וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיפטר מהמשקפיים אחת ולתמיד

זירת היועצים בשיתוף פרופ' אירית בכר

16.8.2015 / 21:29

רובנו חולמים להיפטר ממשקפי הראייה. מהלך שכזה טומן בחובו פיתוי גדול, אך קיימים גם סיכונים. לפני שתחליטו, כדאי שתקראו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום:יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחוז מרכיבי המשקפיים באוכלוסייה גבוה מאוד. רבים מעוניינים להסיר את המטרד ולראות טוב יותר. אך למרות ההתפתחויות הגדולות בתחום הניתוחים לתיקון הראייה ישנם רבים שחוששים ולעתים גם בצדק מפני הניתוח. לפני שאנו עושים צעד משמעותי כניתוח בעין חשוב לברר היטב ולהבין את משמעות הניתוח ומהלכו, להחליט החלטות שקולות וללכת על הטוב ביותר. בחירת המקום שבו מבצעים את הטיפול הוא מרכיב חשוב ביותר, ישנם ניתוחי עיניים המתבצעים בקליניקות פרטיות, ישנם בבנייני משרדים וישנם במרכזים רפואיים, שהם המומלצים ביותר.

ניתוח לתיקון ראייה - למי זה מתאים?

חשוב לומר כי מידת ההתאמה נבדקת באמצעים טכנולוגים מתקדמים. בדיקת התאמה איכותית חיונית לפני ביצוע ניתוח לתיקון הראיה. בבדיקת ההתאמה נקבעת רמת התיקון האפשרית, עובי הקרנית, מצב העין מבחינות רפואיות שונות וכדו'. חשוב ביותר שבדיקת ההתאמה תהיה מעמיקה ורצינית.

באופן כללי המתאימים לניתוח לייזר הם הסובלים מקוצר ראייה (עדשות מינוס במשקפיים) או מרוחק ראייה (עדשות פלוס במשקפיים), גם בעלי אסטיגמטיזם (צילינדר במשקפיים), אשר המספר במשקפיים יציב לפחות שנה ועובי הקרנית שלהם מתאים לניתוח.

חשוב לדעת: הסובלים מקוצר או רוחק ראייה, המרכיבים גם משקפי קריאה , יכולים לתקן את ראייתם באמצעות שיטה הנקראת Mono Vision - שיטה זו מיועדת לתיקון ראיה לרחוק ולקרוב אך אינה מתאימה לכל אחד. לכן יש לעבור בדיקת התאמה דקדקנית הכוללת הדמיה של התוצאה הראייתית לאחר הניתוח.

לפרטים נוספים לחץ כאן

למי הניתוח לא מתאים?

למרכיבים משקפי קריאה בלבד, לבעלי קרנית לא אחידה, קרנית דקה במיוחד, מחלות עיניים שונות ומחלות אוטואימונית. באופן עקרוני, כ-70% מהאנשים באוכלוסיה מתאימים לניתוח.

ניתוח לייזר להסרת משקפיים, איך זה עובד?

במידה ועברתם בהצלחה את בדיקות ההתאמה תעברו הדרכה ברורה אצל הרופא לגבי כל התהליכים הנדרשים מכם. תוזמנו למרפאה לפחות כשעתיים לפני הניתוח. כדאי להגיע בבגדים נוחים ולהימנע מאיפור. לאחר מכן תוכנסו לחדר הכנה שם אחות תבצע חיטוי של אזור העיניים ותטפטף כמה סוגי טיפות.

הניתוח עצמו לוקח שניות ספורות ומתבצע בהרדמה מקומית של הקרנית בטיפות, כך שלא תחושו כל כאב. לאחר הניתוח יכוסו העיניים בכיסוי פלסטי שקוף למשך 3 הלילות הראשונים או בעדשות מגע טיפוליות אשר יוסרו ע"י הרופא לאחר כשבוע.

בתום הטיפול הרופא עורך ביקורת למצב העיניים ואתם תצוידו בערכת תרופות, במרשם ובהנחיות להתנהגות. יקבע לכם מועד למספר ביקורות.

תופעות לוואי: תלויות בשיטת הניתוח. בשיטות מסוימות תחושו מספר ימים תחושת כאב, צריבה ואי נוחות בעיניים .כמו כן צפויה להיות גם רגישות לאור. בשיטות אחרות ,המיושמות במספר מרפאות, שיפור הראייה מופיע באופן מיידי ותחושת אי הנוחות חולפת כבר כעבור מספר שעות.

זה מסוכן?

הסיכוי לאבד ראיה באופן בלתי הפיך הנו קטן מאוד ועומד על אחוזים בודדים. עיוורון לא דווח בהקשר של ניתוחים להסרת משקפיים בתקופת מעקב של למעלה מ 30 שנה.

כיום, קיימות שתי שיטות עיקריות לניתוח:

השיטה הראשונה נקראת PRK – בשיטה זו מתבצעת הסרה של השכבה החיצונית של הקרנית על ידי אלכוהול או באמצעות כלי כירורגי כלשהו, מיד לאחר מכן מכשיר הלייזר( העוקב אחר תנועות העין) מלטש את הקרנית, ובכך מתקן את ליקוי הראיה.

כיום קיים פיתוח טכנולוגי של שיטת ה PRK והוא קרוי TRANS PRK . בשיטה זו הלייזר עצמו מלטש גם את השכבה החיצונית של הקרנית ואין כל התערבות של מכשיר כירורגי. משך ההחלמה בשיטה זו מתקצר והתוצאות מדויקות יותר. נכון להיום הטכנולוגיה הזו מיושמת ב"אסותא אופטיק" בלבד.

שיטת ניתוח אחרת נקראת Z-LASIK – ,וגם היא מבוצעת ב"אסותא אופטיק", בשיטה זו ליטוש הקרנית מתבצע בעומק הקרנית ולא על פני השטח. מכשיר לייזר ראשון יוצר חלון טיפולי בקרנית, וזאת בניגוד לשיטת ה-LASIK הסטנדרטית בה החלון הטיפולי מתבצע באמצעות חיתוך ידני בסכין. לאחר הרמת מתלה שכולל שכבה דקה של קרנית- מתבצע ליטוש הקרנית באמצעות לייזר שני.

שיטה זו אינה מערבת את שכבות הקרנית החיצוניות ולכן מאפשרת ריפוי מהיר יותר לעומת השיטות הקודמות. לרוב מטופלים יכולים לראות היטב תוך שעות ספורות לאחר הניתוח.

פרופ' אירית בכר, מנהלת רפואית , אסותא אופטיק: "הטכנולוגיה בתחום הסרת המשקפיים הינה מהתקדמות בתחום הרפואה, וברור כי הסרת משקפיים עשויה לשפר את איכות החיים לאין ערוך. עם זאת - יש לזכור כי טכנולוגיה זו אינה מתאימה לכל אחד. בדיקת התאמה מדוקדקת , בחינת האפשרויות הקיימות והתאמתן למצב הרפואי הספציפי של המטופל היא מפתח להצלחה".

לפרטים נוספים

  • עוד באותו נושא:
  • משקפיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully