וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הסיבות להקמת חברה בחו"ל

זירת היועצים בשיתוף מליוס ישראל

20.9.2015 / 17:38

ההצלחה הגדולה של אנשי עסקים רבים, חברות ותאגידים באה בעקבות ההחלטה על התרחבות הפעילות העסקית לחו"ל. עו"ד מיכה רוזנבלט, מנכ"ל "מליוס ישראל", המתמחה בהקמת חברות וישויות משפטיות ברחבי העולם, סוקר את הסיבות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעולם בו הגבולות הגיאוגרפיים הולכים ומיטשטשים, הקמת חברה בחו"ל אינה רק צורך עבור חברות וארגונים המבקשים להתפתח ולהימנע מסטגנציה, אלא מהווה הכרח של ממש. שבירת המחסום הגיאוגרפי והמעבר מעסק לוקאלי לחברה בינלאומית, מהווה את קרש הקפיצה המשמעותי ביותר עבור עסקים רבים, המצליחים לפרוץ אל מעבר לגבולות המדינה, לפנות לשווקים העולמיים ולהגדיל באופן ניכר את הכנסותיהם.

עו"ד מיכה רוזנבלט, מנכ"ל חברת "מליוס ישראל", המתמחה בהקמת חברות ברחבי העולם, מונה את הסיבות והתנאים העיקריים בהם הקמה של חברה במדינה זרה מהווה תנאי הכרחי לצמיחה ופריצה לשווקים עולמיים.

"הסיבה הפשוטה והטריוויאלית ביותר להקמת חברה במדינה זרה הינה דרישה סטטוטורית מצד הרשויות", אומר עו"ד רוזנבלט, "ישנן מדינות רבות בהן על מנת לרכוש נדל"ן, למשל, עליך להיות תושב המדינה או בעל חברה מקומית. זהו המצב במרבית מדינות ארה"ב ובחלק ממדינות האיחוד האירופי, כאשר הקמת חברה אמריקאית או הקמת חברה בקפריסין, לדוגמא, נותנות מענה לצורך זה. דוגמא נוספת הינה של חברות הפועלות בתחומים המצריכים עמידה בתנאים רגולטוריים, כגון תחום המסחר בפיננסים, כאשר לרוב קיים צורך בקבלת רישיון מקומי לסוג הפעילות המסוים, וכפועל יוצא מכך הקמת חברה מקומית".

"גם המסחר ברשת האינטרנט, תחום בעל קצב הצמיחה מהגדולים בעשור האחרון, הנוגע כמעט לכל פן בחיינו ומהווה חלק בלתי נפרד מהכלכלה הגלובאלית, מחייב לעיתים רבות הקמת חברה מקומית במדינה בה מעוניינים לפעול. חברות עולמיות, כמו "ויזה", "מאסטרקארד", PayPal ו"אמזון", מחייבות הקמת חברה מקומית במדינות הפעילות.

"לעיתים הסיבה לפתיחת חברה במדינה זרה היא דווקא פוליטית. כישראלים, לא תמיד ניתן לפעול בגלוי בעסקאות סחר עם מדינות מסוימות. כך למשל התפרסם בסוף השבוע האחרון, כי מועצת העיר של ריקיאוויק, בירת איסלנד, החליטה להטיל חרם מוחלט על מוצרים מישראל (לא רק מההתנחלויות), כמחאה על המשך הכיבוש בשטחים. הקמת חברה בחו"ל, בין אם המוחזקת בנאמנות זרה עבור בעלי המניות ובין אם מוחזקת באופן ישיר, עשויה לשמש כפתרון חכם להתגברות על קושי זה בעת שיווק מוצרים ושירותים שונים".

"כמו כן, חברות רבות מנהלות קשרי מסחר ענפים עם השוק הערבי. הצד השני יודע על מעורבות החברות הישראליות, אך מעדיף שההתקשרות תבוצע באמצעות חברה זרה משתי סיבות עיקריות – הראשונה והעיקרית, בשל העובדה שבנקים ערבים לא מבצעים תשלומים לבנקים ישראליים, והשניה, כי הצדדים לעסקה מעדיפים לשמור על סודיות בכל הנוגע לקשריהם עם החברות הישראליות מסיבות ברורות; רק לאחרונה נחשפה עסקת סחר בנפט בין מדינת ישראל לכורדים, שישראל הייתה מעדיפה שלא תזכה לפרסום. עסקה כזו אינה יכולה להתבצע ישירות בין הצדדים לה, אלא מוכרחה לעבור דרך חברה במדינה שלישית".

"יוקרה ומוניטין מהווים שיקול חשוב לא פחות. בעסקאות בינלאומיות ישנה משמעות רבה למוסד הפיננסי המלווה. פתיחת חשבון בנק בחו"ל במוסד פיננסי מהשורה הראשונה מעיד על רצינותה, חוזקה וחוסנה הכלכלי של החברה. כמו כן, אין תחליף לליווי של עסקה על ידי בנק בעל ידע וניסיון בעסקאות סבוכות ורחבות היקף, המערבות לעיתים מספר תחומי שיפוט. הדבר חוסך לרוב זמן ומשאבים רבים, ומקל על הצדדים להתקשר בעסקה".

"תכנוני מס בינלאומיים מהווים פעמים רבות את הסיבה לבחירת תחום השיפוט בו תוקם החברה. תכנון מס, להבדיל מהעלמת מס, הינו כלי עסקי לגיטימי, הנועד להשיא את רווחיהם של החברה, התאגיד ובעלי מניותיהם תוך שימוש בכלים שמעמיד לרשותם החוק. על כך כבר אמר נשיא בית המשפט העליון לשעבר, מאיר שמגר: "עצם העובדה כי צדדים בחרו במבנה משפטי דל מיסים, אינה מצביעה על כך שהמבנה הוא מלאכותי או בדוי. זכותם - ואף חובתם - של מומחים בענייני מיסים לתכנן עסקאות משפטיות כך שלא תהיינה עתירות מס".

בתשובה לשאלה מה הם המקומות הפופולאריים ביותר להקמת חברה בחו"ל, מונה עו"ד רוזנבלט את אנגליה, גרמניה, ארצות-הברית, הונג-קונג, סינגפור, קפריסין, גיברלטר ואף את איי הבתולה הבריטיים.

מליוס הינה חברה בינלאומית המתמחה בהקמת חברות וישויות משפטיות ברחבי העולם, לרבות קרנות, נאמנויות ושותפויות. מליוס מתמקדת בפתרונות איכותיים, יעילים ויצירתיים להקמת מבנים משפטיים בכ-100 מדינות, תוך התאמה אישית לזהות הלקוח, אופי פעילותו, האזור הגיאוגרפי בו הוא פועל ולדרישות הייחודיות לו.

למידע נוסף אודות הקמת חברה בחו"ל: http://www.mellius.com/?section=15

  • עוד באותו נושא:
  • חו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully