וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון לבעיית הדורבן בכף הרגל

6.9.2015 / 17:14

פיתוח ישראלי חדש מביא בשורה אמיתית לסובלים מדורבן בכך הרגל. כך זה עובד

אנשים רבים בישראל ובעולם סובלים מדורבן בכף הרגל, המתבטא בכאבים ובקושי לעמוד וללכת. מדובר בתופעה שכיחה מאוד - על כך יעידו למעלה משני מיליון אמריקאים שכ-5% אחוזים מהם אף נזקקים להתערבות כירורגית.

מדובר בבעיה מעיקה העשויה להופיע אצל נשים וגברים בכל גיל, וקשורה במגוון רחב של גורמים מבניים והתנהגותיים. לאור שכיחותה קיימים לא מעט טיפולים האמורים לטפל בה, אך עד כה אף לא אחד מהם הוביל לתוצאות משביעות רצון.

הבשורה לסובלים מגיעה בדמות מדרס חדשני שפותח בישראל, שכבר אושר ונרשם כפטנט, והפגין תוצאות מדהימות במחקרים רפואיים בבתי החולים.

כיצד נוצר הדורבן?

בכף הרגל של כל אחד מאיתנו קיימת רצועה בשם planter faciitis שמחברת בין עצם העקב לחלק הקדמי בכף הרגל. מדי שנה אנו עושים מיליוני צעדים ומותחים את נקודת החיבור של הרצועה לעצם העקב, דבר הגורם לקרעים מיקרוסקופיים ונוצרת דלקת. בהמשך, הגוף שולח חומרים אל האזור הדלקתי, ושם גדל הזיז שנקרא "דורבן".

שיטות הטיפול הקיימות
מן האמור לעיל מתברר שעל מנת לטפל בדורבן ולמנוע את הישנותו, יש צורך לנטרל את הכוחות המכאניים שגורמים לנזק. ואולם, שיטות הטיפול הקיימות אינן נותנות לכך מענה הולם. על כן, בין אם מדובר בפיזיותרפיה, גלי הלם, זריקות, דיקור, מדרסי סיליקון או רפלקסולוגיה – רבים מקרב הסובלים שזכו להקלה בזכותן יחזרו לסבול מבעיה בעתיד.

פיתוח ייחודי המהווה פריצת דרך רפואית
לאחרונה פותח בישראל מדרס מיוחד, הנותן מענה מדויק ואמיתי לאותם כוחות מכאניים הגורמים לנזקים. למעשה, המדרס בנוי בצורה שונה לחלוטין מהמוכר עד כה לרפואה, על כך מעידים אישורו ורישומו כפטנט בארה"ב.

מטרתו הוא לשחרר את הלחץ בעקב בזמן עמידה והליכה, להעניק תמיכה לקשת כף הרגל, ובכך לבטל את מתיחת הרצועה שגורמת לנזקים. על כן, באפשרותו לא רק להקל על תסמיני הכאב המתלווים לתופעה, אלא גם למנוע את הישנותה בעתיד באחוזים גבוהים במיוחד. המדרס החדשני שהוצג בפני רופאים - חוקרים עורר התעניינות גדולה, ולאור ההתרשמות החיובית נלקח עד מהרה לבחינות רפואיות בבתי החולים.

תוצאות מרשימות במיוחד
כאמור, רופאים - חוקרים שהתרשמו מהאפשרויות הטמונות במדרס פנו לבחון את ביצועיו במחקרים רפואיים. אחד המחקרים הללו נערך על ידי מנהל היחידה למחקר ולכף הרגל במחלקה האורטופדית של בית החולים רבין – ביילינסון, והתוצאות היו לא פחות ממדהימות.

נמצא כי ההליכה עם המדרס הייחודי מובילה לירידת הלחץ בעקב ב- 78%. זאת, לעומת ירידה של 24% בלבד שהשיג מדרס סיליקון רגיל הנפוץ כיום בשימוש לטיפול בתופעה. מדובר בהבדל מובהק ומרשים לכל הדעות, המעיד כי המדרס החדש מהווה אופציה טיפולית חשובה שכדאי מאוד להכיר.

הרופא שביצע את המחקר הוזמן להרצות בכנס בינלאומי על תוצאותיו, ויש לקוות כי הבשורה תגיע עד מהרה לאוזניהם של אנשים רבים הסובלים מדורבן בכף הרגל.

הכתבה באדיבות ברק אורטופדיה

זירת היועצים בשיתוף ברק אורטופדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully