וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה המהירה והזולה לסגירת תיק בהוצאה לפועל

זירת היועצים בשיתוף המרכז לאיחוד חובות

24.9.2015 / 7:17

בהוצאה לפועל, ברשויות המיסים ובעיריות רשומים למעלה מחמישה מיליון תיקים של חייבים בסכומים שונים. בימים אלה נפתח מסלול מהיר שיכול להביא להסדרי חוב הוגנים וסגירת התיקים תוך זמן קצר וללא סיכונים כספיים

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

בשנת 2006, כשברקע רעמו התותחים במבצע "גשמי קיץ" ברצועת עזה, התמוטט העיתון המקומי "המקומון - באר-שבע והסביבה", והבעלים רמי קרן נשאר עם חובות בגובה של כ-600 אלף שקלים. לכאורה, עוד סיפור עצוב של עסק שנסגר ויזם שנותר מול שוקת שבורה. בפועל, זה היה תחילתו של מסע ייסורים עבור רמי קרן, שחובותיו רודפים אותו עד היום.
"מסכום התחלתי של 600 אלף שקלים החוב תפח והגיע עד ל-2 מיליון שקלים", משתף קרן את מה שעובר עליו, "עשיתי נסיונות כנים ואמיתיים לסגור את החוב ולעמוד בתנאים שנקבעו לי מול ההוצאה לפועל. עשו לי איחוד של תיקים ונקבע שאשלם 1,500 שקלים בחודש. לאחר זמן מה, כשבדקתי את יתרת החוב, נדהמתי לגלות שהוא גדול מ-600 אלף שקלים. הריבית כל הזמן הגדילה את החוב, גם כשעמדתי בתנאי התשלום. הבנתי שגם אם אמשיך לשלם, החוב הזה פשוט לא ייסגר אף פעם. כשהסכום הגיע למיליון שקלים חדלתי לשלם. לא היה טעם".

- אז איך מצליחים לכסות חוב כזה גדול ולסיים אותו?

"אם סכום ההחזר שנקבע לי הוא 1,500 שקלים, אי אפשר לכסות את החוב. זה מתמטיקה. ויש עוד מכשולים: כחייב בהוצל"פ כל חשבונות הבנק שלי היו מעוקלים ולא יכולתי להתנהל כלכלית. לא לפתוח חשבון, לא לבקש אשראי, אפילו במקומות שעבדתי בהם, לא יכולתי לקבל משכורת לחשבון הבנק, בגלל העיקולים. נאלצתי לבקש את המשכורת בצ'ק פתוח, ולפדות אותו בכל מיני דרכים. שללו לי גם את רישיון הרכב. בנוסף לכל ההשפלה שבכך, איך אפשר להתפרנס ולהחזיר חובות בצורה כזו? אפילו לתפקד כאבא לא יכולתי, רק לקחת את הבנות למקומות במרחק הליכה מהדירה".

לפרטים נוספים לחץ כאן

- ואיך אפשר למצוא פיתרון למלכוד הזה?

"הבעיה היא שככל שאני משלם החוב הולך ותופח. ניסיתי ללכת לפשיטת רגל ובעזרת קרובים נכנסתי לעוד הוצאה של 15,000 לעורך דין, שיחלץ אותי מהסבך אך זה לא צלח. ואז חשבתי שהפיתרון יוכל להיות בשיטה של הסדר חובות, כמו שעושים לטייקונים. תספורת נוסח תשובה. אמנם מצד אחד, הסכומים שאני חייב הם קטנים יחסית אליהם, אך מצד שני, אם אצליח לחבור לחייבים נוספים ולאגד את החובות של כולנו יחד, נגיע לסכום גדול וכך נוכל יחד להגיע להסדר חוב משותף מול ההוצאה לפועל".

- כמו בהתאגדויות של קבוצות רכישה?

"ממש ככה. אם נעמוד כולם יחד עם סכום גדול יהיה כדאי להגיע עם כולנו לפשרה. ככל שסכום החוב המשותף יהיה גדול, ככה נקבל פשרה נוחה והוגנת יותר. בהוצל"פ יש יותר ממיליון תיקים ששוכבים כבר יותר משבע שנים. רק שבעה אחוז מהלקוחות בתיקים מיוצגים על ידי עורכי דין, לעומת כ-95 אחוזים מהזוכים, שלרשותם עורכי דין. לכ-200 אלף מכל החייבים שללו את רישיון הנהיגה. רק אם נחבור לכוח אחד משותף עם חוב גדול, נזכה ליחס הוגן וכל אחד מהקבוצה יזכה לייצוג של עו"ד, מבלי לקחת סיכונים".

- ואיך יתייחסו בהוצל"פ לסידור הזה?

"הם רוצים לסגור תיקים ולהקל על העומס האדיר. זה אינטרס שלהם. בעבר הם עשו מבצעים (13 פעמים) של הסדרי חוב והציעו הנחות משמעותיות. הם גם זכו להיענות משביעת רצון (15 אחוז), ככה שהם מכירים באפשרות הזו. ייעוץ שקיבלתי מכלכלנים ועורכי דין בכירים גרם לי להבין שזו יוזמה שכולם יכולים ליהנות ממנה: ההוצל"פ תסגור תיקים, החייבים יקבלו סידור הוגן, החברות הזוכות יראו בחזרה חלק יפה מהחוב, שאולי הם כבר ויתרו עליו, כל אחד מהחייבים ישיג עיסקה הרבה יותר טובה מאשר היה משיג לבדו. גם עורכי-הדין משני הצדדים ירוויחו אם יצליחו להגיע לפשרה. זה מתכון להצלחה".

- כיצד אפשר להצטרף לקבוצת חייבים כזו?

"הקמתי את "המרכז לאיחוד חובות". כל מי שרוצה יוכל להירשם. הוא יידרש לפרט את חובותיו ולפרט את ההצעה שלו לסגירת החוב. ההצעה תיבדק על ידי עורך דין שיתמנה במיוחד לצורך כך ותתווסף לחוב הכללי. יש בידי גם אפשרויות לעיבוד נתונים על מנת לבנות קבוצות שיגיעו לבשלות של הסדר חוב. אם המו"מ לא יצליח, נשנה את ההצעות וניגש שוב. בסוף התהליך אני בטוח שנגיע לסידור משתלם עם הרוב המכריע של החייבים".

- וכמה עולה הצטרפות להסדר כזה?

"החלטנו על סכום שיהיה ממש סמלי, 169 שקלים לתיק ועוד 99 ש' לכל תיק נוסף. עורך דין חיצוני יטפל בכל התיקים מול החברה הזוכה. אם הוא יצליח במו"מ וישיג לנו הסדר הוגן הוא יקבל 7% מסכום ההחזר שייקבע. עוד 3% יילכו לטובת המיזם של ה"מרכז לאיחוד חובות" - אך ורק אם נגיע להסדר. זו עיסקה שעשרות אלפי חייבים יכולים להרוויח ממנה ולזכות בחיים שקטים, רגועים וללא גיבנת של חובות. אין בכך גם כל סיכון כספי. אני רוצה להבהיר שאנחנו לא אירגון מחאה, אלא גוף שקם על מנת להגיע לפיתרון אמיתי למצוקתם של רבים".

לפרטים נוספים לחץ כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully