וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הדיור לסטודנטים בארץ ראוי?

10.9.2015 / 8:40

ברוב מוסדות הלימוד כבר מציעים כיום דיור מוזל במעונות הסטודנטים, אולם המעונות צרים מלהכיל את אלפי הסטודנטים שזקוקים למגורים. יש פתרון?

בחודש אוקטובר תחל שנת הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה. בימים אלה, כשאנחנו כחודש וחצי לפני, מחפשים מרבית הסטודנטים מקום מגורים שיתאים למידותיהם.

ברוב המוסדות כבר מציעים כיום דיור מוזל במעונות הסטודנטים, אולם המעונות צרים מלהכיל את אלפי הסטודנטים שזקוקים למגורים; לפי הערכות, מספר המיטות המוערך במעונות הוא כ-20 אלף, כאשר מדובר בפחות מ-7% מכלל אוכלוסיית הסטודנטים בארץ, שמונה כ-300 אלף סטודנטים.

המצב בעייתי במיוחד בערי הפריפריה, שסובלות מהיצע נמוך במיוחד של מעונות המצטרף למספר נמוך של דירות להשכרה המתאימות לסטודנטים, מצב שמותיר את הסטודנטים עם מעט מאוד אפשרויות דיור.

אלה שאינם "זוכים" להתגורר במעונות, או שבוחרים שלא לעשות זאת בשל מצבם (מרבית בנייני המעונות ישנים ואינם מתוחזקים כהלכה, וגם הסטודנטים הזמניים שמתגוררים בהם אינם מקפידים לשמור עליהם), מחפשים פתרון אחר.

ראש שקט לפני המבחנים

בעולם נהוג שבערים סמוכות או צמודות למוסדות הלימוד מוקמים בנייני מגורים מותאמים לסטודנטים. הבניינים הם למעשה "קומפלקסים" של דירות סטודיו רבות, כאשר מרבית הדירות לא עולות על 30 מ"ר והן מתאימות לשותף יחיד, לשני שותפים או לזוג המעוניין להתגורר יחד.

מחירי השכירות קבועים יחסית (בדר"כ בין 1,800 ל-2,500 שקלים בחודש, במונחים של הארץ כמובן), ישנה חברת ניהול קבועה שדואגת לציוד וריהוט ומונעת מהסטודנטים לעסוק בתחזוקה השוטפת ובמריבות על סעיפים בחוזה השכירות, ולמעשה כך לסטודנטים יש ראש שקט ללימודים ומבחנים.

MSN שיווק נדל"ן. באדיבות MSN שיווק נדל"ן, באדיבות המצולמים
רן צדיקריו, מנכ"ל MSN ייזום ושיווק/באדיבות המצולמים, באדיבות MSN שיווק נדל"ן

אלא שגם בהיבט הזה אנחנו נמצאים צעד אחד אחרי מה שקורה בעולם. אין סיבה שמה שקורה מעבר לים לא יגיע גם אלינו. דיור ראוי לסטודנטים הוא לא רק אפשרי אלא גם יכול להוות הזדמנות השקעה בסכומים לא גבוהים עם בטחון לטווח ארוך.

מאחר ומדובר בדירות סטודיו עלות ההשקעה לא צפויה לעלות על מאות אלפי שקלים בודדים, והתשואה אמורה להיות קבועה לאור ביקוש יציב של סטודנטים שלומדים בסמוך. אנחנו ב-MSN נדל"ן מאמינים בהשקעה בנדל"ן מניב מסוג זה ובימים אלה מקימים קומפלקס סטודנטיאלי בעפולה, שאמור לענות על הצרכים הללו בדיוק.

בקומפלקס יהיו 79 דירות, חדר כושר, חדר כביסה לשימוש הדיירים ומתחמי לימודים משותפים. לטעמנו מדובר בהשקעה קטנה יחסית המעניקה כניסה נוחה וראשונה לעולם הנדל"ן המניב, עם בטחון יחסי בשמירה על ערך הנכס במידה והוא מנוהל באופן נכון ומקצועי.

עם זאת, עדיין מדובר ב"טיפה בים", ולכן אני קורא ליזמים נוספים לבוא לקראת האוכלוסייה הסטודנטיאלית בארץ ולהקים קומפלקסים נוספים, שישתלמו לכולם.

נכון, ישראל עדיין לא מאפשרת לימודים אקדמיים חינם כמו מדינות אירופה ולא דנמרק בה מוענקת קצבת לימוד לסטודנטים, לא שוויץ בה יש הסעות חינם לסטודנטים ובטח לא בריטניה בה הסטודנטים נהנים ממלגות נדיבות, הנחות בארנונה וכניסה חינם למוסדות תרבות.

אבל לפחות ברמת הדיור הסטודנטיאלי, ניתן ואפשר לעשות שינוי שכולם ירוויחו ממנו – גם היזמים, גם המשקיעים וכמובן שגם הסטודנטים.

לפרטים נוספים לחץ כאן

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
זירת היועצים בשיתוף MSN ייזום ושיווק נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully