וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להגן על הבית מפני פריצות בחגים ובימי חול

זירת היועצים בשיתוף מיגון

24.9.2015 / 13:35

בתקופת החגים אנו מרבים לבלות בחוץ, והבתים הריקים שאנו משאירים מושכים פורצים וגנבים. איך תרתיעו אותם ותשמרו על ביתכם? קראו את הכתבה הבאה

שודד רעול פנים גונב מחשב. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

במיוחד בתקופת החגים נותר הבית ללא השגחה עקב נסיעות לחו"ל, ארוחת חג אצל הדודה או טיולים ברחבי הארץ. חשוב להבין כי שהייה ממושכת מחוץ לבית בימי חג וחול כאחד, מעניקה הזדמנות מצוינת לעבריינים לפרוץ אליו ולגזול מכל הבא ליד, כשהסיכוי לאתר את דברי הערך ולהשיבם לבעליהם שואף לאפס. יחד עם זאת, בעזרת מיגון נכון של ביתכם תוכלו להרתיע ולמנוע את מרבית מעשי הפריצה, ומכאן גם את חוסר האונים, מפח הנפש, התרוצצויות וההוצאות הגבוהות שמתלווים למקרים אלו.

התקנת מערכות אבטחה בבית

הכלי היעיל ביותר למניעת פריצה הוא ללא ספק מערכות אזעקה ומיגון, המקטינות פי שלושה את הסיכוי שינסו לשדוד את ביתכם. המערכות המתקדמות לא רק ירתיעו את הגנבים אלא גם יאפשרו כיסוי ביטוחי עבור מרבית חפצי הערך שנגזלו. יחד עם זאת, לרכוש אותן בהתאם למאפייני הבית ותכולתו. כך לדוגמא, בבית פרטי ניתן להתקין גם גלאים חיצוניים ואילו בדירה עם חיות מחמד יש לרכוש מערכת שחיישניה יודעים להבדיל בין אדם לחיה. ראוי לציין כי בימינו ניתן למצוא מערכות מיגון מצוינות במחירים סבירים בהחלט, שבטווח הארוך וגם הקצר כבר יצדיקו את ההשקעה.

מערכות אבטחה ומיגון מתקדמות

בעשור השני של שנות האלפיים, מערכות האבטחה והמיגון שמוצעות בשוק חכמות מאי פעם. מדובר במערכות הכוללות בין היתר גלאים מסוגים שונים, מצלמות אבטחה גלויות ונסתרות, ואפילו מערכות אלחוטיות שאינן דורשות מכן לחווט את הדירה. למעשה, בעזרתן תוכלו להיות מעודכנים בכל רגע אודות המתרחש בביתכם - לצפות דרך האינטרנט במתרחש בחדרים, ולקבל מיילים או הודעות טקסט אודות כל פעילות חריגה כדוגמת כניסת ויציאת אנשים, הפסקות חשמל או חשש לפריצה.

הדמיון עולה על המציאות

במרבית המקרים, לפני שגנב חודר לבית הוא בודק כי דיירו אינם נוכחים. לכן, במיוחד אם אתם עומדים לנסוע לתקופה ממושכת מומלץ לאמץ מספר אמצעים ליצירת אשליה שהבית מאוכלס. ראשית, כדאי לבקש משכן או חבר שגר ליד ביתכם לרוקן עבורכם את תיבת הדואר. שנית, אם יש לכם מערכת בית חכם תכנתו אותה בתקופת היעדרותכם לפתיחת ולסגירת תריסים ואורות, להפעלת וכיבוי מערכות שמע וטלוויזיה, ואף להמשיך להשקות את גינתכם. שלישית, אם אין לכם עדיין מערכת בית חכם כדאי לשקול את התקנתה, לא רק מפני שתמנע פריצות אלא תשדרג את איכות החיים באופן כללי. ולסיום, חשוב שתיידעו את חברת האבטחה אודות שהייה ארוכה מחוץ לבית, ולפחות שכן אחד הגר בסמיכות אליכם.

הפרצה קוראת לגנב

לאחר שדאגתם לאבטח את ביתכם הקפידו לנעול דלתות וחלונות, אל תפרסמו את דבר נסיעתכם בפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות, ובשום פנים ואופן אל תחביאו מפתח בכניסה לבית.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully