וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרונות מעשיים לשיפור איכות החיים בגיל השלישי

20.9.2015 / 17:28

הגעתם לגיל השלישי ואתם לפתע מתקשים לקום מהמיטה או לרדת במדרגות, וגם מקלחת הפכה למשימה מאתגרת? דעו שיש כיום בשוק מגוון פתרונות שימושיים שנועדו במיוחד עבורכם

קשיש נקנס על שחצה את הכביש לאט מדי. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

בין אם מדובר ברחצה במקלחת, הליכה לשכנים, קימה מהמיטה ואפילו אכילת ארוחת בוקר, בגיל השלישי כל מה שמוכר וטריוויאלי דורש התייחסות אחרת. עבור אנשים מבוגרים וקשישים רבים פעולות יומיומיות הופכת בהדרגה ליותר מורכבות, לא בטוחות וקשות. למרבה המזל, השוק של ימינו מודע לצרכים אלו ומציע לשכבת אוכלוסיה זו מגוון פתרונות מעשיים ויישומיים, אשר ישדרגו את חייה בכמה רמות ויאפשרו התנהלות מכובדת ועצמאית. לפניכם מדגם של מספר פתרונות מעשיים הקיימים בשוק עבור גיל הזהב.

להתקלח בבטחה ונוחות

מעצם היותו של חדר האמבטיה קטן יחסית, צפוף ורטוב, הוא מהווה מוקד להרבה תאונות, נפילות ופגיעות בקרב קשישים. על מנת למנוע פגיעות אלו ולאפשר לאנשים מבוגרים להתרחץ באופן עצמאי ובבטחה, מוצעים כיום בשוק מגוון מוצרי עזר לחדר הרחצה. על מוצרים אלו נמנים כסאות רחצה חזקים ויציבים בעלי מושב מחוספס שמונע החלקה, המגיעים בשלל דגמים לרבות אפשרות לקיבוע הכיסא לקיר המקלחת. כמו כן, קיים מבחר נאה של ידיות אחיזה למקלחת, אמבטיה ושירותים, הגבהות לאסלה, מושבים ומדרגות לאמבטיה.

להגיע ממקום למקום

אנשים רבים בגיל השלישי חווים קושי מהותי בניוד ממקום למקום, בין אם בתוך הבית או מחוצה לו. למען מטרה זו מוצע בשוק מגוון רחב של מוצרים המתאימים לצרכים ולרמות קושי שונות של ניידות. כך לדוגמא, מי שתמקשה לעלות ולרדת במדרגות יוכל להתקין בביתו מעלון למדרגות. בנוסף, ניתן למצוא כיום בחנויות מקלות הליכה מעוצבים בסגנונות שונים, לרבות ערכות של מקלות הליכה נורדיים המתאימים להליכה וטיולים בטבע. כמו כן, מי שנדרש לסיוע יותר יציב וחזק יוכל למצוא מגוון סוגי הליכונים, הליכוני רולטור, קלנועיות וכסאות גלגלים.

המכשולים שנסיעה ברכב מציבה

גם נסיעה ברכב מציבה רשימת אתגרים קטנים אך מתישים, מהם ניתן להימנע בעזרת מספר אבזרים פשוטים. כך למשל, מי שמתקשה במוטוריקה עדינה ישמח להסתייע במחזיק מפתחות ייעודי. כמו כן, ליציאה מהירה ופשוטה מהרכב ניתן להסתייע בכרית מסתובבת, שהינה נוחה מאוד גם לישיבה ממושכת. בנוסף, ישנו מכשיר קטן בעל וו ממתכת המוכנס למנעול הדלת ומסייע ביציאה מהרכב באופן בטוח ונוח. המכשיר גם יעיל למצבי חירום בהם יש צורך לקרוע חגורת בטיחות תקועה או לנפץ את חלון המכונית.

רק טעימה על קצה המזלג

המוצרים המפורטים לעיל הם רק מדגם מזערי לקשת רחבה של מוצרים ופתרונות המשווקים על ידי ספקים מקצועיים. בנוסף אליהם תוכלו למצוא בין היתר תחתית סיליקון לכוס המונעת את החלקתה, כריות תמיכה לצוואר, מזרנים למניעת פצעי לחץ, כורסאות הקמה עם שלט, ועוד הרשימה ארוכה. חשוב לציין שכיום ניתן למצוא גם מספר בתי עסק המרכזים תחת קורת גג אחת מגוון רחב של מוצרים ופתרונות עבור הגיל השלישי, דבר המקל ומייעל את הליך הרכישה.

הכתבה באדיבות הדיבר החמישי – פתרונות חכמים לגיל השלישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully