וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להוציא פחות, להרוויח יותר: איך חוסכים בניהול העסק?

זירת היועצים בשיתוף חברת נתיב

11.8.2015 / 14:57

מנהלים עסק ומתמודדים עם הוצאות תפעול גבוהות הנוגסות בכל חלקה טובה בשורת הרווח? בשורות הבאות תוכלו למצוא מידע מקצועי (ודוגמאות מהשטח) אודות יישום הליכי חיסכון בהוצאות העסק

כסף. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

על מנת להבין את המהות העסקית הניצבת מאחורי הכלל העסקי המופיע בכותרת (להוציא פחות להרוויח יותר), לא צריך להיות איש עסקים מפולפל ובטח שלא בעל תואר שני במינהל עסקים, כל שצריך הינו עיון מעמיק בדוחות רווח והפסד.
אחד האתגרים העסקיים הניצבים בפני כל איש עסקים, הוא נושא ההתייעלות התפעולית המוביל לחיסכון של מאות אלפי שקלים ואף מיליוני שקלים בשנה. נושא ההתייעלות התפעולית מיושם באמצעות בדיקה דקדקנית של כל מרכיבי ההוצאות הנלווים לתפעול העסק, החל מההוצאות הקבועות (מיסים, שכירויות, חשמל, שכר עובדים וכו), דרך הוצאות רכישה וספקים ועד להוצאות כגון עמלות בנקאיות וכדומה. הבדיקה המקיפה הנערכת לצרכי התייעלות נועדה להוביל למטרה מרכזית אחת: הקטנת הוצאות התפעול מבלי לפגוע בתפעול העסק.

לצורך השגת המטרה המרכזית נקבעים שני יעדים עיקריים: הראשון, בחינה מחודשת של החוזים וההסכמים אליהם התחייב בעל העסק לצורך תפעול העסק, והשנייה, בחינת אפשרויות חיסכון באמצעות מציאת פתרונות זולים וחסכוניים יותר לתפעול העסק. הליכי ההתייעלות התפעולית מיושמים כיום על ידי מספר חברות לייעוץ עסקי המתמחות בין היתר במתן פתרונות ייעול לצמצום ההוצאות השוטפות בבית העסק.
אחת מהחברות הוותיקות ביותר בתחומי ההתייעלות העסקית היא חברת נתיב- ניהול, ייעוץ ופיתוח עסקים, הפועלת בתחום הייעוץ הפיננסי לעסקים, חברות וארגונים מאז שנת 1993. לצורך כתיבת הכתבה פנינו למר יוסי וקס, מנכ"ל החברה, על מנת שישתף אותנו במספר דוגמאות מהשטח בנוגע לנושא ההתייעלות באמצעות הקטנת הוצאות התפעול.

"בתחילת דרכי המקצועית כיועץ לפיתוח עסקי" מסביר יוסי וקס, מנכ"ל חברת נתיב, "זיהיתי את הפוטנציאל הרב הטמון בחיסכון הוצאות התפעול בבית העסק, ומרגע זיהוי הפוטנציאל, אנו בחברת נתיב פועלים ליישום תוכניות ייעול בבתי העסק השונים אותם אנו מלווים ברמת הייעוץ והפיתוח העסקי. הטמעת תכנית הייעול שלנו בבתי העסק השונים, מיושמת באמצעות בדיקה קפדנית של כל ההוצאות הקבועות והמשתנות של בית העסק, ולאורך כל שנות פעילותנו בנושא, הצלחנו להוביל לחיסכון מצטבר של מיליוני שקלים עבור כלל לקוחותינו.

בין יתר ההצלחות המקצועיות שלנו בנושא ההתייעלות התפעולית, תוכלו למצוא מקרים כגון: הוזלת העלות הביטוחית בהיקף של 30% ליצרן מוצרי קוסמטיקה, שגם נהנה מכיסויים נרחבים יותר באמצעות פוליסות הביטוח החדשות אותן הצלחנו לרכוש עבורו, הוזלה של 20% מתקציב ההוצאות המשרדיות אותה הצלחנו לייצר עבור אחת מסוכנויות הביטוח הגדולות ביותר בישראל והוזלה של 25% ממערכת הסליקה אותה הצלחנו לייצר עבור אחד מלקוחותינו העוסק בתחום הטקסטיל.

דוגמא נוספת להתייעלות תפעולית תוכלו למצוא בפרויקט נוסף אותו ביצענו בחברת נתיב בתחום הטלפוניה עבור חברה מסחרית בתחום הביטוח. במקרה זה, עלות ההוצאה החודשית בגין שירותי טלפוניה עמד על סכום קבוע של 5,500 שקלים מדי חודש לפני הליך ההתייעלות, ולאחר יישום ההליך ההוצאה החודשית עומדת על 2,700 שקלים, ובחשבון פשוט מדובר בחיסכון שנתי של 33,650 שקלים".

"מניסיוני", מסביר יוסי וקס, מנכ"ל חברת נתיב, "התייעלות תפעולית חייבת להתמקד במכלול ההוצאות הנלוות לתפעול העסק, וכל זאת תוך כדי מציאת פתרונות לכל אחד מסעיפי ההוצאות הנבדקות במסגרת יישום הליכי ההתייעלות. בסופו של דבר, כל שקל הנחסך לבעל העסק בגין יישום הליכי התייעלות תפעולית שווה פי 3 מכל שקל הנכנס למחזור המכירות של העסק, וזאת על בסיס חישובים תמחיריים ופיננסיים".

לפרטים נוספים לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • כסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully