וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנד החדש בקרב ישראלים צאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל

זירת היועצים בשיתוף עו"ד גיא תותי

31.8.2015 / 0:57

פתיחת אפשרות עבור צאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל להשיג דרכון פורטוגלי, מריץ אותנו לתהליך מזורז. ישראלים צאצאי המדינות תורכיה, יוון, בולגריה, הולנד, מרוקו, מצרים, לוב, סוריה וגם תוניסיה - מגיע לכם סוף סוף דרכון פורטוגזי אירופאי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבשורה החדשה: ממשלת פורטוגל מאפשרת את חזרת צאצאי היהודים המגורשים לפורטוגל. לפני מספר חודשים חוקקה ממשלת פורטוגל חוק המאשר לצאצאים אשר משפחותיהם גורשו מספרד ופורטוגל במאה ה-15 לקבל אזרחות פורטוגלית - דרכון פורטוגזי אירופאי.

הדרכון הפורטוגזי מאפשר מגורים ותנועה חופשית בכל מדינות אירופה, כניסה לארה"ב ללא צורך בקבלת ויזה , לימודים חינם ועוד הרבה הטבות. אם אתם צאצאים למשפחות ממדינות תורכיה, יוון, בולגריה, הולנד, מרוקו, מצרים ,לוב, תוניסיה, סוריה אתם זכאים לדרכון פורטוגזי.

משרד עורכי דין תותי אשבל אשר עוסק בתחום הדרכונים האירופאיים כבר מסייע למאות ישראלים להגשים את החלום לדרכון אירופאי . משרד עורכי דין תותי אשבל הצליח כבר לקבל אישורים מהקהילה היהודית בפורטוגל הנדרשים עבור הגשת בקשה לאזרחות אירופאית בפורטוגל עבור צאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל . משרד עורכי דין תותי אשבל הממוקם בתל אביב ובפורטוגל מתמחה בייצוג ישראלים מול הקהילות היהודיות והשלטונות בפורטוגל בדרך להנפקת האזרחות והדרכון המיוחל .

לפרטים נוספים לחץ כאן

ביקשנו מעו"ד גיא תותי לספר לנו איך אפשר לקבל דרכון פורטוגלי?

עו"ד תותי: "החוק מעניק זכאות למי שיוכיח שהוא נצר למשפחות שמגיעות מהמדינות שאליהן הגיעו יוצאי ספרד ופורטוגל לאחר הגירוש: תורכיה, יוון, בולגריה, הולנד, מרוקו, אלג'יריה לוב, מצרים, סוריה ותוניסיה. יהודים רבים אשר נרדפו בגירוש פורטוגל בשנת 1497, אולצו לחיות בסתר כאנוסים ואף להימלט ולהתיישב באזורים ובמדינות מסוימות של הים התיכון ושל אירופה. למרות הגירוש והרדיפות משטח אבותיהם, יהודים רבים וצאצאיהם שמרו לא רק על שפת הלדינו אלא גם על טקסים מסורתיים של הפולחן היהודי העתיק הספרדי פורטוגזי, הכולל בין היתר שימור שמות משפחה, חפצים, מסמכים , שימור מסורת ומנהגים ספרדים ועוד. שיתוף פעולה הדוק בין שלוחות משרדינו בתל אביב, ליסבון ופורטו יצרה פלטפורמה חזקה, מאוחדת והרמונית להגשת הבקשות בצורה המקצועית והאיכותית ביותר. אנו מומחים בייצוג מול הקהילות היהודיות, השלטונות והרשויות בפורטוגל.

איך מתנהל התהליך?

אנו מבצעים תהליך שבמסגרתו אנו מוכיחים לקהילה היהודית את הקשר שלכם לגירוש פורטוגל . החוק דורש מאתנו לקבל אישור של הקהילה היהודית בפורטוגל אודות משפחות המבקשים. משרדנו מגיש את בקשתכם בשיתוף פעולה עם הקהילה היהודית ע"פ הדרישה של החוק הפורטוגזי, בצירוף חוות דעת של היסטוריונים או גנאולוגים המומחים בתחום אשר מסייעים לנו להוכחת החיבור והקשר הפורטוגזי לאותם מסורות ומנהגים תרבותיים ספרדיים שנשמרו אצל מגורשי פורטוגל .

החוק מציין נתונים נוספים למנהגים ולמסורת הספרדית פורטוגזית העשויים להעיד על הקשר היהודי לגירוש פורטוגל כמו תעודות של הפונים המשתייכים לקהילה ,שמות משפחה המוכרים על ידי הקהילה היהודית, מסמכים רשמיים של בתי כנסת, רבנות, אישור חברות מקהילה יהודית ברחבי העולם בעלת מאפיינים של יהודי פורטוגל ועוד. החוק מאפשר לרשויות הפורטוגזיות להיוועץ בקהילות היהודיות כדי לקבל החלטה באשר לכל מועמד".

איך נוכיח קשר ליהדות פורטוגל?

"משרדנו ימציא עבורכם הוכחות לקשר עם הקהילה היהודית בפורטוגל באמצעות פסקי דין רבניים, ספרים, מחקרים, כתובות וכן חוות דעת היסטוריות או גנאולוגיות אודות משפחתכם שמשרטטות את אילן יוחסין של משפחתכם והכל על מנת להעיד על הקשר שלכם כצאצאי יהדות ספרד ופורטוגל.

מעבר לכך, החוק הפורטוגזי נותן מספר דוגמאות קטן של שמות משפחה המאופיינים כשמות יהודיים של מגורשי פורטוגל, כגון: מורנו, אליאס, פינטו, סוארס, קסטרו, קוסטה, מנדס, פרנקו, ורגס, ברבו, טולדנו ועוד. שמות המשפחה בחוק הפורטוגלי אינה רשימה סגורה אולם אם שם משפחתכם נמצא ברשימה, זהו צעד חשוב להוכחת הקשר.

לפרטים נוספים

  • עוד באותו נושא:
  • ספרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully