וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה חדשנית להצרת היקפים - המסת שומן בקור

זירת היועצים בשיתוף ד"ר סילפן

17.8.2015 / 13:52

תגלית מדעית פורצת דרך, עליה עלו שני רופאים לגמרי במקרה, שינתה את כל מה שידענו על המסת שומן וגילתה שאפשר להמיס תאי שומן בעזרת קור. ד"ר רם סילפן מסביר

ילד שמן מנסה לסגור את המכנסיים. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

להמיס שומן בעזרת קור נשמע הפוך מכל מה שחשבנו שאנחנו יודעים עד כה. אבל המדע מוכיח אחרת ותגלית מדעית, עליה עלו במקרה, הוכיחה שניתן להמיס שומן גם בעזרת קור. עד מהרה גוייסה התגלית הזו למאבק של החברה המערבית במשקל גוף עודף והפכה לאחד הכלים החדשניים ביותר בדרך להצרת היקפים בגוף, במיוחד במקומות הנוטים לצבור שומן.

התברר שתאי השומן שלנו מגלים רגישות גדולה לטמפרטורות נמוכות, ומגיבים להן אחרת מאשר תאים רגילים כמו תאי עור, עצם או שריר והם פשוט נהרסים ונמסים במגע ממושך לקור.
"התגלית הזו הגיע לידיעתנו לגמרי במקרה", מספר ד"ר רם סילפן, פלסטיקאי בכיר, "רופאי ילדים הבחינו בכך שכאשר ילדים מלקקים שלגון קרח הם מאבדים שכבת שומן הנמצאת באזור הפה והלחיים. עלתה השערה שהטמפרטורה של השלגון משפיעה על תאי השומן. עד מהרה הוכיחו מחקרים שהדבר אכן נכון ושהתגלית יכולה לשמש את תעשיית ההרזייה העולמית".

לפרטים נוספים לחץ כאן

לאחר סדרת ניסויים הצליחו שני מדענים מאוניברסיטת האווארד ו-MIT לייצר טכנולוגיה שתמיס תאי שומן בטמפרטורה של עד מינוס 15 ושניתן בעזרתה לפרק מהגוף רקמות שומן. מדובר בזרוע שמצמידים למקום בגוף בו רצוי להמיס את השומן, בדרך כלל במקומות כמו ירכיים, מתניים או בטן. הזרוע נצמדת למקום המבוקש, יונקת את האזור כולו ואז מקררת אותו עד לטמפרטורה המתאימה. פרוצדורה כזו יכולה להימשך כשעה והתוצאות יכולות להיות שונות מאחד לשני, בהתאם לסוג השומן והגיל, וכן ניכרים הבדלים גם בין נשים לגברים.

ד"ר סילפן, שמבצע בעצמו טיפולים כאלה, מסביר: "התהליך כולו מתבצע ללא הרדמה, והוא גם אינו פולשני. המטופל יושב בעת הטיפול ויכול להפנות את תשומת ליבו לטלוויזיה, למשל, וכך להסיח את דעתו".

- במינוס 15 מעלות אין סכנה לכוויות קור או לכאבים?

"ברגעים הראשונים יכולים לחוש בצריבה מינורית, אבל כשמפעילים את הקירור לא חשים כאב. ייתכן שבגמר התהליך ובימים הראשונים שלאחריו יהיה איזשהו כאב, אבל ניתן להתמודד איתו כמו עם כאבים אחרים, בנטילת משכך. כמו כן המכשיר עצמו הוא בעל חיישן שבודק כל העת את טמפרטורת העור ואם יש חשש לנזק הוא מפסיק את פעולת המכשיר. אחרי הטיפול יש במקום תחושה של ג'לי, מכיוון שתאי השומן נמסו. השומן המפורק ייספג במחזור הדם והלימפה וייצא מהגוף כמו כל פסולת בתוך כ-3 שבועות. מיד בתום הפרוצדורה בקליניקה ניתן לחזור לשגרת פעילות. אם יש צורך בהצרה נוספת של ההיקף, אפשר לחזור על הטיפול באותו מקום ולבצע עד שלושה טיפולים לכל מקום".

- האם יש הגבלות מי יכול לעבור טיפול כזה ומי לא?

"הטיפול הזה מתאים במיוחד למי שלא נמצא כשיר לעבור את הפרוצדורה הישנה והמוכרת של שאיבת שומן, שנעשית עם הרדמה כללית. כדאי להבהיר שהשיטה החדשה לא מהווה תחליף לירידה במשקל. היא משמשת בעיקר כדי לאבד מצבורי שומן במקומות שנחשבים לבעייתיים ועקשנים גם מול כל הדיאטות ואימוני הספורט ועוזרת במיוחד לחיטוב. משתמשים בה להצרת היקפי ירכיים, אחוריים ומתניים ואצל גברים גם בחזה. אחרי הטיפול אין צורך ללבוש מחוך או כל חבישת לחץ. המחיר לטיפול שאורכו כשעה ומתמקד באזור ספציפי הוא כ-2,500 שקלים".

לפרטים נוספים

  • עוד באותו נושא:
  • שומן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully