וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירה נכונה של קמין לחורף חם

זירת היועצים בשיתוף אקלים בנגב

24.9.2015 / 13:39

אין ספק כי קמינים הם הלהיט החם של החורף, וכיום ניתן אף לבחור מבין מגוון סוגים ודגמים. על מנת לבצע בחירה נכונה חשוב שתהיו מודעים למספר נתונים בסיסיים

קמין. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

אם גם אתם רוצים לשדרג את הסקת ביתכם כדאי שתכירו את האפשרות הלוהטת של קמין, המכונה גם אח או תנור. מדובר באמצעי חימום יעיל מאוד ונעים ביותר התורם גם לשדרוג חזותו של הבית. יחד עם זאת, יש להבין כי ענף הקמינים הינו רחב היקף ומשתנה מבחינת סוגי, ייעודי ואיכות מוצריו. לכן, בטרם רכישת קמין ישנם מספר נתונים בסיסיים שחשוב להכיר ולקחת בחשבון. נתונים אלו יבטיחו רכישה והתקנה נכונה של הקמין, ויעניקו לכם חורף חם, נעים, משפחתי ורומנטי במיוחד.

איזה קמין לבחור?

למעשה, קמינים הינם עולם ומלואו עם שלל סוגי מוצרים, כאשר המשותף לכולם היא העובדה שרובם פועלים באמצעות ארובה. באופן כללי, בארצנו קיימים קמינים הפועלים על עץ, גז ונפט, כאשר לכל קמין תכונות, איכויות, עלויות, צרכי תחזוקה ותפעול שונים. כך למשל, קמין נפט או סולר נחשב לאמין, עמיד ויעיל מאוד, וגם פשוט וקל לתחזוקה. ואולם, מחירי הנפט הופכים את אחזקתו ליקרה. מנגד, עלויות אחזקת העצים עבור קמין עץ יהיו נמוכות בהרבה, וגם יכולות ההסקה שלו מעולות. יחד עם זאת, יחסית לקמינים אחרים תפעול תנור מסוג זה ותחזוקתו דורשים השקעה מרובה. לבסוף, קמינים הפועלים על גז מוצעים בשוק בשלל עיצובים, לרוב עם חזות של אח עץ אותנטי. בכל מקרה ובכל סוג של קמין בו תבחרו, חשוב לרכוש תנור איכותי של חברה ידועה ומומלצת, אשר ישרת אתכם ביעילות ובבטחה שנים רבות וטובות.

קמין בנוי או עצמאי?

בנוסף לסוג הקמין, עליכם להחליט אם הינכם מעוניינים בקמין הבנוי בתוך או בצמוד לקיר, או בקמין עצמאי שעומד במרכז החלל. לכל סוג של תנור יש יתרונות וחסרונות משלו: קמין בנוי מקנה ניצול נכון ועדיף של השטח, ועיצובו מאפשר להסוותו לחלוטין באמצעות חיפויים שונים בשלל סגנונות. מנגד, קמין עצמאי ניתן להצבה בכל מקום בחלל, ומקנה ניצול מקסימאלי של איכות ההסקה והתאמתה למבנה הבית.

עיצובו של הקמין

נקודה חשובה נוספת היא שכל סוג של קמין מוצע בשלל סגנונות, כך שכל אחד יכול למצוא את העיצוב המתאים עבורו. כך למשל, ניתן למצוא קמינים בעלי מראה קלאסי אותנטי, ומנגד יש כיום גם קמינים בעלי חזות אולטרא מודרנית בעיצובים ייחודיים ומפתיעים. בנוסף, תוכלו לבחור גם את גוון של הקמין, בין אם ברזל, לבן, אפור או כל גוון אחר, בהתאם לקו העיצובי של ביתכם.

התקנה נכונה של הקמין

שיקול נוסף שיש לקחת בחשבון בעת בחירת קמין הוא התקנתו הבטוחה והיעילה. כך למשל, יש לבחור עבורו במיקום היוצר פינת הסבה ביתית, חמה ונעימה, וגם מאפשר הסקה כמה שיותר מקיפה ונרחבת בכל חללי הבית.

סיוע מקצועי לבחירת קמין

העצות שלפניכם הן רק קצה המזלג במגוון שיקולים בהם יש להתחשב בעת בחירת קמין. לכן, לבחירה נכונה מומלץ לפנות לחברה מקצועית, אמינה ומנוסה, המחזיקה בקמיני איכות מכל הסוגים ובמבחר גדול של דגמים.

הכתבה באדיבות אקלים בנגב – קמינים ופתרונות חימום

  • עוד באותו נושא:
  • קמין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully