וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד הבית מת, תחי חברת הניהול

זירת היועצים בשיתוף אביעד פרץ

12.8.2015 / 17:17

הפנסיונר שניהל את ועד הבית כבר הלך לעולמו, מרבית הדירות מאוכלסות בשוכרים מתחלפים ותחזוקת הבית הולכת ומידרדרת. הפיתרון שכובש את הבתים המשותפים: חברת ניהול, שמטפלת בכל הצרכים החדשים והמתקדמים של בתי הדירות

מדרגות. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

ועד הבית הוא מוסד ותיק כמעט כשנות חייה של המדינה. מתארגנים הדיירים בבית משותף, בוחרים לעצמם ועד, מעבירים לו סכום קבוע מדי חודש על תשלומי החשמל, המים והנקיון, ומשאירים לו לנהל את העניינים. בדרך כלל מדובר היה באחד הפנסיונרים, שהתמסר לתפקיד ושאר הדיירים סמכו עליו. אלא שהימים האלה חלפו כנראה ומוסד ועד הבית הוותיק והטוב משנה את פניו. את ועד הבית מחליפה היום חברת הניהול ואיתה כל החידושים המתבקשים.
שתי סיבות עיקריות למותו של ועד הבית הישן. הראשונה - הפנסיונרים שניהלו את ועד הבית הלכו לעולמם, הדירות הועברו לרשות שוכרים צעירים והבניין כולו מאוכלס בדיירים, המתחלפים בתדירות גבוהה ואין להם תחושת מחוייבות עמוקה לתחזוקת הבניין ושמירתו.

הסיבה השניה והמשמעותית יותר - בתי הדירות החדשים כבר לא עוצרים בארבע קומות. הם מתנשאים לגבהים ויש בהם דיירים רבים. לקופה של ועד כזה נכנסים אלפים רבים של שקלים, שדייר מתנדב כבר לא יכול לנהל בעצמו. גם רשימת ספקי השירותים התארכה מאוד - תחזוקת מעלית, גינון, מצלמות אבטחה, שירותי אינסטלציה ברמה גבוהה, תחזוקת חשמל מורכבת, מערכות לגילוי אש ולכיבוי שריפות, מיזוג משותף, חימום משותף, גז משותף ועוד ועוד. את כל אלה כבר לא יכולים לנהל הדיירים עצמם, שלא לדבר על המרדף אחר מי שלא תמיד משלמים.

ישראל, מסתבר, היא מהמדינות היחידות בעולם שעדיין קיים בה מוסד ועד הבית הישן. בעולם המערבי כבר מזמן עברו לחברות המתמחות בניהול ואחזקה של מבני מגורים. היתרון הגדול - כל ניהול הבית עובר לידיים מקצועיות, עם פתרונות מהירים לכל בעיות הבניין המורכבות. החיסרון העיקרי - על פי רוב תשלומי ועד הבית לחברת ניהול יהיו גבוהים בכמאה שקלים מהתשלום לועד הבית המסורתי. זה תלוי כמובן גם במספר הפעמים שהדיירים מבקשים לנקות את השטחים המשותפים - פעם בשבועיים, פעם בשבוע וכך גם הטיפול בגינה וכו'.

לפרטים נוספים

"הקשיים העיקריים בפניהם ניצבים היום הדיירים הם בעיקר בהתנהלות מול ספקי שירותים, אבל גם בגבית התשלום מכל הדיירים", מספר אביעד פרץ, בעלים ושותף בחברת "AG ניהול ואחזקה" בכפר-סבא והשרון. כולנו רואים איך ב'יצאת צדיק' ספקי שירותים מנצלים תום לב של אנשים וגובים מחירים מופקעים על שירותי אינסטלציה או חשמל. חברת ניהול עובדת עם ספקים קבועים, אמינים ויעילים, שגם יעשו עבודה טובה וגם יגבו מחיר סביר. הבעיה השניה היא בגבית התשלומים מול כל הדיירים. ועד הבית לא רץ לבתי משפט על כל דייר שלא משלם. לחברת ניהול יש את היכולת לעשות זאת על פי חוק. בבתים עם עשרות דיירים קופת הוועד מונה עשרות אלפי שקלים ומצריכה ניהול מדוייק ומעורר אמון. הדיירים דורשים לדעת להיכן הלך הכסף, למי חייבים, מה קורה עם הטכנאי של המעלית ולמה הגנן לא מגיע כבר חודש. ניהול בסדר גודל כזה כבר הפך גדול על ועד הבית המסורתי והוא עובר לאחריות של חברת ניהול מקצועית, עם דו"חות שקופים לעיון כל הדיירים".

ואיך אפשר לבחור נכון חברת ניהול מתאימה? השוק מלא הצעות ויש חברות ניהול כושלות שהשאירו בתים עם חובות ונעלמו.

"כמו בכל קניה והתקשרות, הכי חשוב זה סקר שוק ואז לקיים מפגש פרונטלי עם נציגי החברה. לדרוש מהם רשימה של השירותים שהם מספקים ולדעת באיזו רמה של שירות מדובר. חברות ניהול טובות עובדות רק בסטנדרטים גבוהים. אפשר לבקש המלצות מבתים שהחברה מנהלת ולא לסמוך רק על מה שנאמר אלא גם לדבר עם נציגים מבתים שמעסיקים את החברה. כמעט כולם מספקים אותם שירותים, לכן כדאי לברר אם יש חברות שמעניקות גם אקסטרות. למשל, אצלנו ב"AG ניהול ואחזקה" אנחנו מציעים בנוסף לשירותים שניתנים לשטחים הציבוריים גם אפשרות לדיירים להתקשר ולבקש שירותים גם לדירה עצמה - אם זה שירותי אינסטלציה או תיקונים חשמליים. במקרים רבים, אם אין הוצאות, כמו החלפת נורה לאישה מבוגרת או תליית מדף, השירות יינתן ללא תשלום, כחלק מההטבות. פעם בחודש אנחנו עושים סקר דיירים על שביעות רצון, שזו הזדמנות בשבילנו להשתפר. אנחנו מהבודדים בשוק שלא מחייבים בחוזה לשנה, אלא מחדשים את ההתקשרות כל ארבעה חודשים ואפילו מוכנים לארגן ימי הולדת לדיירים אם נתבקש. והכי חשוב - לתת לדיירים את האפשרות להתקשר אלינו 24/7 ולהתחייב שנטפל בכל בעיה תוך 24 שעות".

לפרטים נוספים לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • ועד בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully