וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצליח לשקם בגיל 60 את מאסת השריר שנפגעה

זירת היועצים בשיתוף EMS club

27.8.2015 / 12:33

דן טוכנר (60) חזר להתאמן במכוני הכושר של EMS CLUB לאחר מחלה שגרמה לו לאבד מאסת שריר ובעזרת אימונים, תזונה נכונה והדרכה צמודה, הצליח לשקם את מאסת השריר הפגועה, ולחזור לגיזרה חטובה ולתחושה גופנית בריאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

דן טוכנר (60) הוא דיפלומט וחבר הסגל הקונסולארי במשרד החוץ. לפני כשנה וחצי נחשף טוכנר לראשונה לשיטת האימון של EMS CLUB, בעקבות המלצה של מאמן הכושר של רעייתו.

"שמעתי על שיטת האימונים הזו וחשבתי לעצמי שאחת משתיים", מספר היום טוכנר, "או שמדובר ברמאות הכי יפה שיש, או שאני עומד בפני אחת ההמצאות הגאוניות בהן נתקלתי בחיי. החלטתי לתת לזה הזדמנות והייתי מהראשונים שהתאמנו בסניף של רמת החייל. מאוחר יותר עברתי להתאמן גם בסניפים של בר כוכבא ונמל תל אביב. התאמנתי פעמיים בשבוע, הרגשתי טוב מאוד וחשבתי לעצמי שעליתי כאן על שיטה מאוד חכמה ונבונה לשמירה על הכושר וגם לחיסכון בזמן ובכסף, כי אימון אחד כזה עולה לי 110 שקלים, הוא נעשה בהדרכה צמודה של מאמן והוא שקול לארבעה אימונים במכון כושר. זה הרבה פחות מהמחיר שהייתי משלם למדריך פרטי והעבודה היא רק 20 דקות בכל פעם, כשבסיום האימון אני אפילו לא מזיע ולא מוכרח להתרחץ".

לפרטים נוספים לחץ כאן

אבל זהו רק תחילת הסיפור של דן טוכנר. לאחר כמה חודשים חלה דן במחלה שריתקה אותו למשך ארבעה חודשים, במהלכם לא היה מסוגל לבצע פעילות ספורטיבית והוא איבד מאסה ניכרת משרירי הגוף.

"מכיוון שכבר הכרתי את EMS CLUB אמרתי לרופאים שאני מתכוון לשקם את מאסת השריר שלי באמצעות האימונים הללו", משחזר היום טוכנר את הימים שהגיעו עם החלמתו, "זה לקח כמה חודשים ואכן שיקמתי את כל מאסת השריר שאיבדתי במהלך המחלה, בעזרת האימונים ושילוב של תזונה נכונה. אני מאלה שעובדים ב-99 אחוז עוצמה של המכשיר, להוציא עבודה על היד, שם עברתי פציעה, אבל גם לשם עוד אגיע בעוצמה גדולה יותר. חזרתי להיות חטוב ושרירי, וזה גם מרגש בעיני וגם נפלא. אני מזכיר שאני יהודי בן 60 ואני לא נראה בגילי. חברים שרואים אותי שואלים באיזה מכון כושר אני מתאמן ואני מספר להם מה אני עושה. מכיוון שאני גם חבר הסגל הקונסולארי במשרד החוץ, אני כעת שגריר טוב מאוד של EMS CLUB. אני ממשיך להתאמן פעמיים בשבוע ונהנה לראות סביבי אנשים שדומים לי, נבונים, שהבינו את הפוטנציאל של שיטת האימון הזו, גם מבחינה בריאותית וגם מבחינה כלכלית".

ראשיתה של טכניקת האימון הזו מגיעה מעולם הרפואה השיקומית, שם מופעל פולס חשמלי על רקמות פגועות, בעיקר רקמות שריר, וכך מזורז השיקום והריפוי של הריקמה בעזרת הזרמת דם מואצת למקום. בידע הזה השתמשו גם מדעני נאס"א (סוכנות החלל האמריקאית), שביקשו למצוא שיטה לשמירת הכושר הגופני של טייסי החלל. מכיוון שבחלל אין כוח כבידה ואין אפקט בהרמת משקולות. הם בנו חליפת גוף עם אלקטרודות כאשר הפולס החשמלי על רקמת השריר מדמה פעילות של השריר. כך ניתן לגרות כמה שרירים בו זמנית ולדמות פעילות של חדר כושר ואפילו לצמצם אימון מקביל של כ-90 דקות ל-20 בלבד, כשהמתאמן לבוש בחליפת האלקטרודות המחוברות לגופו.

את הציוד למכוני הכושר של EMS CLUB מייצרת חברה גרמנית בשם "MIHA BODY TEC", שבנתה ערכת כושר שמתאימה גם למי שאינם אסטרונאוטים ומחקה את הטכנולוגיה בה מתאמנים טייסי החלל. החברה הגרמנית קיימת כבר כ-15 שנה והציוד שלה משרת למעלה מ-1500 סניפים שהוקמו בגרמניה ומוקמים גם בעוד מדינות באירופה. למעשה, מספקת "MIHA BODY TEC" כ-85 אחוז מהציוד לשוק מכוני הכושר הללו בעולם. החברה היא בעלת מוניטין גבוה, אמינות מוכחת והיא מספקת אחריות למכשירים שהיא משווקת.

רשת EMS CLUB פועלת בישראל למעלה משלוש שנים ומשרתת מאות רבות של מתאמנים בכ-12 סניפים. כל מתאמן מלווה במאמן אישי, מקבל תדרוך מקיף ומלא על האימון, כולל המגבלות הרפואיות וחותם על טופס הצהרת בריאות, כמקובל בכל מכוני הכושר. היצרן הגרמני והרשת זוכים לליווי מקצועי ורפואי של מומחים מגרמניה בתחום רפואת ספורט, שערכו מחקרים רבים ונוכחו בהשפעה החיובית על הגוף בתחום הספורט, הבריאות, הטיפול בכאבים והדיאטה.

לפרטים נוספים

  • עוד באותו נושא:
  • בריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully