד הפונים אליו בעניין זה ויבצע עבורם בדיקות רקע עסקיות וכלכליות, לרבות ענייני מיסוי ומשפט, עובר להקמת העסק ו/או פתיחת החברה . כמו כן, יעניק המשרד ללקוחותיו ליווי משפטי מקצועי צמוד בכל הליכי ושלבי הפתיחה וההקמה של העסק ו/או החברה.

לדברי עו"ד מירב אשבל, היותה של רומניה חלק מגוש אירופי מאוחד מעניקה למעשה למחזיקי דרכון רומני אפשרות ממשית לבצע עסקאות בין גופים הממוקמים במדינות שונות של השוק האירופאי ללא כל חסמי מס ויצירת אזור סחר חופשי בין המדינות.

* המחזיק בדרכון רומני ייהנה מלימודים חינם במוסדות האיכותיים ביותר להשכלה גבוהה במדינות האיחוד האירופי.
* המחזיק בדרכון רומני יוכל לנוע באופן חופשי וללא כל מגבלה בין מדינות האיחוד האירופי.
* המחזיק בדרכון רומני זכאי יהיה לקבל אשרת כניסה אוטומטית לארה"ב, ללא צורך בהליכים מפרכים ומתישים של קבלת ויזה מהשגרירות האמריקאית.
*המחזיק בדרכון רומני זכאי להגיש בקשה לסיוע של האיחוד האירופי ביזמות עסקית ברומניה ובמדינות האיחוד האירופי.
נשמע חלום נכון? ובכן מסתבר שחלום זה הינו בהחלט בהישג ידם של אזרחים רבים שעד עתה כלל לא ייחסו חשיבות לדרכון הרומני בו הם אוחזים או בו אחזו בעבר הם, הוריהם או סבם וסבתם.

אין ספק כי בשנים האחרונות לאחר הצטרפותה של רומניה למדינות האיחוד האירופי הלך והתעצם ובצדק מעמדה של רומניה בקרב תושבי האיחוד האירופי בכלל ובעיני אזרחי ישראל בעלי אזרחות רומנית בפרט. לא נגזים אם נאמר כי הדרכון הרומני הפך בשנים האחרונות למעין סמל סטטוס שרבים, המבקשים לשפר את רמת חייהם מבחינה כלכלית, אישית, מקצועית ואקדמאית לוטשים אליו עיניים.

אם הינך בר/ת מזל העונה על התנאים הבסיסיים לקבלת דרכון רומני, כדאי שתמהר/י ותצטרף גם את/ה לחברי המועדון האקסקלוסיבי של מחזיקי הדרכון האירופאי.

לפרטים נוספים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully