וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת הלימוד הישראלית שעוררה עניין במדינות סקנדינביה

זירת היועצים בשיתוף מיכא"ל

24.8.2015 / 20:00

שיטת מיכא"ל היא פריצת דרך עולמית בתחום הלימוד והיא מיושמת זה מספר שנים בהצלחה גדולה בבתי-ספר בישראל, במגזר הערבי והיהודי כאחד. כעת מוצעת תוכנית הכשרה למנחים

צעירים לומדים. shutterstock, ShutterStock
shutterstock/ShutterStock, shutterstock

קורס המנחים של מיכא"ל הוא אחד הקורסים האיכותיים והנחשבים בארץ ולאחרונה הוא מעורר עוד ועוד עניין וסקרנות. לקורס עצמו מתקבלים רק מעט מבין אלה המגישים מועמדות, ותנאי המיון והקבלה הם נוקשים ומוקפדים. בין המועמדים ניתן למצוא סטודנטים ואקדמאים וכן אנשי מקצועות חופשיים כמו שחקנים, רואי חשבון, בוגרי מערכת הביטחון ואפילו אומנים.
שיטת מיכא"ל היא פריצת דרך עולמית בתחום הלימוד והיא מיושמת זה מספר שנים בהצלחה גדולה בבתי-ספר בישראל, במגזר הערבי והיהודי כאחד. עד כה נהנו מיתרונות השיטה למעלה מרבע מיליון תלמידים. שיטת מיכא"ל קיבלה פעמיים את פרסי הקרן הבינלאומית לחינוך ואחד ממייסדי השיטה, מני ברזילאי, הוזמן ביום העצמאות להדליק משואה בטקס שנערך בהר הרצל, כהוקרה על תרומת השיטה למערכת החינוך בפרט ולחברה הישראלית בכלל.

לפני כחודשיים התפרסמה בפינלנד סקירה עיתונאית יסודית על שיטת מיכא"ל. ידוע שמערכת החינוך הפינלנדית היא מהמתקדמות והמובילות בעולם ובכתבה הוקדש מקום נרחב לתיאור קווי הדמיון בין שיטת מיכא"ל לשיטות הלימוד המתקדמות שבפינלנד. במסקנותיהם הכירו הכותבים בפוטנציאל האדיר הקיים בשיטה, ובאימוצה במערכת החינוך במדינה, וכן בשאר מדינות סקנדינביה וברחבי אירופה. מדינה מובילה נוספת בתחום החינוך העולמי, דרום קוריאה, הביעה גם היא עניין בהטמעת השיטה במערכת החינוך המקומית.

מחקרים הוכיחו את יכולתה של השיטה לשפר באופן משמעותי ומהיר מידת היכולת של תלמידים להתקדם בתחומי למידה רבים. בישראל הצליחה השיטה להעלות בצורה ניכרת את אחוזי הזכאות של תלמידים לתעודת בגרות, וכמו כן הביאה לשיפור בציוני מבחני הבגרות במקצועות מרכזיים כמו אנגלית ומתמטיקה ובמיוחד בתחומי המדעים. השיטה אומצה בהצלחה גם במסגרות לימודיות המיועדות למבוגרים ונוסתה בעבר גם עבור חיילי צה"ל במסגרות לימודיות שונות, בחברות פרטיות וציבוריות וגם באגף השיקום של הביטוח הלאומי.
אחד מנציגי הצוות של מיכא"ל, חיים, מספר: "כדי להיות מנחה במיכא"ל על המועמד לעבור בעצמו את התהליך על פי השיטה, על מנת לחוש ולהיווכח בעוצמתה וכך להבין עד כמה הוא תורם למימוש הפוטנציאל האישי של כל אחד מהמשתתפים וגם שלו עצמו".

קורס המדריכים נמשך כשלושה שבועות ונערך בבית מלון. רק בוגרים שיימצאו מתאימים יזכו בתפקיד היוקרתי של מנחה. הקורס עצמו נחשב לחוויה אישית ועוצמתית יחודית ומשתתפים רבים תיארו אותו כאחת החוויות המשמעותיות ביותר בחייהם.

לפרטים נוספים לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • חינוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully