וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהו המסלול המקוצר לגביית חובות ושיקים חוזרים?

9.9.2015 / 9:57

ללא בירוקרטיה וללא הוצאות נלוות: כך תחסכו זמן יקר ושכר טרחה בגביית חובות

אדם המעוניין לגבות חובות או שיקים חוזרים, רשאי לפתוח תיק הוצאה לפועל במסלול המקוצר, במקרה של פסק דין הצהרתי, או במקרה של שיק חוזר או שטר חוב בסכום קצוב. הסכום המרבי לתביעה הוא עד 10,000 שקלים, זאת בתנאי שהחייב לא הוכרז כמוגבל באמצעים ולא נפתח נגדו תיק איחוד. שיקים חוזרים ניתן לתבוע תוך שבע שנים מהיום שהם חזרו.

את התיק ניתן לפתוח בכל לשכות ההוצאה לפועל ברחבי הארץ, על פי בחירתו של הזוכה ובהתאם לצרכיו, זאת באמצעות פנייה טלפונית אל הלשכה. לאחר ביצוע הפנייה, הלשכה מאתרת את החייב ושולחת לו אזהרה, כדי ליידע אותו שנפתח נגדו תיק ועליו להגיע להסדר טרם נקיטת הליכי הוצאה לפועל נגדו.

למענה משפטי בפורום גביית חובות ושיקים חוזרים לחץ/י כאן

המסלול המקוצר חוסך זמן יקר והוצאות מיותרות
משך זמן הטיפול בתיק הוא עד שמונה חודשים מהמועד שבו קיבל החייב אזהרה על פתיחתו. קיימת אפשרות להאריך את ההליך ולהגיע להסדר תשלומים עם החייב. ואף ניתן להאריך את משך הזמן גם במקרים שבהם קיימים כספים או נכסים שעדיין לא ננקטו לגביהם הליכי גבייה.

חשוב לציין כי במסלול המקוצר אין קבלת קהל ולא מתקיימים בו דיונים. אנשים הבוחרים במסלול זה מקבלים את כל המידע הנדרש במרכז הטלפוני או בלשכות ההוצאה לפועל. החוב נגבה על ידי הלשכה תוך שמונה חודשים, ולא מצטברות לחייב ריביות נוספות.

הדרך נפוצה לגביית החוב היא באמצעות שובר מגנטי, אשר מגיע ישירות לידי הזוכה או באמצעות העברה בנקאית.
הזוכה מקבל החזר עבור תשלום פתיחת התיק בעת גביית החוב

בעת פתיחת התיק לגביית החוב הזוכה נדרש לשלם אגרה חד פעמית על פי סוג החוב. האגרה כוללת תשלום עבור כל הליך הגבייה. כאשר כל תהליך איתור החייב והמצאת האזהרה היא באחריות המסלול המקוצר, כולל מסירה אישית בעת הצורך והזוכה לא נדרש לשאת בעלויות נוספות.

ברוב המקרים, החייב לא נדרש לשלם שכר טרחת עורך דין, מאחר שהלשכה מבצעת את כל הליכי הגבייה, ואף לאחר גביית החוב, יישא החייב בכל ההוצאות הנלוות בפתיחת התיק, פרט לתשלום האגרה.

למרות כל היתרונות הרבים של ההליך המזורז, לא ניתן לגבות חובות של תיק מזונות במסלול המקוצר. כמו כן, ההליך מוגבל לעיקול ומימוש כספים או זכויות הנמצאים בידי צד שלישי ומוגבל לעיקול ותפיסת רכב.

לאיתור עורך דין בתחום לחץ/י כאן באדיבות אתר עורכי דין LawGuide

וואלה! NEWS בשיתוף אתר LawGuide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully